handdator

Visa fullständig version : En fundering


tinkerbell
2005-07-16, 19:06
Tjena alla glada...

Jo, jag hade en ätardag idag, jag vet inte riktigt hur mycket jag ligger på men jag känner mig rätt tung. Jag åt allt ifrån bröd, honung, lite glass, frukter, 3 portioner gröt ....riskakor, i princip de.

Jag undrar vad som händer nu i min kropp, vad det ger för effekt.

väger 69kg är 180 cm lång.

Jag vet att man inte kan bli fet på en dag, men vad händer egetligen? Klockan är 20.00 nu, jag tänker inte äta något mer, jag orkar inte helt enkelt.
Är det möjligt jag väger mer imorgon?

Tacksam för svar *ganska nyfiken över detta*

// tinker

WHITEFOLKS
2005-07-16, 19:16
Du kommer med största trolighet binda upp en hel del vätska så bli inte chockad om du väger ett par kilo mer i morgon än idag, det är mest vätska. Vad som händer annars? Du fyller glykogenlagren och lägger antagligen på dig lite fett också.

tinkerbell
2005-07-16, 19:19
Du kommer med största trolighet binda upp en hel del vätska så bli inte chockad om du väger ett par kilo mer i morgon än idag, det är mest vätska. Vad som händer annars? Du fyller glykogenlagren och lägger antagligen på dig lite fett också.


Gissar på att de fettet man lyckas lägga på sig går ganska snabbt bort, eller?
Inga träningsresultat och sånt åt helvete heller hoppas jag? :( Behövde verkligen denna ätardag, kroppen skrek verkligen efter de.

WHITEFOLKS
2005-07-16, 19:28
Går inte bort snabbare eller långsammare än något annat fett. Kcal in mot kcal ut som gäller för det också ;) Träningsresultat åt helvete? beror på vad du menar, antagligen bygger kroppen jättefint eftersom den fått tillgång till massa mat, men det bygger ju även prippsmusklerna ;)

tinkerbell
2005-07-16, 19:34
Hehe, jo kanske de.

Menade mer fettmängd å sånt, har just kommit ner i min ideal vikt efter en deff som jag fortfarande smått går på, men rippad har man ju blivit, tänker fortsätta sommaren ut, de var verkligen länge sen man njöt av så mycket mat :) Nja, efter att brytit ner all mat jag fått i mig idag hoppas jag inte ser något "extra" på kroppen : / Får vell ta en extra lång morgonpromenix imorgon då.

MVH tinkerbell

WHITEFOLKS
2005-07-16, 19:36
Du kommer antagligen ha ett rätt bra tryck i morgon och se full ut. Eventuellt lite "plufsig" beroende på hur det satt sig. Nästa träningspass kommer med största sannolikhet att gå kanon ;)

tinkerbell
2005-07-16, 19:39
Du kommer antagligen ha ett rätt bra tryck i morgon och se full ut. Eventuellt lite "plufsig" beroende på hur det satt sig. Nästa träningspass kommer med största sannolikhet att gå kanon ;)


Låter bra ... :) Får vell hoppas på att man känner dig nöjd med bröst/biceps passet på måndag då ;)

Blir inga :eating: dagar på länge för fan, haha.

Hallå? man får ju leva någon gång med, hehe.

Jashguim
2005-07-17, 01:43
Om du väger 69 kg och är 180 cm lång behöver man väl inte oroa sig över en i förhållandevis lättsam ätardag. Njut bara av alla kalorier!
3 portioner gröt är ju en del av en vanlig frukost! ...under uppbyggnad iaf =)

Brisk Snu Garvo
2005-07-17, 07:51
Oroa dej inte du har knappast hunnit lagra mycket fett, sånt tar tid.

tinkerbell
2005-07-19, 13:13
Känns bra å få läsa de :)

King Grub
2005-07-19, 13:25
sånt tar tid.

Det gör det ju i och för sig inte.

Men det lilla överskott det kan ha handlat om kan inte ha blivit många gram fettvävnad, efter att hänsyn tagits till glykogeninlagring, proteinsyntes och termogena effekter.

tinkerbell
2005-07-19, 14:25
Det gör det ju i och för sig inte.

Men det lilla överskott det kan ha handlat om kan inte ha blivit många gram fettvävnad, efter att hänsyn tagits till glykogeninlagring, proteinsyntes och termogena effekter.

Okej, men dagen efter vägde jag mig själv, slutade med att jag låg på min ideal vikt så de finns chans att jag legat på +- eftersom jag vägde vad jag brukar väga.

Det var kanske inte jätte kcal rikt heller, somsagt... mycket frukt.

Finns ju folk som deffar med 1-2000 kcal mer :)

mvh tinker