handdator

Visa fullständig version : Naprapat eller kiropraktor i Linköping


Jay-Z
2005-07-16, 10:49
Upptäckte idag när jag tog lite bilder bakifrån att jag verkar vara lite sned i ryggen. (se bifogad bild)

Jag antar att det kan vara själva poseringen som gör att det ser snett ut, men det "känns" som om jag står helt "rakt" när jag tog det kortet.

Så jag hade tänkt gå och kolla upp det. MEN, två frågor:

- Ska jag gå till naprapat eller kiropraktor?

- Finns det någon naprapat/kiropraktor i Linköping som "förstår" styrketräning, som ni kan rekommendera? (jag vill inte gå till något av ovanstående som inte vet något om styrketräning, eller som ser det som "roten" till mitt problem)

Jay-Z
2005-07-16, 10:51
Lutande tornet i Pisa.

Sve
2005-07-16, 17:51
snygg skolios..
men allvarligt, du borde be någon ta kort rakt bakifrån och tänka på att stå avslappnat bara.

z_bumbi
2005-07-16, 21:48
- Ska jag gå till naprapat eller kiropraktor?

- Finns det någon naprapat/kiropraktor i Linköping som "förstår" styrketräning, som ni kan rekommendera? (jag vill inte gå till något av ovanstående som inte vet något om styrketräning, eller som ser det som "roten" till mitt problem)

Svaret på fråga ett finns i fråga två, om du hittar en kiropraktor som förstår styrketräning så är det bättre än en naprapat som inte förstår det och tvärt om. Utbildningen som sådan är i mina ögon mindre viktig än kunskapen om själva träningsformen.

Smail
2005-07-17, 20:57
hej!

jag ska tipsa om följande:
www.naprapat.nu
Har inte varit där för behandling men är bekant med Rauno som är verksam där. Han har tidigare spelat hockey i den högsta finska ligan etc så jag tror att han har styrketränat en del. Du kan ju alltid höra efter!

//Smail

Jay-Z
2005-07-17, 21:09
hej!

jag ska tipsa om följande:
www.naprapat.nu
Har inte varit där för behandling men är bekant med Rauno som är verksam där. Han har tidigare spelat hockey i den högsta finska ligan etc så jag tror att han har styrketränat en del. Du kan ju alltid höra efter!

//Smail

Jättebra! Stort tack! :thumbup:

Vesseldahl
2005-07-17, 21:18
Ser att du redan fått tips, jag ger dig ett till.

Efraimssons Behandlingscenter AB i Motala 0141-57775

Killen heter Jonnie och har hjälpt mig några gånger med bra resultat som följd.

Allan
2005-07-17, 21:58
Det finns en lista i Länksamlingen.


allan