handdator

Visa fullständig version : KTH Gym


precis
2005-07-18, 19:58
Tjena, någon som har någon erfarenhet av KTH's gym?

Jag tränar fn på SATS vid Odenplan, men planerar att byta pga dyrt och att jag börjar på KTH.

många tack

(PS. jag rör ändå inte 35+ vikter, är för svag, men efter 180 högskolepoäng så kanske :hbang: )

MacLeod
2005-07-18, 20:06
Jag har tränat där några gånger. Det är väl inte det roligaste stället, men det fungerade helt okej. Bara att provträna lite innan du bestämmer dig.

BigForre
2005-07-18, 20:10
Aha en till teknolog på forumet? vad ska plugga? var inne och kollade på det gymmet när jag började, men kände av många anledningar att jag ville stanna kvar ute i täby..kändes tråkigt tyckte jag, men fungerar väl..men största anledningen är att när jag väl pluggat klart för dagen vill jag inte vara kvar på området...tänk över sådana saker också samt hur du löser mat när det blir längre dagar....

Cilia
2005-07-18, 20:11
var bor du?
det finns andra bra gym vid Odenplan om man inte vill köra på SATS.

precis
2005-07-18, 20:18
Aha en till teknolog på forumet? vad ska plugga?
Det blir Teknisk Fysik till hösten *screwy*
=)




Ska nog dra dit o provträna iaf..

Brukar det vara snygga tjejer inne på gymmet? Ja, det ökar faktiskt min motivation - slå mig, häng mig osv om ni vill för det.

Cilia
2005-07-18, 20:20
Brukar det vara snygga tjejer inne på gymmet? Ja, det ökar faktiskt min motivation - slå mig, häng mig osv om ni vill för det.
näää men snygga killar *w*


sorry, couldnt resist

BigForre
2005-07-18, 20:24
Letar du fina flickor kan du strunta i det direkt, lägga ner teknisk fysik på KTH, i övrigt de flesta linjer på KTH :) ...nä nu kanske jag var lite hård, men det är inget överflöd på flickor :cryout:

precis
2005-07-18, 20:30
näää men snygga killar *w*


sorry, couldnt resist

:booty:

:)

precis
2005-07-18, 20:32
Letar du fina flickor kan du strunta i det direkt, lägga ner teknisk fysik på KTH, i övrigt de flesta linjer på KTH :) ...nä nu kanske jag var lite hård, men det är inget överflöd på flickor :cryout:


med så många tusen studenter måste det ju finnas några :naughty:

:)



Föräldrar borde lära sina töser att leka med bilar, motorer och sånt istället för barbie :furious:

BigForre
2005-07-18, 20:35
Ja altså det är klart att det finns fina studenter där också...men finns ställen där de haglar tätare :)

William
2005-07-18, 21:35
5 min från KTH finns Frescatihallen med ett kickass gym! Värt att kolla in!

Rataxes
2005-07-18, 21:54
KTH duger, även om det för det priset (1600 per halvår om du vill träna efter 14:00 på vardagar) säkert finns många bättre gym. Maskinparken på övervåningen är bara Technogym, men där ska du väl ändå inte hålla till? ;) De har hantlar upp till 38 kg och ett justerbart hantelpar som går upp till 56 kg. Bänkar och alla ställningar är också Technogym men för mig har de funkat, använder visserligen inte deras bänkpressar. Knäböjställningen är bra och sällan upptagen :D En jäkla massa cardiomaskiner som löpband, trappmaskiner, roddar och annat konstigt har de också.

Cilia
2005-07-18, 22:03
5 min från KTH finns Frescatihallen med ett kickass gym! Värt att kolla in!
problemet är att det är så off
bor man inte på Lappis eller pluggar därute så suger det att ta sig dit för det är inte på vägen till någonting.

JAM
2005-07-18, 22:52
Tjena, någon som har någon erfarenhet av KTH's gym?

Jag tränar fn på SATS vid Odenplan, men planerar att byta pga dyrt och att jag börjar på KTH.

många tack

(PS. jag rör ändå inte 35+ vikter, är för svag, men efter 180 högskolepoäng så kanske :hbang: )
Flytta in i studentbostadsområdet Jerum (på Gärdet) så får du träna på mitt gym för 400 kr/år. Inom en månad har vi utökat utbudet så att vi har fasta hantlar från 1 till 35 kg i tvåkilossteg (bortsett från 29:an och 33:an (kanske kommer)) och en finfin spinningcykel. Sedan tidigare har vi ett bättre powerrack än de flesta gym, latsdrag, rodd, cable cross, mm, mm. Du får egen nyckel och passerkort och tränar därmed hur mycket du vill, när du vill, dygnet runt, året runt. Se vidare jerum.se/gym (http://www.jerum.se/gym).

Jag vet en forummedlem som när han skulle börja just på teknisk fysik på KTH flyttade till Jerum till stor del p.g.a. just gymet... :D

EDIT: Just det ja, lite OnT också:
KTH:s gym är det väl inget större fel på tycker jag. Dock mycket Techno Gym-maskiner och inte mycket till känsla, men visst. Har ett halvbra powerrack. Saknar en bra vadpress. Det var iofs 2,5 år sedan jag var där sist.

The_RobRoy
2005-07-18, 23:06
Har bara tränat där en gång, tyckte inte de va nå vidare, det duger, men helst inget jag skulle vilja permanentträna på.

Nån nämde ett gym i täby, syfter du på Täby AK? :)

maccan_sth
2005-07-19, 06:05
KTH-hallen duger som gym, allt (eller nästan allt) är från Technogym silverline - jag har inga problem med det men många här verkar inte gilla TG ;-). Väldigt bra gruppträningssal, urkorkat lösning för spinning (synd för hallen har en extremt duktig och kompetent cykelansvarig): dvs. spinnarna får cykla i exakt samma lokal som är avsett för tyngre styrketräning, vilket skapar enorm irritation hos båda grupper. Två grejer som jag aldrig gillat med KTH-hallen är det extremt trånga omklädningsrummet och bollsportsfolket. En ombyggnad som skulle ha löst samtliga problem var planerad men kommer inte att genomföras pga resursbrist, synd - KTH-studenterna hade nog haft nytta av ett större och bättre gym.

MacLeod
2005-07-19, 12:18
Har för mig att Skip Gym på odengatan hade årskort för 1600:- nu som erbjudande. Men jag rekommenderar att du provtränar samt duschar först innan du slår till. O se till att syna maskinparken ordentligt oxå.

Här har du fler att välja på.

http://www.grepen.se/Hemsida/grepens_kategori-filer/stockholm/halsosamt/grepens_kategori_stockholm_gym.htm

Cilia
2005-07-19, 12:26
kul gym det fanns på den där sidan men den är inte komplett.
namnen är nästan lika fantasifulla som frisörernas
ex
Craz-zy Gym
Grace Tjejgym (prova det du som var tjejgalen *w*)
Grand Fitness Club
Star Fights AB

inget av dom skulle få mig som medlem, diskade enbart utifrån töntiga namn.

MacLeod
2005-07-19, 12:46
Starfight är ju legendariskt.. Har fött fram många av de bästa boxarna i Sverige.

Cilia
2005-07-19, 13:07
Starfight är ju legendariskt.. Har fött fram många av de bästa boxarna i Sverige.
aahh då fick namnet en annan innebörd än om det var ett vanligt gym.

Piranha
2005-07-19, 13:13
Om ni ändå är runt universiteten så kika in på. SSIF

http://www.ssif.su.se/styrketraning.asp?h_id=22#

Pris: 2400 för 15 mån ( Studentrabatt )

Det finns några kollousers där.