handdator

Visa fullständig version : Kre-alkalyn???


Pernu
2005-07-15, 12:39
Tjena!

Jag undrar om det är någon som har testat Kre-alkalyn och isåfall vad eran erfarenhet av det är? Vill även gärna veta vad alla ni gurus tror, även om ni inte testat den.

mvh/ Pernu

Pernu
2005-07-18, 10:27
''Kre-Alkalyn® EFX 10 ggr effektivare än något annat kreatin monohydrat! Maxi Elit är den enda distributören av Kre-Alkalyn® EFX och Nytric EFX™ i Europa, Australien och mellan östern.

Bättre upptagning
Ingen uppladdning
Mer effektiv
Mindre dos krävs
Effekt direkt
Inga biverkningar
Ingen vätskeansamling
Kre-Alkalyn® EFX - det enda buffrade kreatinet i världen - är det revolutionerande vetenskapliga genombrottet som tagit kreatin monohydrat till en ny nivå med sin mycket effektiva lagrade form. Denna form av kreatin monohydrat absorberas direkt, utan biprodukten kreatinin.

Kreatin Monohydrat är en av de mest effektiva kosttillskott på marknaden. Men frågan kvarstår dock, är det säkert? BioCeuticals Research & Development Analytical Laboratory genomförde en studie på övergången från kreatin monohydrat till kreatinine. Resultaten var häpnadsväckande.''


Så ingen som har prövat det eller har någon synpunkt?

mvh/ Pernu

Frazze
2005-07-18, 10:32
Tycker det låter väldigt...onödigt. Kör på vanligt monohydrat, spara enorma mängder pengar (nåja). Min synpunkt.

z_bumbi
2005-07-18, 10:41
Man behöver alltså 0,5-1 g per dag om det är tio gånger så effektivt.
Frågan är hur man får in lika mycket fosfat i 0,5 g som i 5 g monohydrat? *rolleyes*

pellepedal
2005-07-18, 11:17
Jag har ej testat det själv, men hört av flera säkra kort att de är nöjda medd det...
Dock så är det väl självklart att reklamen är lite överdriven...

aliquis
2005-07-18, 13:02
Man behöver alltså 0,5-1 g per dag om det är tio gånger så effektivt.
Frågan är hur man får in lika mycket fosfat i 0,5 g som i 5 g monohydrat? *rolleyes*Å andra sidan om större delen av kreatinmonohydratet blir kreatinin så kommer det ju inte lagra in lika mycket kreatin som finns i 5g kreatinmonohydrat.

Jag var lite skeptisk till maxielit redan när jag köpte mitt sojaprotein, tycker hela sidan är "lite störig" ;)
Drygt med alla påståenden om underverk för allting, hade kännts seriösare utan det.

Annars är det väl kännt att kreatinet kan bli kreatinin, frågan är bara hur lång tid det tar, på något ställe läste jag i stil med minuter, men en del andra påstår ju att det är lugnt sålänge det inte är dagar, i vilket fall som helst så sker det ju långsammare i en basisk miljö, kommer dock inte ihåg vad svaret blev här vid något tillfälle vad gällde att hälla i typ bakpulver.

Eiselt o co kanske har lite mer koll på det där? Även om de kanske inte vill prata FÖR någon annans produkt =P

Hur som helst har vi väl kommit fram till att kreatinin inte är farligt? Även om högre värden är ett tecken på att saker och ting inte fungerar som de skall, men det är ju inte DÄRFÖR man får högre värden om man äter kreatinmonohydrat.

Jag är intresserad av svaret, inte för jag skulle köpa ett fåtal kapslar för massa pengar utan bara för att jag vill veta hur trovärdiga de är.

