handdator

Visa fullständig version : Några frågor om en viss sjukdom/sjukdomar...


Joker
2005-07-16, 22:30
Ja, sjukdomen i fråga är AIDS och HIV. Har nyss sett filmen "Philadelphia", med Tom Hanks, och det var vissa oklarheter som jag länge har gått och grunnat på.
1. Är det bara homesexuella som kan vå HIV/AIDS genom själva sexakten, eller gäller det även hetrosexuella?
2. Får man HIV/AIDS kan man överleva då?
3. Är det någon skillnad på AIDS och HIV?
*screwy*

Exhale_
2005-07-16, 22:32
Ja, sjukdomen i fråga är AIDS och HIV. Har nyss sett filmen "Philadelphia", med Tom Hanks, och det var vissa oklarheter som jag länge har gått och grunnat på.
1. Är det bara homesexuella som kan vå HIV/AIDS genom själva sexakten, eller gäller det även hetrosexuella?
2. Får man HIV/AIDS kan man överleva då?
3. Är det någon skillnad på AIDS och HIV?
*screwy*

1. Du kan ju alltid ligga med nån hiv-smittad tjej?
2-3. Japp. Aids (Acquired Immune Deficiency Syndrome eller Acquired Immunodeficiency Syndrome) är en potentiellt dödlig infektionssjukdom som bryter ner kroppens immunförsvar. Aids orsakas av hiv. Det första offret i Sverige skördades år 1983. Idag (år 2004) finns det drygt två tusen personer som har lider av hiv/aids i Sverige. Tillskottet sker främst genom afrikansk immigration och svenskar på turistresor.

jakke
2005-07-16, 22:37
Det finns folk som får HIV men aldrig utvecklar AIDS. Dock inte speciellt många %

High1ander
2005-07-16, 22:37
WTF du är vad 17-18 år och vet inte det? Nu är jag inte så mycket för att håna dig, men liksom ffs, du är liksom "byxmyndig" och allt, då borde man ha en aning om hur AIDS/HIV funkar som sjukdom.

1:Båda kvinnor och män kan få det genom sexakten. Större sannolikhet dock att få det genom "analsex" (har jag för mig).
AIDS sprids genom de olika kroppsvätskorna, men man kan svälja sperma som är AIDS-smittat utan att bli smittat, finns något i saliven/magen som bryter ner HIV-viruset.

2: Man kan leva länge med HIV som senare utvecklas till AIDS, då man fått AIDS är man kanske snabbt död. AIDS sabbar immunförsvaret, och gör att man kan dö av en simpel förkylning. Med bra bromsmediciner kan man leva 10-20 år, förrutsatt att man upptäcker HIV/AIDS i tid. Det tar ca 3 månader från man smittats tills att man kan upptäcka det också.

3: Skillnaden är att AIDS är det oundvikligt sitta stadiet i sjukdomen, då immunförsvaret kollapsar.


http://www.smittskyddsinstitutet.se/SMItemplates/Article____2266.aspx

Frazze
2005-07-16, 22:39
WTF du är vad 17-18 år och vet inte det? Nu är jag inte så mycket för att håna dig, men liksom ffs, du är liksom "byxmyndig" och allt, då borde man ha en aning om hur AIDS/HIV funkar som sjukdom.

1:
AIDS sprids genom de olika kroppsvätskorna, men man kan svälja sperma som är AIDS-smittat utan att bli smittat, finns något i saliven/magen som bryter ner HIV-viruset.


Observera att det inte är omöjligt att smittas på ovanstående sätt.


Joker: Av rent intresse, vad talar för att bara homosexuella skulle kunna få en sjukdom?

Allan
2005-07-16, 22:41
http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3274

allan

mini
2005-07-16, 22:43
Orsaken att man smittas lättare vid analsex tror jag inte har med typen att göra, utan att man lättare går sönder och får sår, plus att det är så smittan mellan homosexuella män vanligen sprids. En kvinna smittas lättare av en man än vice versa eftersom det är kroppsvätskor som är smittbärare, enkelt uttryckt.

