handdator

Visa fullständig version : slagstyrka


Jense
2005-07-18, 02:53
kollar på ufc greatest hits vol2. där säger dom att tank har en slagstyrka på 600pounds.. hade inte mike tyson en slagstyrka på 450 pounds?


slår tank abbot hårdare än tyson?

Jakelol
2005-07-18, 08:44
Ja det gör han han är lite större än Iron mike också du vet.

Pingu
2005-07-18, 09:06
Storleken har ingen större betydelse för att kunna slå hårt. Det handlar om teknik, att kunna utnyttja hela kroppen från fotsulan ut till handen i slaget

Baha
2005-07-18, 09:09
blir inte slaget hårdare om man är större och har mer kraft att lägga bakom

Jakelol
2005-07-18, 09:21
blir inte slaget hårdare om man är större och har mer kraft att lägga bakom

Exakt en kille som väger 50kg kan ju omöjligt slå hårdare än en som väger 100kg hur bra teknik han än har. Det finns liksom ett skäl till att det finns viktklasser.

Pudzianovski
2005-07-18, 09:29
En kille som väger 50 kg kan slå hårdare än en kille som väger 100kg. Dock inte så troligt.

z_bumbi
2005-07-18, 09:38
kollar på ufc greatest hits vol2. där säger dom att tank har en slagstyrka på 600pounds.. hade inte mike tyson en slagstyrka på 450 pounds?


slår tank abbot hårdare än tyson?

Hur mäter man slagstyrka i pounds?

datorjaevel
2005-07-18, 10:55
Hur mäter man slagstyrka i pounds?
På samma sätt som du mäter slagstyrka i kilo, eller andra enheter.

Spinkot
2005-07-18, 10:56
Hur mäter man slagstyrka i pounds?

det är nog det gammla hederliga trycket de mäter

MilkmaN
2005-07-18, 11:09
Jag tror jag har en rätt bra teknik, placerade mig på Lisebergs Top 10 på en av maskinerna och spöade både min far och min bror vid 15 års ålder. Min bror vägde då 100 kg och var 2 meter lång, och han var en jävel på att slåss.

Griip
2005-07-18, 11:16
Jojojo men visst.

@Jense
Mätningarna är skumma, som vanligt. Och sådana slag"mätningar" mäter ju inte direkt den perfekta balansen mellan snabbhet och styrka i slaget. Det är möjligt, fastän jag tvivlar på det. Sen att UFC skulle vilja ge lite PR för sin badass Tank Abbot är inte alls omöjligt, dem ljuger en hel jevla del om vikter och längd också så varför skulle dem inte kunna dra en liten rövare om abbot?

Sen kan det också vara som så att ABbot har stått och tränat ut en teknik för att få upp siffran så mycket som möjligt medans tyson bara testade en eller två gånger, vem vet. Det som talar FÖR är ju att ABbot väger mer och har bänkat 270kg utan utrustning(har filmen, vill ni ha den och klaga på alla fel så visst. Och nej, garanterar inte att den är "sann")

balder
2005-07-18, 11:20
På samma sätt som du mäter slagstyrka i kilo, eller andra enheter.
Låter flummigt att mäta styrka i massaenheter, men det kanske har nån förklaring..

Jense
2005-07-18, 11:39
Jojojo men visst.

@Jense
Mätningarna är skumma, som vanligt. Och sådana slag"mätningar" mäter ju inte direkt den perfekta balansen mellan snabbhet och styrka i slaget. Det är möjligt, fastän jag tvivlar på det. Sen att UFC skulle vilja ge lite PR för sin badass Tank Abbot är inte alls omöjligt, dem ljuger en hel jevla del om vikter och längd också så varför skulle dem inte kunna dra en liten rövare om abbot?

Sen kan det också vara som så att ABbot har stått och tränat ut en teknik för att få upp siffran så mycket som möjligt medans tyson bara testade en eller två gånger, vem vet. Det som talar FÖR är ju att ABbot väger mer och har bänkat 270kg utan utrustning(har filmen, vill ni ha den och klaga på alla fel så visst. Och nej, garanterar inte att den är "sann")


ja han bänkade 270 med studs osv, men det va fortfarande 270 kilo raw..

abbot väger 10kg mer än tyson så vi kan lugna oss med att han är mycket större. dom 10 kilona sitter runt kaggen.


eller så är det mätinstrumenten det är fel på, jag slog 370 på axels tivoli, och då va jag 17, full och dryg.


och sen va det ngn som sa att han hade en bror som han slog hårdare än fast broren va en jävel på att slåss. att slå hårt spelar så sjukt liten del i ett slagsmål att det är löjligt. att slå snabbt är viktigare, att kunna ta en tegelsten och sätta i ansiktet är väl det viktigaste..den som är råast vinner oftast, oavsett om den ena bänkar 300 och den andra 100

MilkmaN
2005-07-18, 11:41
Jense, jag är ingen jävel på att slåss så jag vet inte :)

Tänkte att det spelade roll för han sänkte liksom folk på ett slag och då krävdes det power tänkte jag.

Jense
2005-07-18, 11:44
Jense, jag är ingen jävel på att slåss så jag vet inte :)

Tänkte att det spelade roll för han sänkte liksom folk på ett slag och då krävdes det power tänkte jag.

ja det behövs lite power, det behövs även en ren träff.. träffar man ngn lite full på hakspetsen så knockar man honom.. man behöver inte slå hårt.

har en skitspetig polare o han knockar också alltid folk han slåss, eller slogs mot. och han gjort typ 35 i bänk och han va jämnstark i hela kroppen.

scythe
2005-07-18, 11:44
Min polare slog 195 kg / 433 lbs på Liseberg när han var runt 18. Vägde nog runt 110 då och bänkade ~140.

Några äldre killar kom fram till honom och ville tävla om pengar på maskinen. De började på 300 kr eller något, men han vågade inte så det slutade på 50.
Han tog första slaget - 195.
De gav honom pengarna och gick. :D

Jense
2005-07-18, 11:45
Min polare slog 195 kg / 433 lbs på Liseberg när han var runt 18. Vägde nog runt 110 då och bänkade ~140.

Några äldre killar kom fram till honom och ville tävla om pengar på maskinen. De började på 300 kr eller något, men han vågade inte så det slutade på 50.
Han tog första slaget - 195.
De gav honom pengarna och gick. :D


är det en boll eller huser maskinen ut?

Griip
2005-07-18, 11:46
att slå snabbt är viktigare, att kunna ta en tegelsten och sätta i ansiktet är väl det viktigaste..den som är råast vinner oftast, oavsett om den ena bänkar 300 och den andra 100


On topic, vi snackade om slagstyrka! :booty:

ja han bänkade 270 med studs osv, men det va fortfarande 270 kilo raw..

abbot väger 10kg mer än tyson så vi kan lugna oss med att han är mycket större. dom 10 kilona sitter runt kaggen.





10kg gör rätt mycket, dessutom tror jag det är mer, om båda mätningarna gjordes under deras bästa år.

Griip
2005-07-18, 11:47
är det en boll eller huser maskinen ut?


om man ska mäta i tryck så borde/brukar det väl vara en platta som ska tryckas bakåt? har sett boll-liknande saker också dock :/

Jense
2005-07-18, 11:48
On topic, vi snackade om slagstyrka! :booty:



10kg gör rätt mycket, dessutom tror jag det är mer, om båda mätningarna gjordes under deras bästa år.


det är min tråd, pussyboi :D



10 kg gör inte 150 pound bara vikten. jag tror fortfarande att tyson slog hårdare så att säga. kolla på hans slag och jämnför dom med abbots. det är en jääääävla skillnad, abbot slår sakta och lixom trycker, tyson slår igenom

Stoltz
2005-07-18, 11:50
att slå hårt spelar så sjukt liten del i ett slagsmål att det är löjligt. att slå snabbt är viktigare, att kunna ta en tegelsten och sätta i ansiktet är väl det viktigaste..den som är råast vinner oftast

Så sant som det e sagt, tegelstenen är avgörande :laugh:


Nog borde en större kille lyckas slå hårdare än en mindre (dvs i styrka då) OM han har tekniken. Senast på ett nöjesfält här i helsingborg stod ett gäng rätt uppbiffade snubbar och var sköna vid en sån där slagmaskin. En rätt så klen kille dyker upp och testar dem (i bakgrunden hör man biffarnas hån och märk: Killen var klen JÄMFÖRT med biffarna, i sig var han rätt välbyggd).
Och PANG! Där small det och nålen fick spinn. En av biffarna hostade och sa tyst "Han slog dubbelt så hårt som jag..."

