handdator

Visa fullständig version : Matlagning


Megatuttarna
2005-07-17, 16:12
Jag önskar att jag kunde laga lite fler maträtter, mer avancerat och lära mig alla basics i köket. Finns det vissa slags matlagningskurser man kan gå?

Typ åka iväg nånstans på matlagnings-läger i en vecka och gå igenom matlagning dagarna långa. Någon som känner till nåt sånt?

Lasse Kongo
2005-07-17, 16:23
Matlagning är kul, jag är utbildad cook och servitör/bartender i grunden.

Har du testat att söka på google, typ kurser/matlagning osv, kan ju vara en bra start, är du arbetslös, kolla med ams, fast det är nog mer utbildning.

Tyvärr vet ja inget konkret men sök runt lite.

Det motsatta könet gillar killar som kan sin sak även i köket :naughty:

Nismo
2005-07-17, 16:27
Behöver du verkligen åka iväg för att lära dig då? Om du hittar avancerade recept och följer anvisningarna lär du dig till slut hur man göra olika rätter.

Solros
2005-07-17, 16:28
Kolla in det här
http://www.vardagochfest.se/index-kockskolan.asp :)

Megatuttarna
2005-07-17, 16:33
Matlagning är kul, jag är utbildad cook och servitör/bartender i grunden.

Har du testat att söka på google, typ kurser/matlagning osv, kan ju vara en bra start, är du arbetslös, kolla med ams, fast det är nog mer utbildning.

Tyvärr vet ja inget konkret men sök runt lite.

Det motsatta könet gillar killar som kan sin sak även i köket :naughty:

Matlagning är hur kul som helst. Jag pluggar nu, så det hela är mer utav en hobby som jag vill bli bättre på. Det blir nog så mycket roligare ju mer man kan skulle jag tro.

Det känns inte så givande att sitta och nöta in recept hemma när man inte förstår sakerna bakom det hela egentligen. Hur man steker kött på bästa vis, hur man ser på köttet ifall det är bra, det är ju inte bara att följa ett recept liksom. Det blir fan lite av ett förhållande till råvaror och massa annat.