handdator

Visa fullständig version : Kostupplägg


Rotski
2005-07-15, 08:39
Tjena!

Tyckte det skulle vara lite kul om alla kunde lägga upp sitt kostschema! Inte för att man bokför allt man äter men på ett ungefär vad ni äter och hur mycket ni äter på ett dygn, samt hur mycket ni väger och hur långa ni är! =)
Lite kul att jämföra lite!

Trevlig dag!

Lizzie
2005-07-15, 10:49
Okey, tjej 25 år, 56 kg å 168 cm lång. Aktivt jobb och tränar kondition och styrka 2 ggr. i veckan och långpromenader varje dag.

Frulle: lättfil, 2 msk hela linfrön och 1 tsk loppfrön och lite allbran.
1 kokt ägg med lite salt och en frukt.
Mellanmål: 1-2 frukter och några naturella nötter.
Lunch: Råris/fullkornpasta med kyckling/kassler/nötfärs och grönsaker.
Mellanmål: 1-2 frukt och ev. en fullkornsmacka med kalkon eller makrill på.
Middag: Som lunchen eller någon grönsak-kassler omelett. 1 frukt.
Kvällsmål: (äter bara ibland om det inte blir för sent) Några nötter och lite
osötad mini Yoggi.

Tränar jag så äter jag en banan efter passet.

Johan
2005-07-15, 15:35
Du kan få mitt sommarupplägg.
21 år på onsdag. 185cm - 88kg kanske, vågen funkar inte på gymmet längre :(
Frukost alt.1: Havregrynsgröt(1dl), 1 banan, 1 glas möjlk/proteindrink.
Frukost alt.2: Vid morgonpromenad så äter jag på jobbet, blir oftas fil med banan.
Mellanmål: Färskt mörkt bröd från konditoriet bredvid :), oftas med skagenröra på(mums)
Lunch: Mammas hemlagade husmanskost, ibland en färdigbaguett på fiket.
Mellanmål2: Resten av matlådan eller lite fil, OBS vid fint väder så blir det alltid en kulglass som njuts i fikets trädgård, dagens höjdpunkt.
Middag: Mamma lagar.
Kvällsmål:Eftersom jag oftas brukar va ute och springa vid 10-11 tiden så brukar jag äta rätt mycket kolisar i sista målet, typ bananer och bröd, lite skinka och minimjölk.

Livet ska vara gött att leva på sommaren. :cool:

råkkare
2005-07-15, 16:11
Vad lite alla äter å ändå tränar ni....=)

Johan
2005-07-15, 16:57
Man vill väl inte förlora rutorna mitt i beachsäsongen! ;)

Rotski
2005-07-15, 19:04
Härligt, de e kul o jämföra lite med sig själv om man äter onormalt mycket eller om man håller sig det normala.. eller alldeles för lite =) Men våra upplägg var ganska lika.. speciellt de där me glassen =)

Johan
2005-07-16, 00:30
Jag har ätit så sjukt mycket glass den här sommaren om man jämför med förra.
På mitt förra jobb så hade vi bara en liten kiosk som sålde GB glass, och det va ju inte så upphetsande direkt.
Men nu när vi har ett konditori som granne och dom säljer smaskig kulglass med spännande smaker så är det svårt att tacka nej.
O andra sidan så är min kosthållning rätt så sämst nu på sommaren, men det gör mig inte ett dugg.

Lizzie
2005-07-16, 09:18
Okey, jag får väl erkänna att min kostuppläggning ser ut så i normala fall. Nu har min semester börjat och en å annan glass har väl ätits. Men på semestern tränar jag alltid mer - och glass och vin brukar ersätta de förlorade kalorierna!! ;)

emmzan
2005-07-16, 09:37
Frukost: 1dl kornris, 1 dl vassleprotein, 2dl lättmjölk, russin och jordnötter i kornriset. Kaffe, 1/2 L funlight el annan vätska

Mellanmål: 1 dubbelmacka (axa sport nånting) med leverpastej el mjukost samt grönsaker + äpple

Lunch: Stor matlåda, kyckling/köttfärs/kött ihop med pasta el ris. Ofta jordnötter i. Grönsaker.

Mellanmål: Som f.m el proteinbar + frukt

Middag: Som lunch

Kvällsmål: 1 tallrik med branflakes, vassle, mjölk och russin

Efter styrketräning så blir det gainer på 70kg maltodextrin och ca 30g protein.