High1ander
2005-07-16, 22:46
Observera att det inte är omöjligt att smittas på ovanstående sätt.


Joker: Av rent intresse, vad talar för att bara homosexuella skulle kunna få en sjukdom?
Sant, men om man nu verkligen vill ha sperma i sig, så är det bäst att svälja den :/

Zafer
2005-07-16, 22:50
Sant, men om man nu verkligen vill ha sperma i sig, så är det bäst att svälja den :/


:laugh: :laugh:

varför skulle man vilja ha sperma i sig..

Allan
2005-07-16, 22:51
:laugh: :laugh:

varför skulle man vilja ha sperma i sig..


Du satte in kretskortet bakfram idag va?
*flex*


allan

High1ander
2005-07-16, 22:52
:laugh: :laugh:

varför skulle man vilja ha sperma i sig..
Tyst! Kan väcka misstankar hos tjejer om du skriver sådär!

Joker
2005-07-16, 22:53
Observera att det inte är omöjligt att smittas på ovanstående sätt.


Joker: Av rent intresse, vad talar för att bara homosexuella skulle kunna få en sjukdom?

För det första så visste jag att hetrosexuella kunde få det också men jag visst dock inte om dom kunde få det genom sex, därför sökte jag svar och det har jag fått nu, så tack så mycket!

Zafer
2005-07-16, 22:53
Tyst! Kan väcka misstankar hos tjejer om du skriver sådär!


Heh, rent generellt så

use a rubber *screwy*

Zafer
2005-07-16, 22:55
Du satte in kretskortet bakfram idag va?
*flex*


allan

Nej inte precis.

Men vill du ha sperma I dig

be my guest ;)

Allan
2005-07-16, 22:57
Nej inte precis.

Men vill du ha sperma I dig

be my guest ;)

Vill du bli avsugen?????????????????????????????????????
*screwy*


Tänk, ibland avslöjar sig folk utan att tänka på det!!!! Raskt vidare till förolämpningstråden...tadum tidum tiddelipom


allan

mini
2005-07-16, 22:58
Vill du bli avsugen?????????????????????????????????????
*screwy*


Tänk, ibland avslöjar sig folk utan att tänka på det!!!! Raskt vidare till förolämpningstråden...tadum tidum tiddelipom


allan
Haha, Allan, gå och sov nu.
Kjam

Zafer
2005-07-16, 22:59
Vill du bli avsugen?????????????????????????????????????
*screwy*


Tänk, ibland avslöjar sig folk utan att tänka på det!!!! Raskt vidare till förolämpningstråden...tadum tidum tiddelipom


allan

Erbjuder du dina tjänster eller?

jag tackar nog nej isf.

High1ander
2005-07-16, 23:00
Vill du bli avsugen?????????????????????????????????????
*screwy*
allan
Seriöst allan gör vad du vill med vem du vill, men ragga på Zafer får du nog göra via PM...

Zafer
2005-07-16, 23:00
Seriöst allan gör vad du vill med vem du vill, men ragga på Zafer får du nog göra via PM...

NU förstår jag varför han har örhängen!

High1ander
2005-07-16, 23:01
NU förstår jag varför han har örhängen!
LOL! :D Slag under bältet... Men det är där de bästa smällarna sitter

Allan
2005-07-16, 23:02
Erbjuder du dina tjänster eller?

jag tackar nog nej isf.

Försök inte! Ingen som läser ditt tidigare inlägg kan tycka annat än att det är en invit....
:naughty:

Hur känns det då? Måste vara skönt att kunna berätta om det. För mamma och pappa och moppepolarna. Eller hur?


allan

High1ander
2005-07-16, 23:03
På tal om AIDS, min sköna filmlärare gav mig en fet poster a lá amerikansk med "101 ways to avoid AIDS", som han inte ville ha i ett klassrum längre, självklart tryckte jag upp den på min dörr hemma, sånt som tjejer vill se då de kommer hem till en :D

Försök inte! Ingen som läser ditt tidigare inlägg kan tycka annat än att det är en invit....
:naughty:

Hur känns det då? Måste vara skönt att kunna berätta om det. För mamma och pappa och moppepolarna. Eller hur?


allan
Ohhhhh, vilket diss :D
Zafer ska du tåla det där? :D

Zafer
2005-07-16, 23:04
Försök inte! Ingen som läser ditt tidigare inlägg kan tycka annat än att det är en invit....
:naughty:

Hur känns det då? Måste vara skönt att kunna berätta om det. För mamma och pappa och moppepolarna. Eller hur?


allan


Kåte gubbjävel låt mig vara!!!!!

jag vill inte ha dig!!

High1ander
2005-07-16, 23:05
Kåte gubbjävel låt mig vara!!!!!

jag vill inte ha dig!!
Om du spelar svårfångad kommer han nog bara försöka hårdare, du vet hur killar är, för du är ju en själv...

Jense
2005-07-16, 23:06
Vill du bli avsugen?????????????????????????????????????
*screwy*


Tänk, ibland avslöjar sig folk utan att tänka på det!!!! Raskt vidare till förolämpningstråden...tadum tidum tiddelipom


allan

det jävliga är nu att han bögade upp en annan tråd också http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=47276&page=2&pp=15

man frågar inte efter den smöriga låten efter att ha sett en sån jävla puma om man inte är gaylord.

Allan
2005-07-16, 23:07
Kåte gubbjävel låt mig vara!!!!!

jag vill inte ha dig!!

Det är lite fegt av dig att radera dina tidigare inlägg Zafer. Du vet, jag kan se dem. Om du vill kan jag ta fram det där som du skrev om att du gärna ville lära dig mer om din egen sexualitet eftersom du egentligen gillar att titta på de andra killarna i duschen...

allan

Zafer
2005-07-16, 23:08
Det är lite fegt av dig att radera dina tidigare inlägg Zafer. Du vet, jag kan se dem. Om du vill kan jag ta fram det där som du skrev om att du gärna ville lära dig mer om din egen sexualitet eftersom du egentligen gillar att titta på de andra killarna i duschen...

allan


Haha, ta fram det.

Zafer
2005-07-16, 23:09
det jävliga är nu att han bögade upp en annan tråd också http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=47276&page=2&pp=15

man frågar inte efter den smöriga låten efter att ha sett en sån jävla puma om man inte är gaylord.


Haha, kommer ifrån killen som går runt med skinnjacka ;)

Lillgrabben
2005-07-16, 23:09
Det är lite fegt av dig att radera dina tidigare inlägg Zafer. Du vet, jag kan se dem. Om du vill kan jag ta fram det där som du skrev om att du gärna ville lära dig mer om din egen sexualitet eftersom du egentligen gillar att titta på de andra killarna i duschen...

allan


:laugh:


Hehe, skrattar så att tårarna trillar.

Jense
2005-07-16, 23:10
Haha, kommer ifrån killen som går runt med skinnjacka ;)


ja det är snyggt. dildoröv!

Myten
2005-07-16, 23:10
När du ändå nämner Philadelphia så finns det en bättre film som hanterar ämnet!

Longtime Companion

http://www.planetout.com/images/popcornq/dbimages/l/LongtimeCompanion.gif
Här ses en ung Campbell Scott gåendes åt vänster, som för övrigt är min favvo skådis!

http://www.imdb.com/title/tt0100049/

Zafer
2005-07-16, 23:11
ja det är snyggt. dildoröv!


du kommer inte innanför mina byxor hur mycket du än försöker din danske skinnbög!

Zafer
2005-07-16, 23:12
Haha, ta fram det.


Jag väntar allan, ta fram inläggen du drömmt om att du läst

när du satt o smekte dig själv o tänkte på jense i skinnjackan

Jense
2005-07-16, 23:13
du kommer inte innanför mina byxor hur mycket du än försöker din danske skinnbög!
haha, det va faktiskt roligt, "din danske skinnbög"

Allan
2005-07-16, 23:13
Hmmm....Zafer inbillar sig att alla andra MÄN vill ha honom. Vad säger det om Zafer? Ytterligare en bock på sexualitetsprotokollet. Börjar bli mycket nu.