Ja där ser man ;)

Griip
2005-07-18, 11:51
10 kg gör inte 150 pound bara vikten. jag tror fortfarande att tyson slog hårdare så att säga. kolla på hans slag och jämnför dom med abbots. det är en jääääävla skillnad, abbot slår sakta och lixom trycker, tyson slår igenom

Förmodligen just slöa och tunga slag som är bra på en sån maskin, därför man inte ska lita på dem och kalla det kraft egentligen. Jag hade ändå hellre tagit en smäll av Tank än av Tyson.. Var som.

Jense
2005-07-18, 11:53
Förmodligen just slöa och tunga slag som är bra på en sån maskin, därför man inte ska lita på dem och kalla det kraft egentligen. Jag hade ändå hellre tagit en smäll av Tank än av Tyson.. Var som.


samma här, för hans smäll hade man förfan kunnat se, sen sprungit till stadium och köpt skydd, sprungit tillbaka lagom till att bli träffad av slaget.

Jense
2005-07-18, 11:54
Så sant som det e sagt, tegelstenen är avgörande :laugh:


Nog borde en större kille lyckas slå hårdare än en mindre (dvs i styrka då) OM han har tekniken. Senast på ett nöjesfält här i helsingborg stod ett gäng rätt uppbiffade snubbar och var sköna vid en sån där slagmaskin. En rätt så klen kille dyker upp och testar dem (i bakgrunden hör man biffarnas hån och märk: Killen var klen JÄMFÖRT med biffarna, i sig var han rätt välbyggd).
Och PANG! Där small det och nålen fick spinn. En av biffarna hostade och sa tyst "Han slog dubbelt så hårt som jag..."

Ja där ser man ;)


eller så jobbade han på tivolitt, en sådan maskin säger inget. är bekant med en snubbe som slog av hela jävla bollen, det va uppmätt till 250pound.. =P

MilkmaN
2005-07-18, 11:57
Den på liseberg är en kudde som sitter på en arm som fälls upp, den skall du sedan träffa med så stor kraft så möjligt och då trycker du tillbaka den i maskinen. Vem det nu var som ville veta det.

Jense
2005-07-18, 12:01
Den på liseberg är en kudde som sitter på en arm som fälls upp, den skall du sedan träffa med så stor kraft så möjligt och då trycker du tillbaka den i maskinen. Vem det nu var som ville veta det.


ja då är cdet samma som på axels, och den är ju lätt att dra upp i iaf 500 om man är nykter och varm

MilkmaN
2005-07-18, 12:03
ja då är cdet samma som på axels, och den är ju lätt att dra upp i iaf 500 om man är nykter och varm

Mycket möjligt. Var länge sedan jag testade. Nästan så att man skulle dra dit och testa det.

Jense
2005-07-18, 12:05
Mycket möjligt. Var länge sedan jag testade. Nästan så att man skulle dra dit och testa det.

gör det! testa för mig med :D

jävla axels som bara är här 2-3 dagar om året. får väl åka till köpenhamn o testa

scythe
2005-07-18, 12:06
är det en boll eller huser maskinen ut?
En måltavla som slås ner. Den står upp och slås sedan till liggande läge.


edit: Såg nu att MilkmaN redan har besvarat frågan

MilkmaN
2005-07-18, 12:08
Haha, höll fan på att dö på ett axels tivoli en gång. Jävla säkerhetsbanden på nån mysko maskin gick av och jag höll på att åka ur skiten 10 meter ovanför marken, fick hålla i mig för kung och fosterland. Sen var jag dum nog att åka virvelvinden, där dem stod och puttade på! Har aldrig varit så yr.

scythe
2005-07-18, 12:10
ja då är cdet samma som på axels, och den är ju lätt att dra upp i iaf 500 om man är nykter och varm
Haha, 500!?! Det är omöjligt. Tro mig. Slår man upp den på Liseberg till 350 är man jävligt duktig.