Såg en annons från dem i någon tidning med, där hade de nog skrivit fel för priset angavs för 120 kapslar av kre-alkalyn och 90 kapslar av något annat, och sedan för 120 kapslar av kre-alkalyn igen och 180 kapslar av något annat. Antar att det skulle stå 60 resp 120, nu kunde man ju själv välja priset på 120 stycken ;)

Jag var som sagt skeptisk, men de var iaf väldigt lätta att få tag på när jag hade frågor så det gör ju att de iaf känns lite seriösa.

EiseltUK
2005-07-18, 14:45
Det är ett pH-reglerat kreatin med bikarbonat och magnesiumglycerolfosfat. Möjligt att du behöver mindre kreatin i en sådan form men det är ju också dyrare. Effektmässigt har jag svårt att se varför det skulle vara bättre om man utgår från att X gram av Kre-alkalyn resp vanligt kreatin når blodbanan.

/ Henrik

pellepedal
2005-07-18, 18:37
Eiselt o co kanske har lite mer koll på det där? Även om de kanske inte vill prata FÖR någon annans produkt =P


Finns nog lite mer opartiskt folk att fråga... ;)

Knäböj
2005-07-18, 20:36
''Kre-Alkalyn® EFX 10 ggr effektivare än något annat kreatin monohydrat! Maxi Elit är den enda distributören av Kre-Alkalyn® EFX och Nytric EFX™ i Europa, Australien och mellan östern.

Bättre upptagning
Ingen uppladdning
Mer effektiv
Mindre dos krävs
Effekt direkt
Inga biverkningar
Ingen vätskeansamling
Kre-Alkalyn® EFX - det enda buffrade kreatinet i världen - är det revolutionerande vetenskapliga genombrottet som tagit kreatin monohydrat till en ny nivå med sin mycket effektiva lagrade form. Denna form av kreatin monohydrat absorberas direkt, utan biprodukten kreatinin.

Kreatin Monohydrat är en av de mest effektiva kosttillskott på marknaden. Men frågan kvarstår dock, är det säkert? BioCeuticals Research & Development Analytical Laboratory genomförde en studie på övergången från kreatin monohydrat till kreatinine. Resultaten var häpnadsväckande.''


Så ingen som har prövat det eller har någon synpunkt?

mvh/ Pernu

Jag har tagit upp detta med en Svensk mästare i BB,och hans spontana reaktion var i stil med att "Om det nu skulle vara så bra som de säger,och en liten kosttillskotts-butik bakom Spiralen (Eller Domus?) i Norrköping är ensam återförsäljare i 3 VÄRLDSDELAR??!!" Go figure...

För att fatta mig kort;Jag håller mig till monohydrat.

Tycker oxå att det är förjävligt med alla halvsanningar o "mirakelpreparat" inom byggningen,som i slutändan säljs till nån liten stackare som kört fast i sin träning.

ReQard
2005-07-18, 23:40
kre-alkalyn e ju en av deras 2 "superprodukter" deras andra nytric efx, l-arginine-alfaketogluterate tror ja mer på, känner folk som gillar den, o såg att v12 har den i burken o v12 tycker ja verkligen om riktigt grymm produkt, så ja tror nytric e bättre o lägga pengarna på sen kan man ju köra nåt kreatin till

traidmill
2005-07-19, 07:40
Fick lite som prov och jag märkte då ingenting utav det..

Pengarna @ Sjön om man köper det om man frågar mig iaf!

Pernu
2005-07-19, 15:27
Ok tack för alla svar, då kör jag nog vidare på det kreatin jag använder nu.

Är det någon som testat testomin som finns på gymgrossistens hemsida?
Ska tydlgen hålla testosteronet på topp under hela dagen utan några bieffekter, mer info på deras sida. Vad tror ni om det?

mvh/ Pernu

z_bumbi
2005-07-19, 15:32
Testomin är skräp.

Fairing
2005-09-16, 09:51
''Kre-Alkalyn® EFX 10 ggr effektivare än något annat kreatin monohydrat! Maxi Elit är den enda distributören av Kre-Alkalyn® EFX och Nytric EFX™ i Europa, Australien och mellan östern.

Bättre upptagning
Ingen uppladdning
Mer effektiv
Mindre dos krävs
Effekt direkt
Inga biverkningar
Ingen vätskeansamling
Kre-Alkalyn® EFX - det enda buffrade kreatinet i världen - är det revolutionerande vetenskapliga genombrottet som tagit kreatin monohydrat till en ny nivå med sin mycket effektiva lagrade form. Denna form av kreatin monohydrat absorberas direkt, utan biprodukten kreatinin.

Kreatin Monohydrat är en av de mest effektiva kosttillskott på marknaden. Men frågan kvarstår dock, är det säkert? BioCeuticals Research & Development Analytical Laboratory genomförde en studie på övergången från kreatin monohydrat till kreatinine. Resultaten var häpnadsväckande.''


Så ingen som har prövat det eller har någon synpunkt?

mvh/ Pernu

Någon som provat ?

Fairing har blivit erbjudna ensamrätt i Sverige av det företag som har ensamrätt i Europa och det är inte Maxi Elit :)

Lindstein
2005-09-16, 15:23
Någon som provat ?

Fairing har blivit erbjudna ensamrätt i Sverige av det företag som har ensamrätt i Europa och det är inte Maxi Elit :)

Och vad blev ditt svar på erbjudandet?
Ifall svaret blev nej, varför?
Bara nyfiken...

Var precis inne på Maxielits sida och läste lite om det här "super dunder" kreatinet :)

Lite kul text från deras sida...
Citat:

Maxi Elits Kvalitetsverifikation

Rykten
Det har kommit till vår kännedom att våra konkurrenter påstår att våra produkter inte är något att ha. Frågan är snarare, är deras det? Konkurrenter säger att vi inte är bra. De säger att våra produkter är skräp. Vi säger att de bara är avundsjuka för att vi är enda distributör i Europa av vissa högkvalitetsprodukter och de själva inte kan distribuera dem. Dessa ”konkurrenter” utgör egentligen ingen konkurrens alls. Vissa av dem har sina lager i källarlokaler. De köper produkter och sätter på sin egen etikett. Sen finns de det som verkligen är konkurrenter. Konkurrenter som gillar att tala illa om SINA konkurrenter.
--------------

Detta är ju mer spännande och underhållande än vad Rederiet var :thumbup:

Sverker
2005-09-16, 16:16
Försök att hålla Er till Kre-alkalyn nu !

Hur Maxi Elit hanterar sina Kvalitetsverifikationer får Ni ta direkt med Maxi Elit.

Lindstein
2005-09-16, 17:38
Försök att hålla Er till Kre-alkalyn nu !

Hur Maxi Elit hanterar sina Kvalitetsverifikationer får Ni ta direkt med Maxi Elit.

Det är ju det vi gör, Maxielit är ju företaget som sägs ha ensamrätt på Kre-alkalyn och som säger att Kre-Alkalyn är bäst...

Fairing
2005-09-19, 08:20
Och vad blev ditt svar på erbjudandet?
Ifall svaret blev nej, varför?
Bara nyfiken... :thumbup:

Vi kommer troligtvis köpa in det , beror på priset :naughty:

Lindstein
2005-09-19, 12:31
Vi kommer troligtvis köpa in det , beror på priset :naughty:

Okay, det låter ju bra!
Antar att det är en bra produkt ifall Fairing tar in det i sortimentet.

