handdator

Visa fullständig version : Grippers


Twister
2005-07-18, 15:14
Har nyss skaffat mig ett par grippers. Hur många reps etc ska man köra för att uppnå bra resultat?

King Grub
2005-07-18, 15:19
Börja gärna med att läsa tråden som ligger som sticky:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=37757

Twister
2005-07-18, 15:33
Börja gärna med att läsa tråden som ligger som sticky:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=37757

Vilken miss av mig. *screwy* Tack.

Svedberg
2005-07-18, 16:37
Beror ju på vad du vill uppnå, stänga så tung gripper som möjligt eller bli uthållig.
Oavsett så om du är ny med greppträning så ska du köra högreps ett tag tycker jag iaf :)

Jense
2005-07-18, 16:38
Beror ju på vad du vill uppnå, stänga så tung gripper som möjligt eller bli uthållig.
Oavsett så om du är ny med greppträning så ska du köra högreps ett tag tycker jag iaf :)



varför det?

Svedberg
2005-07-18, 17:22
samma sak som att du inte ska börja köra tunga 1or i diverse övningar första dan i gymmet :p

vet inte riktigt hur bra det är att köra tungt direkt från start med grippers, men om inte annat så vänjer sig väl skinnet lite :)

vore ju kul om nån som vet bättre säger nått

Jense
2005-07-18, 17:23
samma sak som att du inte ska börja köra tunga 1or i diverse övningar första dan i gymmet :p

vet inte riktigt hur bra det är att köra tungt direkt från start med grippers, men om inte annat så vänjer sig väl skinnet lite :)

vore ju kul om nån som vet bättre säger nått


nä men treor, femmor är väl iofs betraktat som högreps när det gäller grippers. men intefan ska han sitta o göra tolvor

BigForre
2005-07-18, 18:32
Obs! Offtoppic. Mmm imorgon kommer CoC #3an undra hur lång tid det tar innan den stängs...DEN SKA FAN IHOP!

Svedberg
2005-07-18, 18:41
va klämmer du för grippers nu då?

BigForre
2005-07-18, 20:18
va klämmer du för grippers nu då?

Om det var mig du frågade HG 250 bara provat dessa grippers, vet ej hur många mil ifrån det kommer att vara, väntar med spänning. Ville i vilket fall ha en 3a trots jag kanske inte stänger den på mkt länge, vill ha den som någon form av mål som ligger hemma berädd för att beprövas lite då och då...(CoC 2an borde nästan vara lättare att klämma)

Jense
2005-07-19, 00:16
Om det var mig du frågade HG 250 bara provat dessa grippers, vet ej hur många mil ifrån det kommer att vara, väntar med spänning. Ville i vilket fall ha en 3a trots jag kanske inte stänger den på mkt länge, vill ha den som någon form av mål som ligger hemma berädd för att beprövas lite då och då...(CoC 2an borde nästan vara lättare att klämma)


den lättaste Coc#2 är tyngre än alla HG250 jag testat.

PopEye2
2005-07-19, 06:55
HG grippers e bara skit, har nypt ihop en HG300, inte fan ska den väll motsvara CoC3 iaf *grr27* då e de ju löjligt

Honn
2005-07-19, 07:47
HG300 är med vissa undantag långt under en CoC#3. Jag har testat en som är tyngre än mina #3or, men det kan bero på att den var oinkörd. HG grippers verkar mjukna en del när de körts in.

Jense
2005-07-19, 10:06
HG300 är med vissa undantag långt under en CoC#3. Jag har testat en som är tyngre än mina #3or, men det kan bero på att den var oinkörd. HG grippers verkar mjukna en del när de körts in.
markant, från att va halvtunga till att bli uppvärmningsgrippers

Deadlift
2005-07-19, 10:23
HG300 är med vissa undantag långt under en CoC#3. Jag har testat en som är tyngre än mina #3or, men det kan bero på att den var oinkörd. HG grippers verkar mjukna en del när de körts in.

De verkar mjukna löjligt mycket

Jense
2005-07-19, 10:26
De verkar mjukna löjligt mycket


jag har en jämnförelse här till dig. jag testade en ny HG300 när jag precis börjar greppa. då hade jag 2mm ifrån och den va tung. en vecka senare frågade jag om han fått sålt HG300an då han bara hade en hemma(budo&fitness) nej sa han, så kände jag på den igen, och det kändes som jag bröt av båda handtagen och tryckte en näve luft. så mycket hade den mjuknat av alla hobbytryckare

Deadlift
2005-07-19, 10:34
jag har en jämnförelse här till dig. jag testade en ny HG300 när jag precis börjar greppa. då hade jag 2mm ifrån och den va tung. en vecka senare frågade jag om han fått sålt HG300an då han bara hade en hemma(budo&fitness) nej sa han, så kände jag på den igen, och det kändes som jag bröt av båda handtagen och tryckte en näve luft. så mycket hade den mjuknat av alla hobbytryckare

Jo jag har samma erfarenhet. En polare köpte en HG 300, den testade jag när den var helt ny och fick faktiskt ta i hyfsat för att stänga den (det var när jag nyss börjat träna med grippers;) ) någon vecka senare efter ett antal stängningar så gjorde jag ca 15+.

Att jämföra med RB och CoC som jag inte märker istort sett någon skillnad på alls efter inkörning och ca ett halvårs användande.

HG grippers verkar ju vara riktigt skit, även om det skulle vara kul att testa en HG 500 :)

Jense
2005-07-19, 10:47
Jo jag har samma erfarenhet. En polare köpte en HG 300, den testade jag när den var helt ny och fick faktiskt ta i hyfsat för att stänga den (det var när jag nyss börjat träna med grippers;) ) någon vecka senare efter ett antal stängningar så gjorde jag ca 15+.

Att jämföra med RB och CoC som jag inte märker istort sett någon skillnad på alls efter inkörning och ca ett halvårs användande.

HG grippers verkar ju vara riktigt skit, även om det skulle vara kul att testa en HG 500 :)


martin och arne körde ju 400an i bottenganska lätt. martin klarade den i bilen påväg hem från affären medans han körde.. så 500an lär du ju klara då du bör litte i samma klass eller klassen över martin i grippers

faktum är att 400an känns jävligt gedigen när man håller i den, viktmässigt, sen när man börjar känna efter lite så märker man att den suger röv då lättringen är kass, och dessutom slutar10mm innan handtagen slutar, där alltså en slät yta längest nere, om detta är medvetet vet jag inte.

PopEye2
2005-07-19, 10:53
HG grippers verkar mjukna fort = skit

BigForre
2005-07-19, 19:32
Nu är den kommen, saknas en bit tills den klickar, men det ska fan inte vara en omöjlighet, ge mig ett halvår så är den ihop (obs att tillägga är att jag tränat knappt 1år och tränat grepp 4-5 månader)...ska finnas med på gripperslistan inom ett halvår..