Dr Allan
antecknar

Zafer
2005-07-16, 23:14
Hmmm....Zafer inbillar sig att alla andra MÄN vill ha honom. Vad säger det om Zafer? Ytterligare en bock på sexualitetsprotokollet. Börjar bli mycket nu.

Dr Allan
antecknar


:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

High1ander
2005-07-16, 23:14
När du ändå nämner Philadelphia så finns det en bättre film som hanterar ämnet!

Longtime Companion

http://www.planetout.com/images/popcornq/dbimages/l/LongtimeCompanion.gif
Här ses en ung Campbell Scott gåendes åt vänster, som för övrigt är min favvo skådis!

http://www.imdb.com/title/tt0100049/
Den måste jag se, även om Philadelphia är en av mina favoritfilmer.

En annan mycket bra film om ämnet är "And The Band Played On", fan jag älskar namnet på filmen, vet inte varför, men den är liksom, bra *screwy*

Allan
2005-07-16, 23:15
Jag väntar allan, ta fram inläggen du drömmt om att du läst

när du satt o smekte dig själv o tänkte på jense i skinnjackan

Varför använder du ord som "smekte" ? Varför har du funderat på hur JAG stimulerar mig själv? Hur kommer det sig att du ser Jense i skinnjackan som en onanisymbol?


allan

Jense
2005-07-16, 23:15
och sen det zafer, att kommentera en annan mans klädval, inte särskillt hetro =/

Zafer
2005-07-16, 23:16
och sen det zafer, att kommentera en annan mans klädval, inte särskillt hetro =/

du är för metrosexuell för mig.

Myten
2005-07-16, 23:17
Den måste jag se, även om Philadelphia är en av mina favoritfilmer.

En annan mycket bra film om ämnet är "And The Band Played On", fan jag älskar namnet på filmen, vet inte varför, men den är liksom, bra *screwy*


Det roliga är att jag inte sett filmen, men läst mycket om den!

Philadelphia är ett enda sömnpiller och dessutom överskattad!
Med rätt regissör hade Philadelphia kunnat bli så mycket bättre!

High1ander
2005-07-16, 23:17
Varför använder du ord som "smekte" ? Varför har du funderat på hur JAG stimulerar mig själv? Hur kommer det sig att du ser Jense i skinnjackan som en onanisymbol?


allan
Hahhahaha, dags att sätta på tråden inom parantes "förolämpa vem du vill - del 2"

Zafer
2005-07-16, 23:17
Varför använder du ord som "smekte" ? Varför har du funderat på hur JAG stimulerar mig själv? Hur kommer det sig att du ser Jense i skinnjackan som en onanisymbol?


allan

Ta fram mina hemliga inlägg? *yourock*

Zafer
2005-07-16, 23:18
Hahhahaha, dags att sätta på tråden inom parantes "förolämpa vem du vill - del 2"



haha i denna tråd förekommer det i allafall lite förolämpningar :laugh:

High1ander
2005-07-16, 23:18
Det roliga är att jag inte sett filmen, men läst mycket om den!

Philadelphia är ett enda sömnpiller och dessutom överskattad!
Med rätt regissör hade Philadelphia kunnat bli så mycket bättre!
Jonathan Demme är det då inge fel på, han tog ju de "big 5" på oscarsgalan 1991 med Silence of the Lambs.

Visst, Philadelphia är seg, men jag upplever den inte seg, jag upplever den som väldigt bra...

Myten
2005-07-16, 23:22
Jonathan Demme är det då inge fel på, han tog ju de "big 5" på oscarsgalan 1991 med Silence of the Lambs.

Visst, Philadelphia är seg, men jag upplever den inte seg, jag upplever den som väldigt bra...