Dijay
2005-10-16, 21:26
Ja har testat och jag tycker det funkar! Har inte fått ut nått av vanligt kreatin. Men med Kre-Alkalyn har jag märkt skillnad. Glömde faktisk ta det en dag och jag gjorde inte alls lika bra ifrån mig, 3-4 reps mindre, kunde inte fatta vad som var fel men sen kom jag på varför det gick sämmre jag hade glömt ta dom små söta lila pillrerna. *popcorn* Hade tänkt att beställa mer idag men deras sida är nere "Account for domain maxielit.net has been suspended" nån som vet varför

aliquis
2005-10-16, 21:40
Ja har testat och jag tycker det funkar! Har inte fått ut nått av vanligt kreatin. Men med Kre-Alkalyn har jag märkt skillnad. Glömde faktisk ta det en dag och jag gjorde inte alls lika bra ifrån mig, 3-4 reps mindre, kunde inte fatta vad som var fel men sen kom jag på varför det gick sämmre jag hade glömt ta dom små söta lila pillrerna. *popcorn* Hade tänkt att beställa mer idag men deras sida är nere "Account for domain maxielit.net has been suspended" nån som vet varförkanske glömt betala för domänen? Galnegymomarn tycker säkert det är praktiskt o köper de också...

Cidersson
2005-10-16, 22:05
Kre-alkalyn är den hittils sämsta prestationshöjare jag provat på. Ingen effekt över huvud taget, använde inte ens slut min burk.

Jax
2005-11-17, 20:41
"Även uthållighets- och lagidrottare som ska bära sin egen kroppsvikt under långa perioder kan alltså använda denna kreatinprodukt med mycket bra resultat."

"Perfekt för uthållighetsidrott"

Sen när blev kreatin bra för konditionsidrotter?
Jag trodde kreatin var helt verkningslöst inom det.

Angus
2005-11-17, 22:00
jag vet att fairings kcg samt kreatinpyruvate används av många cyklister, enduroförare med mycket bra resultat främst för att det förskjuter mjölksyra tröskeln. :)

Angus
2005-11-17, 22:01
läsvärt kanske?http://www.kre-alkalyn.com/

Fatalist
2005-11-17, 23:20
Alltså, lagras det in direkt i musklerna på 30-60 minuter? Förstår inte riktigt, var det inte så att kreatin (monohydrat är ävl det enda jag provat) tog låång tid på sig?

Ta direkt innan träning? Någon, t ex herr Fairing själv får gärna ge intressanta och lagom djupgående svar!

Fairing
2005-11-18, 09:08
Kreatin Monohydrate är den kreatinprodukt som tas upp långsammast och bäst att inta direkt efter träning med kolhydrater

KCG , Kre-Alkalyn , Kreatinpyruvate , citrate behöver ingen uppladdninsfas utan intas 40-60 minuter innan träning.Mätta gärna depåerna med vanligt monohydrate direkt efter träning.Funkar kanon att kombinera monohydrate med exempelvis KCG , Kre -Alkalyn.Läs gärna på fairing.se under näringslära och fliken kreatin.

För er som vill läsa mer om Kre-Alkalyn så besök http://www.getkre-alkalyn.com

Detta är tillverkarens egna sida så den är väl väldigt partisk :D

Vad tycker jag personligen om Kre-Alkalyn ? Jag fick väldigt bra effekt av 4 kapslar innan träning och ökade ganska markant i styrka , fick fruktansvärd pump.Fast jag föredrar som alltid KCG som jag tycker är överlägsen allt

Jämför gärna våran produkttext med maxi Elit produkttext och tänk på att det är samma produkt vi pratar om :D

raZmus
2005-11-18, 09:14
Jag öppnade en ny burk KCG igår. Hade nästan glömt att det gör sån skillnad, iaf för mig. Det är en mycket bra produkt! Jag kan träna hårdare med den, utan tvekan.

Så det finns alltså ingen anledning för mig att nosa på Kre-Alkalyn eg.?

Fairing
2005-11-18, 09:15
Här finns det betydligt mycket mer att läsa http://www.kre-alkalyn.com/

Fairing
2005-11-18, 09:18
Jag öppnade en ny burk KCG igår. Hade nästan glömt att det gör sån skillnad, iaf för mig. Det är en mycket bra produkt! Jag kan träna hårdare med den, utan tvekan.