Ungefär så äter jag när det är struktur på dagarna, dvs när jag jobbar el går i skolan. Under ledighet så blir det mer uppluckrat schema då frukosten kommer senare. Då blir det mer variation i form av hemmablandade musli-röror, havregrynsgröt eller mackor till frukost och mellanmål kan falla bort.

Akilles
2005-07-16, 12:01
Efter styrketräning så blir det gainer på 70kg maltodextrin

Är det så du får "the power of tjock"?

negative
2005-07-16, 12:06
Är det så du får "the power of tjock"?


De är lungt bara 25000 kalorier *flex*

aliquis
2005-07-16, 12:48
Frukost: 1dl kornris, 1 dl vassleprotein, 2dl lättmjölk, russin och jordnötter i kornriset. Kaffe, 1/2 L funlight el annan vätska

Mellanmål: 1 dubbelmacka (axa sport nånting) med leverpastej el mjukost samt grönsaker + äpple

Lunch: Stor matlåda, kyckling/köttfärs/kött ihop med pasta el ris. Ofta jordnötter i. Grönsaker.

Mellanmål: Som f.m el proteinbar + frukt

Middag: Som lunch

Kvällsmål: 1 tallrik med branflakes, vassle, mjölk och russin

Efter styrketräning så blir det gainer på 70kg maltodextrin och ca 30g protein.

Ungefär så äter jag när det är struktur på dagarna, dvs när jag jobbar el går i skolan. Under ledighet så blir det mer uppluckrat schema då frukosten kommer senare. Då blir det mer variation i form av hemmablandade musli-röror, havregrynsgröt eller mackor till frukost och mellanmål kan falla bort.
Inte konstigt du är biff.

Själv väger jag ca 73, är 1.72, tränar 3-6 ggr i veckan och kör kondition 0-2. Har inget obligatoriskt aktivt tjosan som fysiskt arbete eller så, men tar cykel eller inlines när jag skall ta mig någonstans osv.
Äter för lite =P, kanske ner till 3000 kcal en del dagar, inte konstigt att det händer så lite =P.
4000 is the shit :D

aliquis
2005-07-16, 12:50
Är det så du får "the power of tjock"?De närmsta tre timmarna efter passet lagrar j u kroppen inte in något fett vet du väl, det säger ju grabbarna på ast. Hon har bara tagit bracketingmetoden till sin spets, ät hela kvartalets kolhydratintag samma timme.

mangemani
2005-07-16, 13:05
24 bast,194 lång,väger just nu 139(gått ner 6 kilo nu).


nästan omöjligt att skriva i vad jag får i mej för sorts mat under en dag eftersom det varierar stort,men here we go.

frukost: 1 dl havregryn,4 dl mjölk och 21 gr proteiner(vassle)
mellanmål: 2 frukter,4 skopor protec
lunch: långsamma kolhydrater och långsamt protein samt omega-3 kapslar.
mellanmål: samma som mellanmål 1.
middag: samma som lunch.
mellanmål: samma som dom tidigare,fast kan byta ut frukterna mot nån annan kolhydrats källa.

sen på kvällen börjar det stora fett och protein intaget.
äter typ 4-5 mål och varje mål består utav 2-4 matskedar rapsolja(tillsat med lite omega-3 kapslar) och 4-6 skopor protec eller annat protein.

försöker hålla kolhydraterna under dagen på en jämn nivå...sattsar på att få i mej 30-40 gr kolisar samt proteinet på 30-40 gr och sist men inte minnst fettet som hamnar på runt 10-15.

på kvällen så hamnar fettet uppåt 20-30 och ibland även uppåt 40 gr och proteinet på 40-50 gr.

till allt detta(när det gäller tillskott,så käkar jag alltid en ALA före kolhydrats målen(eller 2 kapslar ripped fuel)...tar ALC 2 ggr om dagen(500 mg)...pyruvat 4 kapslar morgon och på kvällen....HMB utspritt över måltiderna(på vilodagarna alltså) samt 2 tabletter av fairings vitamin/mineraler/enzymer(en på morgonen och en före midagen).

jag satsar just nu på att få i mej 4000 kcal om dagen(ca 500 kcal bortdraget från 4500).
har stenhård koll på vad jag få i mej och försöker hålla räkningen så noga jag bara kan.


tja,det där var mitt kost uppläg det.

edit:kan tillägga att jag är under en mycket sträng deff nu,den strängaste jag någonsin har utsatt min kropp för.