Tyvärr är den för slö, en regissör som Mann hade nog varit det perfekta valet då han klarar av att visa upp starka dramatiseringar med ett talande bildspråk och framför allt höjt skådespelarna till ännu högre nivå!

High1ander
2005-07-16, 23:28
Tyvärr är den för slö, en regissör som Mann hade nog varit det perfekta valet då han klarar av att visa upp starka dramatiseringar med ett talande bildspråk och framför allt höjt skådespelarna till ännu högre nivå!
Det säger jag inte emot, Michael Mann är min favoritregissör nummer 1. Men hans Heat (alltid med på min topp 10 lista) anses som långsam, Ali som långsam, Last of the Mohicans som långsam, Manhunter som långsam, och Insider var ett skolexempel i min filmbok på en grymt bra "men långsam film" (Dvs, bra klippt, "intressant story på sitt vis", "perfekt skådespeleri", osv, men den räcker inte hela vägen fram, fick 7 oscarsnomineringar, men fick inte en enda oscar). Är fan bara Collateral som inte fått "allmäna klagomål" som långsam. Jag skiter i om hans filmer är "långsamma" för jag verkligen älskar hans visioner och berättarteknik.

Jag gillar stämningen i Philadelphia, Michael Mann hade satt en helt annan prägel, som hade varit mer dyster.

Myten
2005-07-16, 23:32
Det säger jag inte emot, Michael Mann är min favoritregissör nummer 1. Men hans Heat (alltid med på min topp 10 lista) anses som långsam, Ali som långsam, Last of the Mohicans som långsam, Manhunter som långsam, och Insider var ett skolexempel i min filmbok på en grymt bra "men långsam film" (Dvs, bra klippt, "intressant story på sitt vis", "perfekt skådespeleri", osv, men den räcker inte hela vägen fram, fick 7 oscarsnomineringar, men fick inte en enda oscar). Är fan bara Collateral som inte fått "allmäna klagomål" som långsam. Jag skiter i om hans filmer är "långsamma" för jag verkligen älskar hans visioner och berättarteknik.

Jag gillar stämningen i Philadelphia, Michael Mann hade satt en helt annan prägel, som hade varit mer dyster.


Precis klarar du av att som filmregissör att gå ner i tempo utan att filmen för den delen börjar bli tråkig då vittnar det på talang!
Kitano är ett skolexempel på hur tempot kan användas!

High1ander
2005-07-16, 23:39
Precis klarar du av att som filmregissör att gå ner i tempo utan att filmen för den delen börjar bli tråkig då vittnar det på talang!
Kitano är ett skolexempel på hur tempot kan användas!
Ja, men Michael Mann är knappast känd eller uppskattad för delarna i hans filmer som är långsamma, utan det är hans höga tempo som gör honom så bra.

Hans användande av ljud, klippning, framing, osv är perfekt, han kan verkligen få upp tempo och dynamik i något som egentligen är helt utan det, dvs Insider. Men tyvärr kan inte hela filmen gå på i högvarv, och han brukar för den allmäna publiken alltid ha 20-30 min för långa filmer. Men som sagt, jag älskar att sitta och kolla på hans "visioner" (dvs fotot) även om de är statiska och inte drar framåt storyn. Tyvärr uppskattar inte alla det. Men även min favoritregissör kan vara seg också.

För övrigt så är det Michael Mann som jag är mest inspirerad av och avundsjuk på av alla regissörer, och jag vill och försöker filma på samma sätt som han gör, samma dynamik i förhållanden och action vill jag också ha sen när jag gör längre filmer.

Myten
2005-07-16, 23:48
Ja, men Michael Mann är knappast känd eller uppskattad för delarna i hans filmer som är långsamma, utan det är hans höga tempo som gör honom så bra.

Hans användande av ljud, klippning, framing, osv är perfekt, han kan verkligen få upp tempo och dynamik i något som egentligen är helt utan det, dvs Insider. Men tyvärr kan inte hela filmen gå på i högvarv, och han brukar för den allmäna publiken alltid ha 20-30 min för långa filmer. Men som sagt, jag älskar att sitta och kolla på hans "visioner" (dvs fotot) även om de är statiska och inte drar framåt storyn. Tyvärr uppskattar inte alla det. Men även min favoritregissör kan vara seg också.