Jense
2005-07-18, 12:10
Haha, höll fan på att dö på ett axels tivoli en gång. Jävla säkerhetsbanden på nån mysko maskin gick av och jag höll på att åka ur skiten 10 meter ovanför marken, fick hålla i mig för kung och fosterland. Sen var jag dum nog att åka virvelvinden, där dem stod och puttade på! Har aldrig varit så yr.


hahahaha, fyfan, ja men du vet att det är inhyrda 15åriga polacker som skruvar ihopa maskinerna, vilket jag insåh näg jag satt upp i "nersläppet" kändes inte så tryggt när det gungade där uppe.

Jense
2005-07-18, 12:10
Haha, 500!?! Det är omöjligt. Tro mig. Slår man upp den på Liseberg till 170 är man jävligt duktig.


500lbs. din kompis gjorde ju nästan det.

Griip
2005-07-18, 12:11
en gång när jag var liten, typ jätteliten, så var jag på cirkus maximus med min bror och farmor och farfar. Vi satt längst upp på läktarn, läktarn utan ryggstöd.. jag trillade ner, det var allt, tack, hej.

scythe
2005-07-18, 12:11
500lbs. din kompis gjorde ju nästan det.
Insåg att jag blandade i lbs och kg i mitt meddelande. Editerat nu. Men jag har svårt att tro att en normal människa fixar det. Han är inte normal.

Jense
2005-07-18, 12:12
en gång när jag var liten, typ jätteliten, så var jag på cirkus maximus med min bror och farmor och farfar. Vi satt längst upp på läktarn, läktarn utan ryggstöd.. jag trillade ner, det var allt, tack, hej.


aaaaah, där har vi förklaringen.

Griip
2005-07-18, 12:13
aaaaah, där har vi förklaringen.

dem sa att det gjorde ont men jag kommer inte ihåg nåt *screwy*

Jense
2005-07-18, 12:14
Insåg att jag blandade i lbs och kg i mitt meddelande. Editerat nu. Men jag har svårt att tro att en normal människa fixar det. Han är inte normal.


jag ska slå honom. gjorde som sagt 370 full och dum och dessutom klen som fan. nu har jag i mitt bagage, slagteknik, styrka, nykterhet, men fortfarande dum.

vad är rekordet där?



ska slå 500.

scythe
2005-07-18, 12:19
jag ska slå honom. gjorde som sagt 370 full och dum och dessutom klen som fan. nu har jag i mitt bagage, slagteknik, styrka, nykterhet, men fortfarande dum.

vad är rekordet där?



ska slå 500.
På Liseberg då. Gärna på båda maskinerna, då jag inte vet vilken han slog på.

Jag har svårt att tro att du fixar 500/225. Meen, vad vet jag om sånthär egentligen?

Kimo
2005-07-18, 12:20
Allra mest kraft i slaget får man om man drar bak motsatt arm samtidigt som man slår med den andra. Då överförs energin från den motsatta armen, ut i kroppen och till sist ut genom den armen som slår. Har man riktigt bra teknik och dessutom utbrister i ett ljudligt KHAI träffar energin näven precis när den träffar målet. Detta har en jujutsu-instruktör berättat för mig. Dessutom ska man ha axeln fixerad vid slaget och vara rak i kroppen, annars kan man tappa balansen. Tänk om Ali och Tyson hade haft en aning om detta! *rolleyes*

http://www.ieks.com/pics/Fudodachi-kase.jpg

Jense
2005-07-18, 12:26
På Liseberg då. Gärna på båda maskinerna, då jag inte vet vilken han slog på.

Jag har svårt att tro att du fixar 500/225. Meen, vad vet jag om sånthär egentligen?

jag slår skithårt, har jag alltid gjort :D nu vet du det

Griip
2005-07-18, 12:26
Allra mest kraft i slaget får man om man drar bak motsatt arm samtidigt som man slår med den andra. Då överförs energin från den motsatta armen, ut i kroppen och till sist ut genom den armen som slår. Har man riktigt bra teknik och dessutom utbrister i ett ljudligt KHAI träffar energin näven precis när den träffar målet. Detta har en jujutsu-instruktör berättat för mig. Dessutom ska man ha axeln fixerad vid slaget och vara rak i kroppen, annars kan man tappa balansen. Tänk om Ali och Tyson hade haft en aning om detta! *rolleyes*

http://www.ieks.com/pics/Fudodachi-kase.jpg


Ja tänk, tänk ifall nu en gubbe som suttit och filosoferat fram något som låter bra har mer rätt än alla proffstränare *rolleyes*

Griip
2005-07-18, 12:27
jag slår skithårt, har jag alltid gjort :D nu vet du det

kör du mycket säck, eller har gjort?

scythe
2005-07-18, 12:28
jag slår skithårt, har jag alltid gjort :D nu vet du det
Återstår att se. :D Vi kan slå vad om 10 kronor. Nej, 5!

