handdator

Visa fullständig version : El chocks träning a'la TV-shop


G.lazar
2005-07-18, 16:00
funkar det över huvud taget?

vet det allra mesta som säljs via tvshop är total-skit, men jag vill ändå intala mig själv att en sån här apparat skall fungera - iaf lite grann.

det finns inga genvägar till en perfekt kropp, det vet jag.. men vill bara få det bekräftat här för att kunna släppa det. Användingsområdet för min del skulle vara på magen. Så långt förstår jag att den inte bränner bort fett och skapar enorma rutor bara sådär, men jag har en ganska så vältränad mage och inte speciellt mycket underhudsfett men skulle gärna vilja bättra på dom lite samt framhäva dom en del.

Har fått klart för mig att dom hursomhelst är bra i rehabsyfte..

Ursäkta det sanslöst osammanhängande inlägget.



Hoppas jag la detta i rätt tråd, tyckte inte att det passade i träningsforumet.
Jag antar att många kommer att hata mig för att ens nämna en alternativ form av träning än att lyfta vikter på detta forum ;)


/G

Jorgen
2005-07-18, 16:11
I muskelbyggande syfte så nej, det funkar inte.

aliquis
2005-07-18, 16:16
Överhuvudtaget? ja, musklerna rör ju iaf på sig ;D
Allt från tv-shop skit? Vet jag inte, varför skulle det vara mer skit än något annat? Just för det inte finns i butiker? :D
Lite grann? jajamensan, knappast mycket ;D
6-packet består till största delen av snabba explosiva fibrer, inte uthålliga. Så att köra "2000 situps på 5minuter" med en sådan där är rätt ovärt.
Och det blir ju inte "tungt", så det lär inte bygga så mycket.
Vill du få grövre rutor är det tunga övningar med få reps som gäller, och mindre fläsk.

G.lazar
2005-07-18, 16:49
Det är det att jag så gärna vill hitta just den där 'genvägen' till snyggare mage.. hatar nämnligen att träna mage.. har ständigt problem med att det känns i ryggen mer än magen och sånt..

/G.

Jorgen
2005-07-18, 17:18
Det finns inga genvägar.

Sonny
2005-07-18, 18:01
Hahaha, såg reklam för en sån här om dan "10min är samma sak som 10k situps" :laugh:

G.lazar
2005-07-18, 18:10
Hahaha, såg reklam för en sån här om dan "10min är samma sak som 10k situps" :laugh:


Det är ju just sånt som får en att börja tvivla på produkten ;)

martin_vbg
2005-07-18, 19:49
Hahaha, såg reklam för en sån här om dan "10min är samma sak som 10k situps" :laugh:

Det är då man tänker för sig själv, "är det därför jag inte har lika stora abs som coleman. Han lär ju träna hur mycket som helst med en sån maskin!"...?

aliquis
2005-07-18, 19:52
Det är ju just sånt som får en att börja tvivla på produkten ;)Äsch, det kanske är som 10.000 situps, 10.000 grymt lätta situps med ingen som helst effekt.
En del magövningar är ju uthärdliga.
Annars fungerar ju böj, mark och militärpressar bra med, sägs det.

Frazze
2005-07-18, 20:30
Muskelbyggande? nej. Muskelaktiverande, njae, kanske inte didrekt de från tv-shop, men om du lägger pengar på en "riktig" maskin har du ett ypperligt återhämtningshjälpmedel.

Daniel_S
2005-07-18, 20:31
Ähhh! Det finns bättre produkter än den från TV-shop. Pröva stödstrumpan som lovar att det är slut på svettiga träningspass och tråkiga dieter, nu går det att få drömmagen direkt :thumbup:
Den är dessutom hudfärgad/transparent, så ingen kommer märka något. Finns ingen kortatre genväg. Om de inte sänder den på nån kanal du ser, så kan jag skicka beställningsnummern ;)

Lizard
2005-07-18, 21:15
Fungerar det?

I princip ja, det fungerar att aktivera musklerna med elektrisk energi och faktum är att det är just så de fungerar, med det undantaget att kroppen själv framställer den energin ur maten vi äter.
Tyvärr förhåller det sig på det viset att den sammanfattande energimängden som krävs av en elektrisk impuls genom hudytan kommer att bränna ett snyggt hål i huden - i alla fall om du vill aktivera större delen av just den muskeln. När energin letar sig igenom det isolerande hudlagret så kan bara en bråkdel nå själva muskeln och den delen av muskeln du då använder är i normalfallet samma som redan idag får fullt adekvat träning av dina dagliga sysslor.
Du kan själv belägga det jag säger genom att gå ut och gå till kiosken t ex och sätta handen på magen så kan du känna hur magen spänns och slappnar av i stegen. Vid promenaden får du dessutom två sexpack-vänliga bieffekter; dels bränner du energi för att du är ute och går(!) och dels så måste kroppen själv tillverka energin för att få muskeln att uföra de här små spänningarna. Något du alltså får betala batteritillverkaren för att få utfört i TV-shopsfallet.
Vill du ha en kyss som motsvarar tunga cablecrunches så rekommenderar jag dig att tejpa sladdarna från spisen (+300 volt) direkt på magen och - Voliá - du är död.

Lizard