Insiders storhet i sig ligger i musiken, skådespeleriet och i filmandet, vissa scener används den snabba kameran för att driva upp stämningen!
Gillar även sättet hur man kan identifiera sig med karaktärernas sinnesstämning, tex efter rättegången då Wigand eskorteras hem, ser man hur Wigands ansikte rör sig fram och tillbaka med en tämligen osäker blick.
Samtidigt brinner en bil utanför och tittaren möts av en suddigare bild, man känner Wigands desperation krypa närmare i takt med att Lisa Gerrards musik når ett klimax!

Det är många som inte uppskattar det, men som jag brukar säga, det är personer som inte är filmälskare!

High1ander
2005-07-16, 23:51
Insiders storhet i sig ligger i musiken, skådespeleriet och i filmandet, vissa scener används den snabba kameran för att driva upp stämningen!
Gillar även sättet hur man kan identifiera sig med karaktärernas sinnesstämning, tex efter rättegången då Wigand eskorteras hem, ser man hur Wigands ansikte rör sig fram och tillbaka med en tämligen osäker blick.
Samtidigt brinner en bil utanför och tittaren möts av en suddigare bild, man känner Wigands desperation krypa närmare i takt med att Lisa Gerrards musik når ett klimax!

Det är många som inte uppskattar det, men som jag brukar säga, det är personer som inte är filmälskare!
Jupp.

Meltdown av Liza Gerrard är en av mina favoritlåtar, även bland "vanlig" musik.

Sen i Insider så slutar ju Wiggand mer eller mindre också som en loser, sånt gillar inte amerikansk publik. De vill att den lilla mannen som trotsar de onda stora företagen, och på kuppen förlorar sin status, fru, barn, inkomst ska få någon form av payoff, inte i form av kemilärare... Det är också det som ger filmen ett skitbra tema. Han offrar sig för resten av världen, men får ingen kredit för det.

Myten
2005-07-16, 23:53
Jupp.

Meltdown av Liza Gerrard är en av mina favoritlåtar, även bland "vanlig" musik.

Sen i Insider så slutar ju Wiggand mer eller mindre också som en loser, sånt gillar inte amerikansk publik. De vill att den lilla mannen som trotsar de onda stora företagen, och på kuppen förlorar sin status, fru, barn, inkomst ska få någon form av payoff, inte i form av kemilärare... Det är också det som ger filmen ett skitbra tema. Han offrar sig för resten av världen, men får ingen kredit för det.


Sacrifice är det you son of a bitch!
Men Mann är inte för Jerry Bruckenheimer och tur är det!

High1ander
2005-07-16, 23:55
Sacrifice är det you son of a bitch!
Men Mann är inte för Jerry Bruckenheimer och tur är det!
Sacrifice är för seg, sista 3-4 minuterna är gudomligt sorgsna och vemodiga, låter som en helt ensam röst i hela världen sjunger ut sin sorg (vilket man kan tänka sig hur det känns för Wigand, helt jävla ensam).

Fast för att återgå till Philadelphia, Bruce-tabletten Springsteen fick Oscar för Streets of Philadelphia (en av mina favoritlåtar) och Niel Young fick också en nominering för låten Philadelphia (även en av mina favoritlåtar).

Myten
2005-07-16, 23:59
Sacrifice är för seg, sista 3-4 minuterna är gudomligt sorgsna och vemodiga, låter som en helt ensam röst i hela världen sjunger ut sin sorg (vilket man kan tänka sig hur det känns för Wigand, helt jävla ensam).

Fast för att återgå till Philadelphia, Bruce-tabletten Springsteen fick Oscar för Streets of Philadelphia (en av mina favoritlåtar) och Niel Young fick också en nominering för låten Philadelphia (även en av mina favoritlåtar).