Jense
2005-07-18, 12:28
kör du mycket säck, eller har gjort?


en del, mest mitZ0vic med tung bror som håller, samma som säck , om inte bättre då mitzen är av lite annat material

z_bumbi
2005-07-18, 12:32
Översätt inte pounds med kilogram när det gäller kraft i slag. Jag ryser när jag ser det och har man gjort det på maskinerna så bör någon sättas på skolbänken igen. Det finns några enheter som man kanske kan använda bla pounds per inch (Vilket ibland förkortas med pounds.) men då måste man även räkna med träffytan.
Även om maskinerna säkert inte ens mäter något exakt utan bara har med en skala för att det är kul.

För att inte vara så tråkigt så har jag har sett ett gäng sparka på en maskin av den typen och då kom en vakt och sa att man skulle slå istället, vilket han gjorde och fick nålen att röra sig minst dubbelt så långt som någon lyckades med en spark. Sen var det inte så kul att sparka länge...
Med tanke på vaktens olika bedrifter inom boxningen så var det inte så förvånande iofs. :D

Lodiz2
2005-07-18, 12:50
En kille som väger 50 kg kan slå hårdare än en kille som väger 100kg. Dock inte så troligt.

jag slår bra mycket hårdare än min bror och jag väger c:a 75 kg han väger runt 130kg så vikten ha ingen betydelse om man har bättre teknik dock om båda har lika bra teknik så lär den som är större/starkare slå hårdare

Griip
2005-07-18, 12:55
jag slår bra mycket hårdare än min bror och jag väger c:a 75 kg han väger runt 130kg så vikten ha ingen betydelse om man har bättre teknik dock om båda har lika bra teknik så lär den som är större/starkare slå hårdare

Delvis fel. Klart som fan vikten har betydelse även ifall han inte har lika bra teknik. Om man bara ska ta med 2 faktorer(Vikt och teknik) så:

Väger han nästan dubbelt så mycket så måste du ju inte bara ha bättre teknik, du måste ha mycket bättre teknik. Bara för att du har lite bättre teknik slår du inte hårdare ifall han nu väger 130 och du 75.

Pingu
2005-07-18, 13:03
Visst tar man 2 elit boxare, en flugviktare och en tungviktare så behöver man inte fundera på vem som slår hårdare.

Jag kommer från en boxarfamilj där min morfar har några sm tecken (lääänge sen) och farsan har varit tungviktare (egentligen brottare). Jag och min lillebror har fått lära oss en hel del men jag slog alltid mycket mycket hårdare än min bror trots att han alltid var muskligare än mig (inte nu längre).
Jag fick ut mer av styrkan genom bättre teknik helt enkelt.
Farsan lät mig aldrig börja boxas pga mitt humör då jag var liten. Jag slogs en hel del i skolan, det räkte att nån sa nått om mig eller en närstående ...
Fick börja hockey istället och där fortsatte jag min aggresiva stil men utanför rinken så blev jag som ett lamm... Lite värdelöst vetande men ändå *flex*

Nitrometan
2005-07-18, 13:07
Hmmm. Badass Tank Abbott kan nog slå hyfsat hårt. Men när Tyson var som bäst tror jag att han slog både hårdare och snabbare än Tanken. Framförallt snabbare.

Är det nån här som har sett Mighty Mo i ringen? Han kan slå hårt och snabbt. Han lever på sina snabba kontringar med ett överhandsslag när han hittar en lucka för det.

Sen att den lille thailändaren Koakloi lyckades knocka honom förra året var bara kul.

Pingu
2005-07-18, 13:08
När Tyson var på topp var han ett monster. Fy fn då han krossade Spinks, han slog genom garden på han :bow:

Stoltz
2005-07-18, 13:09
eller så jobbade han på tivolitt, en sådan maskin säger inget. är bekant med en snubbe som slog av hela jävla bollen, det va uppmätt till 250pound.. =P


Point taken ;)

Griip
2005-07-18, 13:15
Hmmm. Badass Tank Abbott kan nog slå hyfsat hårt. Men när Tyson var som bäst tror jag att han slog både hårdare och snabbare än Tanken. Framförallt snabbare.

Är det nån här som har sett Mighty Mo i ringen? Han kan slå hårt och snabbt. Han lever på sina snabba kontringar med ett överhandsslag när han hittar en lucka för det.

Sen att den lille thailändaren Koakloi lyckades knocka honom förra året var bara kul.


Inte kul, jätteirriterande lottoshot :furious:

Nitrometan
2005-07-18, 13:44
Griip: Jag tycker det var imponerande. Fatta vad tufft av en kille som väger runt 70 att ställa upp och fightas mot dem som väger 90-100 eller mer. Just Mighty Mo väger väl nästan 130?

Koakloi är en jätteduktig fighter med grymt klipp i sparkarna. Han träffade Mo i huvudet med full kraft (med sitt hårda smalben som träffyta). Inte konstigt att han gick ner.

Hela matchen var rolig. Koakloi gjorde nåt bra av matchen, utnyttjade sin snabbhet... In och sparkade eller slog och sen ut igen. Han duckade och dansade. Han blev träffad några gånger men inte av Mos farligaste slag. Och sen när han fick ett läge. Ridå.

Kwon
2005-07-18, 16:03
Griip: Jag tycker det var imponerande. Fatta vad tufft av en kille som väger runt 70 att ställa upp och fightas mot dem som väger 90-100 eller mer. Just Mighty Mo väger väl nästan 130?

Koakloi är en jätteduktig fighter med grymt klipp i sparkarna. Han träffade Mo i huvudet med full kraft (med sitt hårda smalben som träffyta). Inte konstigt att han gick ner.

Hela matchen var rolig. Koakloi gjorde nåt bra av matchen, utnyttjade sin snabbhet... In och sparkade eller slog och sen ut igen. Han duckade och dansade. Han blev träffad några gånger men inte av Mos farligaste slag. Och sen när han fick ett läge. Ridå.

Kaoklai regerar!

datorjaevel
2005-07-18, 17:12
jag slår bra mycket hårdare än min bror och jag väger c:a 75 kg han väger runt 130kg så vikten ha ingen betydelse om man har bättre teknik dock om båda har lika bra teknik så lär den som är större/starkare slå hårdare

Men det är stor skillnad på att vara 130 fet och 130 muskelsnubbe för helvete.

Griip
2005-07-18, 22:46
Griip: Jag tycker det var imponerande. Fatta vad tufft av en kille som väger runt 70 att ställa upp och fightas mot dem som väger 90-100 eller mer. Just Mighty Mo väger väl nästan 130?

Koakloi är en jätteduktig fighter med grymt klipp i sparkarna. Han träffade Mo i huvudet med full kraft (med sitt hårda smalben som träffyta). Inte konstigt att han gick ner.

Hela matchen var rolig. Koakloi gjorde nåt bra av matchen, utnyttjade sin snabbhet... In och sparkade eller slog och sen ut igen. Han duckade och dansade. Han blev träffad några gånger men inte av Mos farligaste slag. Och sen när han fick ett läge. Ridå.

Ja, riktigt grymt.. blir bara så besviken för nu kommer det finnas tusentals till personer som tror att sånt där händer ofta. Och tänk på alla hundratusentals Bruce lee fans som säger "haha, där ser du.. bruce lee kan sparka sådär fast dubbelt så snabbt, alltså hade han vunnit hela K1".. eller nåt

Nitrometan
2005-07-19, 18:41
Ja, riktigt grymt.. blir bara så besviken för nu kommer det finnas tusentals till personer som tror att sånt där händer ofta. Och tänk på alla hundratusentals Bruce lee fans som säger "haha, där ser du.. bruce lee kan sparka sådär fast dubbelt så snabbt, alltså hade han vunnit hela K1".. eller nåt
Det finns bara en Kaoklai. Nuff said. Det ska vara en mycket duktig thaiboxare till att göra nåt sånt.

När Mighty Mo knockade Brecht Wallis var också kul. Brecht hade aldrig blivit knockad innan och Mo slog honom till nästa vecka... :bpump: *flex*

Myten
2005-07-19, 18:49
http://www.ourtinyworld.com/kiko/topten/images/filmfights/karate.gif