handdator

Visa fullständig version : Dextropur


elsmurfo
2005-07-16, 13:04
Dextropur

Någon som har lite fakta om detta?

Hur ska det doseras? läste i någons guide att ca 0.8 - 1.2 gram per kilo du väger är en bra dosering?

Det var även någon som påstod att: 1dl dextropur väger ungefär 60g
Stämmer detta?
Eftersom jag väger 83 kg så måste jag ta 1.5 dl dextropur (känns lite mycket), stämmer det?
Hur mycket vätska är det tänkt att jag ska blanda ut det i då? 1 liter?

Sämmre/Bättre än malto?

thx 4 the help

King Grub
2005-07-16, 13:34
Någon som har lite fakta om detta?

Det är druvsocker, helt enkelt.

Hur ska det doseras? läste i någons guide att ca 0.8 - 1.2 gram per kilo du väger är en bra dosering?

Ja.

Det var även någon som påstod att: 1dl dextropur väger ungefär 60g
Stämmer detta?

Ja.

Eftersom jag väger 83 kg så måste jag ta 1.5 dl dextropur (känns lite mycket), stämmer det?

Måste och måste... Du får väga upp så du får den mängd kolhydrat du behöver/vill ha. Druvsocker innehåller 91% kolhydrat.

Hur mycket vätska är det tänkt att jag ska blanda ut det i då? 1 liter?

1 L per 60 gram druvsocker.

Sämmre/Bättre än malto?

Sämre.

elsmurfo
2005-07-16, 13:57
Tackar och bugar för hjälpen:)

Rocksteady
2005-07-16, 14:21
kanske kan fråga här ifall mass fx är bra att ta efter träning? eller ska man sasta på whey fx + dextro/malto ?

elsmurfo
2005-07-16, 15:26
Om jag blandar i en 2 liters flaska (det vill säga 120gram druvsocker i en 2 litersflaska)hur mycket ska jag dricka före/efter träning? bara ett glas eller pratar vi om en halvliter före och en halvliter efter?

Det ska blandas med vatten? eller någon annan vätska?

King Grub
2005-07-16, 15:29
Om jag blandar i en 2 liters flaska (det vill säga 120gram druvsocker i en 2 litersflaska)hur mycket ska jag dricka före/efter träning? bara ett glas eller pratar vi om en halvliter före och en halvliter efter?

Det ska blandas med vatten? eller någon annan vätska?

Helst vatten, ja.

40 gram kolhydrat före och 80 gram efter tycker jag låter som bra siffror kring ett normalhårt pass för en person med din vikt.

Plus protein, förstås. Det är viktigare.

King Grub
2005-07-16, 15:31
kanske kan fråga här ifall mass fx är bra att ta efter träning? eller ska man sasta på whey fx + dextro/malto ?

Mass FX är vasslekoncentrat+dextro/malto.