Streets används knappt i filmen, hade jag varit regissör hade jag använt låten till att börja med!

spacedog
2005-07-17, 00:02
Sant, men om man nu verkligen vill ha sperma i sig, så är det bäst att svälja den :/

Den meningen är klart sig-material! :laugh:

Lysande tråd, för övrigt. Ända tills den ballade ur med filmsnacket...

Myten
2005-07-17, 00:02
Den meningen är klart sig-material! :laugh:

Lysande tråd, för övrigt. Ända tills den ballade ur med filmsnacket...

För då fattade du noll!

spacedog
2005-07-17, 00:12
För då fattade du noll!

Japp. Tycker det är krångligt med långa meningar och ord med fler än två stavelser. :thumbup:

Frazze
2005-07-17, 00:13
Intressant utveckling i denna tråd... :D

High1ander
2005-07-17, 00:21
Streets används knappt i filmen, hade jag varit regissör hade jag använt låten till att börja med!
Är ju introt på filmen, sätter tonen för hela filmen ju.

Tolkia
2005-07-17, 01:03
Hmm ... varför får jag känslan av att läsa två trådar i en?

F.ö. börjar jag undra om inte Allan har tittat så länge på "80-talsnatt" att han känner sig som en tonåring igen ...

Oh when we were seventeen
Oh life was like a film
When we were seventeen
The sky was always tangerine
We ran through streets at night
Under starlight
We ran through streets at night
When we were winning

Oh wild was the world
And wild we burned
We were kings of the streets
Not yet beaten by defeat
But now it's hard to see
Through a fog of memories
But I remember
When we were winning

High1ander
2005-07-17, 01:11
Hmm ... varför får jag känslan av att läsa två trådar i en?

F.ö. börjar jag undra om inte Allan har tittat så länge på "80-talsnatt" att han känner sig som en tonåring igen ...
[/SIZE]
Därför jag o myten bestämde att dela upp tråden :/

Myten
2005-07-17, 09:42
http://www.trincoll.edu/orgs/eros/images/movie%20covers/fullsize/longtime_companion.jpg

Trance
2005-07-17, 09:47
När ni väljer att gå så OT med förolämpningar, kan ni inte åtminstone använda andra förolämpningar än att den andre är bög?

Det känns hyfsat utjatat med "HÖHÖ, du är bög!" "Nej, DU ÄR FJOLLBÖG!!!!". Känns som special olympics of insults om man skulle prata amerikanska.

Jense
2005-07-17, 11:17
När ni väljer att gå så OT med förolämpningar, kan ni inte åtminstone använda andra förolämpningar än att den andre är bög?

Det känns hyfsat utjatat med "HÖHÖ, du är bög!" "Nej, DU ÄR FJOLLBÖG!!!!". Känns som special olympics of insults om man skulle prata amerikanska.


ut med sanden ur vaginan din tråkiga jävla klagokärring. vafan är ditt liv uppbyggt? fyfan vilken dryg jävel till människa du måste va. jävla besserwisser-rejvare. sluta knarka med dina låtsasbildade kompisar och kom ner på jorden

Lasse Kongo
2005-07-17, 11:20
ut med sanden ur vaginan din tråkiga jävla klagokärring. vafan är ditt liv uppbyggt? fyfan vilken dryg jävel till människa du måste va. jävla besserwisser-rejvare. sluta knarka med dina låtsasbildade kompisar och kom ner på jorden

jENsE: :bow:

Trance
2005-07-17, 11:21
ut med sanden ur vaginan din tråkiga jävla klagokärring. vafan är ditt liv uppbyggt? fyfan vilken dryg jävel till människa du måste va. jävla besserwisser-rejvare. sluta knarka med dina låtsasbildade kompisar och kom ner på jorden

Thihi, du är så söt jense. Jag utrycker bara en åsikt som tydligen träffar rätt. Sedan vet vi att du gillar South Park, du behöver inte kopiera förolämpningar därifrån rätt av. Att komma på något eget är roligt ibland också.

Sedan angående knark så är det rätt ironiskt att du anklagar mig för något.