handdator

Visa fullständig version : En skitfråga...


Prowler
2005-07-19, 11:48
Har för mig att Slarti skrev om detta förut nån gång, men kommer inte ihåg vad som sades...

Efter att jag tagit efterträningsdrinken (malto + protein) så måste jag ibland ta det jäkligt lugnt ett tag, helst sitta ner någonstans för att inte få ont i magen och behöva gå och sprutlackera... Jag har börjat dricka den lite långsammare och det höjer oddsen för att undvika magont, har även höjt mängden vatten. Vad kan vara orsaken tror ni? Vad gjorde du åt det Slarti?

Sen undrar jag ungefär hur lång tid det kan ta för tarmarna att ta upp näringen ur drinken efter att man druckit den. Om man blir tvungen att skita efter en halvtimme så kanske man inte hunnit dra nytta av drinken menar jag.

Alles klar!

Slartibartfast
2005-07-19, 11:58
Vad gjorde du åt det Slarti?

Ingenting. Det gick över. Har inte haft problem sen dess.

King Grub
2005-07-19, 12:00
Om man blir tvungen att skita efter en halvtimme så kanske man inte hunnit dra nytta av drinken menar jag.

Du har inte ett stuprör från mun till ändtarm.

christian
2005-07-19, 12:08
Du har inte ett stuprör från mun till ändtarm.

Ibland undrar man.. :)

Att dricka långsammare är mitt tips, låt det ta 10 minuter.

Loke
2005-07-19, 12:16
Det är väl så att magen blir väldigt full väldigt snabbt, och att detta trycker på de nedre tarmregionerna. Det du skiter ut är alltså antagligen inte träningsdrinken utan något annat.

Prowler
2005-07-19, 13:47
Ok, tackar för svaren, får testa att inte dricka så fort då.

Frazze
2005-07-19, 15:11
Kapar tråden lite, med halvt samma ämne: Hur ofta är det "normalt" att göra den stora toaletten per dygn? Med normalt menar jag något som inte ses som skadligt mycket/extremt lite. Finns det nackdelar med att gå på toaletten väldigt ofta?

Mental
2005-07-19, 15:40
Kapar tråden lite, med halvt samma ämne: Hur ofta är det "normalt" att göra den stora toaletten per dygn? Med normalt menar jag något som inte ses som skadligt mycket/extremt lite. Finns det nackdelar med att gå på toaletten väldigt ofta?

Beror ju på hur du käkar, i lumpen åt jag som en häst och sket 3ggr om dan, när jag bantade så var det typ varannan ;)

Frazze
2005-07-19, 16:06
Jag äter 2700kcal om dagen och är på toaletten minst tio ggr per dag. Am I a freak? *flex*

Metal_boy_
2005-07-19, 16:13
Sitt på toan och drick. Eller varför inte på polarens bil eller nått. Fråga om han vill ha lite Norsk krom.