handdator

Visa fullständig version : Maten


basterma
2005-07-15, 19:52
Jag har en liten fråga här!

Alla här i denna forum har en schema för de dem äter dig in och dag ut samt hur mycket det ska va och om det står i schemat 1 dl havregryn så måste det vara det.
Det jag undrar är inte livet för kort för att leva sådär? eller är det perioder? vad händer om ni inte får tag på det som står i er schema?

WHITEFOLKS
2005-07-15, 20:02
Man behöver ju inte nödvändigtvis planera vad man ska äta nästa dag, det hindrar en inte att räkna och hålla koll allt eftersom man äter för att se att man ligger i synk med den energi och de näringsämnen som man behöver.

basterma
2005-07-15, 23:59
nää men de flesta här kör med schemor undrar om det är perioder eller kör alltid så för det verkar som om de lever så. Låter lite synd man njuter verkligen inte av livet om man äter brocoli varje dag i 10 år *spy*

WHITEFOLKS
2005-07-16, 00:02
Folk har olika definitioner av "njutning". Är det nödvändigtvis mer njutning att äta choklad 12 gånger i veckan? De flesta här gör ju det de VILL göra precis som vanliga människor.

basterma
2005-07-16, 00:05
inte nödvendigt men man kan försöka balansera lite jag menar om de vore ute på resturang och så eller gå på bio :(

WHITEFOLKS
2005-07-16, 00:05
Om de vill äta någon sådan mat så gör de ju det, varför skulle de äta något som de inte vill äta? :)

zimz
2005-07-16, 01:14
om du nu ser att käka nyttigt som en plåga så föredrar jag hellre att äta nyttigt och schemalagt under en period för att sen kunna njuta av det jag åstadkommer med plannerandet och diciplinen.

och även kroppsbyggare och liknande käkar kebab ibland ;)

MrBoris
2005-07-16, 11:06
som om man inte skulle vara livsnjutare för att man följer ett schema (vilket jag inte gör) eller äter endast nyttig kost? Jag tycker nyttig kost är GOTT. Jag tycker pizza, kebab och hamburgare smackar förjävligt...

grisbil3n
2005-07-16, 13:38
Alltså, kan ju låta jävligt tradigt o så men när det är rutin på skiten så är det ju inte så mycket att tala om. Jag vräker fan i mig mat och går ner stadigt i vikt och det tar inte många minuter att räkna på det hela.

basterma
2005-07-16, 21:23
såklart kan man leva nyttigt men fy fan det blir som hela livet blir schemalagt som om de inte räcker med jobbet , hemmet o.s.v men aja det är upp till var och en.

pizza, kebab förjävligt? mår du bra? skulle gissa att du är en på miljoner som tycker det

Endumen
2005-07-16, 21:48
såklart kan man leva nyttigt men fy fan det blir som hela livet blir schemalagt som om de inte räcker med jobbet , hemmet o.s.v men aja det är upp till var och en.

pizza, kebab förjävligt? mår du bra? skulle gissa att du är en på miljoner som tycker det

Vaffan, det är väl gott ibland, men käkar man det för ofta börjar man *spy* . Man kan äta grymt god "kontrollerad" mat, man behöver inte äta äckligt bara för att det är nyttigt. Sen finns det även en sak som heter variation ;).

WHITEFOLKS
2005-07-16, 21:54
Tankefelet han gör är att han applicerar sina egna behov på andra :)

basterma
2005-07-16, 22:10
nej du besvarar fel frågor om du läser min första som kommer du fatta :booty:

WHITEFOLKS
2005-07-16, 22:12
Vad som händer om man inte får tag på det som står på schemat? Antingen äter man något annat eller så äter man inte alls. Var väl inte så svårt att lista ut ;)

Lizzie
2005-07-16, 22:18
Jag tror det är väldigt få som har ett schema framför sig, som det tittar på varje dag för att se vad de 'får' äta. De som håller till härinne är intresserade av kost och träning och har stora kunskaper inom området. Vi vill då oxå ge våran kropp den mat som vi vet den behöver. Vi lever som vi lär, med andra ord. (jag för visst allas talan här idag ;) )
Uttrycket 'man måste ju leva oxå' eller 'nåt gott måste man ju få ha' hatar jag. Vaddå leva? Lever man inte om man inte äter pizza flera gånger i veckan, dricker cola som det vore vatten eller käkar chips varje kväll? Jag skulle vilja påstå att vi lever ett bättre och förhoppningsvis längre liv när vi tar hand om våran kropp och ger den bra och nyttig mat.

Visst, vi går på restaurang, tar en fika på ett konditori och går på bio vi med -trodde du vi bara bodde på gymmet eller framför olika forum?? ;)

WHITEFOLKS
2005-07-16, 22:19
Lizzie :thumbup:

tinkerbell
2005-07-17, 00:34
Lizzie :thumbup:

Sant.... Lizzie :thumbup: