handdator

Visa fullständig version : Skadade mig vid latsdrag bakom nacke


Lallle
2005-07-18, 16:48
Testade då latsdrag bakom nacke för första gången för ca tre-fyra veckor sen. Kontakten var kanon, kände sockså som en skön rörelse. Problemet som jag kände då var att det kände som höger axel bytte "spår", det knäppte till och gjorde inte särskilt ont. Jag körde vidare 3 set och brydde mig inte om knäppandet.

Veckan efter skulle jag köra chins, då gjorde det ont i höger axel och jag slutade och testade iställte vanliga latsdrag. Nu gjorde det lite ont i höger axel, på samma ställe som jag hade känningar när jag körde bakom nacken. Jag körde vidare ett set till och 2:a setet gjorde det riktigt ont, jag slutade mitt i.

Jag har hoppar över ryggträning i två veckor p. ga. halsvirus men idag testade jag att köra igen. Chins och latsdrag gjorde jävligt ont. T-bar och sittande rodd kändes ingenting.

Vad ska jag göra? Jag är främst av allt orolig för latsutveckligen då det är en av mina sämsta sidor.

Lallle
2005-07-23, 18:33
bump

Fatalist
2005-07-24, 01:07
Tippar axelpressarna med ryggstöd, inte latsdraget.

Highlander
2005-07-24, 16:08
vet inte om det är samma område vi tänker på, men det smärtade till rejält där höger axel går ut i armen(haha, vilken beskrivning) när jag tidigare körde Latsdrag bakom nacke relativt ostrikt.
började med att inte släppa så högt på stången i ändläget och behöll bättre kontakt övningen igenom, sedan dess har jag inte haft några som helst problem.. men vi pratar möjligen inte om samma symptom.