Så det finns alltså ingen anledning för mig att nosa på Kre-Alkalyn eg.?

Hmm. prova kan man väl alltid göra för man kan inte döma ut något innan man har provat.Ganska skönt med kapslar oxå , lätt att dosera .

EiseltUK
2005-11-18, 22:28
Blanda kreatin med bikarbonat och magnesiumglycerolfosfat och du har Kre-Alkalyn, enligt deras patent.

Troligen billigare att blanda sitt kreatin med Samarin. :D

/ Henrik

gustavk
2005-11-19, 03:10
Men det här med att det inte skulle binda någon vätska: ??

Skulle det då innebära att alkoholförtäring samt koffeinförtäring skulle kunna nyttjas??,, isåfall äre ju fruktansvärt intressant, har fått för mig att det är kreatinets vätskebindande effekt som gör att dessa två fantastiska njutningsmedel inte kan användas inom samma ram.. Rätta mig gärna om jag har fel , är itne hundra på min sak! :)

EiseltUK
2005-11-19, 10:57
Men det här med att det inte skulle binda någon vätska: ??

Skulle det då innebära att alkoholförtäring samt koffeinförtäring skulle kunna nyttjas??,, isåfall äre ju fruktansvärt intressant, har fått för mig att det är kreatinets vätskebindande effekt som gör att dessa två fantastiska njutningsmedel inte kan användas inom samma ram.. Rätta mig gärna om jag har fel , är itne hundra på min sak! :)

Nej koffeinets negativa effekt är att det motverkar kreatinets "avlsappnande" effekt i muskelcellernas sarkoplasmatiska retikler. Det är på det teoretiskta planet och det är inte alls säkert att du själv upplever att koffein inte fungerar bra tillsammans med kreatin.

Blanda kreatinet med sprit och du får kreatin-etylester. :D

/ Henrik

Davil
2005-11-19, 12:17
Blanda kreatinet med sprit och du får kreatin-etylester. :D

/ Henrik
och vad är det ?

zonecapone
2005-11-19, 12:28
Jag har kört det i 4 dagar...lovar att återkomma med en review..cant fool old Capone..

Peace!
ZONE
www.zonecapone.com

gustavk
2005-11-19, 12:30
öhm, när en karboxylsyra och en alkohol blandas med lite vätejoner som katalysator (typ kanske saltsyran i magsäcken kanske) blire väl en ester, tänkte inte på kreatinet som en syra i föregående fråga, my bad. :)

Har ingen aning om vad en kreatin-etylester är för ngt egentligen, men de lät inte som att de var så kreatinet borde användas!

Zerohero
2005-11-19, 18:05
Verkar som det nu skulle finnas massor med bra kreatin produkter. Men inte sett någo kreatinprodukter från Eiselt eller fairing i Finland. Finns de?

Sverker
2005-11-19, 18:40
Har ingen aning om vad en kreatin-etylester är för ngt egentligen, men de lät inte som att de var så kreatinet borde användas!


Varför inte ? Teoretiskt är det säkert lite mer stabilt när det passerar magsäcken och sedan är det ju lite mer fet ( eg mindre polär ) vilket borde leda till att upptaget blir lite bättre i tarmen.


Men nu finns ju redan kreatinpyruvat så...

Angus
2005-11-19, 18:59
Jag har kört det i 4 dagar...lovar att återkomma med en review..cant fool old Capone..

Peace!
ZONE
www.zonecapone.com

väntar med spänning på ditt utlåtande :)

Mehdi
2005-11-19, 19:00
Eller varför inte kapsla in sitt kreatin själv och ha i lite bakpulver? En liten buffert i form av bakpulver och sedan en hel tid att vinna på i väntan på att gelékapseln löses upp (innan den når 'sur lösning' sas).

Behöver man verkligen krångla till det så värst mycket? Man behöver ju trots allt inte mer än 2.5-5g kreatin per dag.