handdator

Visa fullständig version : Brachioradialis


autowah
2005-07-17, 08:32
Jag har haft mer eller mindre ont i högerarmen det sista halvåret, tror det är brachioradialis som drar ihop sig och blir hård. Har varit tvungen att träna väldigt lätt ett tag. Har blivit nästan bra efter rehabövningar, stretch och massage, men jag spelade bowling och då kom all smärta tillbaka igen, tyvärr. Har även använt avlastningsband. Har inte kunnat träna biceps alls sedan i vintras, men ryggövningar går för det mesta bra. Allra värst är koncentrationscurl, det gör verkligen jätteont.
Någon som har mer tips på hur jag ska bli smärtfri i armen?

Jense
2005-07-17, 12:03
Jag har haft mer eller mindre ont i högerarmen det sista halvåret, tror det är brachioradialis som drar ihop sig och blir hård. Har varit tvungen att träna väldigt lätt ett tag. Har blivit nästan bra efter rehabövningar, stretch och massage, men jag spelade bowling och då kom all smärta tillbaka igen, tyvärr. Har även använt avlastningsband. Har inte kunnat träna biceps alls sedan i vintras, men ryggövningar går för det mesta bra. Allra värst är koncentrationscurl, det gör verkligen jätteont.
Någon som har mer tips på hur jag ska bli smärtfri i armen?


Gå till doktorn. det är omöjligt att ställa en diagnos över nätet

obesogen
2005-07-17, 12:12
Jag har haft mer eller mindre ont i högerarmen det sista halvåret, tror det är brachioradialis som drar ihop sig och blir hård. Har varit tvungen att träna väldigt lätt ett tag. Har blivit nästan bra efter rehabövningar, stretch och massage, men jag spelade bowling och då kom all smärta tillbaka igen, tyvärr. Har även använt avlastningsband. Har inte kunnat träna biceps alls sedan i vintras, men ryggövningar går för det mesta bra. Allra värst är koncentrationscurl, det gör verkligen jätteont.
Någon som har mer tips på hur jag ska bli smärtfri i armen?

Vad var det du gjorde ursprungligen som gjorde att du fick problem? Har du självdiagnostiserad dig själv eller har du varit hos någon utbildad som sa att brachioradialis var roten till problemet? Förklara lite mer ingående, var exakt gör det ont, hur känns smärtan?

autowah
2005-07-17, 17:22
Jag har varit hos en massör som sa att den muskeln var väldigt spänd på mig. Det gör ont i armbågen, särskilt när jag lyfter något eller sträcker den. Vet inte varför jag fått ont, kan vara musarm eller så tränar jag för mycket (tror inte på det sistnämnda riktigt). Kan även ha fått ont när jag tränat utan dragremmar, som sagt kommer inte ihåg riktigt.

obesogen
2005-07-17, 19:16
Jag har varit hos en massör som sa att den muskeln var väldigt spänd på mig. Det gör ont i armbågen, särskilt när jag lyfter något eller sträcker den. Vet inte varför jag fått ont, kan vara musarm eller så tränar jag för mycket (tror inte på det sistnämnda riktigt). Kan även ha fått ont när jag tränat utan dragremmar, som sagt kommer inte ihåg riktigt.

Du säger att det gör ont i armbågen. Brachioradialis urspringer en bra bit från armbågen. Var på armbågen gör det ont, utsida/insida?

autowah
2005-07-17, 19:51
Det känns mest på insidan eller ovansidan, dvs ovanför vecket. Dessutom ömt en bit runt om både på överarmen och underarmen.

obesogen
2005-07-17, 20:12
Det känns mest på insidan eller ovansidan, dvs ovanför vecket. Dessutom ömt en bit runt om både på överarmen och underarmen.

Ok, musarm eller lateral epicondylit är det inte. Symtomen uppstår då på underarmens utsida. Om du håller armen i antomisk grunställning (med handen supinerad) vart på armen gör det ont då? Insidan/ovansidan av armen?

autowah
2005-07-17, 20:57
Om det är som jag tror, att stå med handflatorna framåt, så gör det ont på överarmens framsida/utsida, strax ovanför armbågen och ner i armbågsvecket.