handdator

Visa fullständig version : Hur mycket tappar ni efter en kreatinperiod?


Akilles
2005-07-15, 06:51
Förra onsdagen tog jag min sista skopa kreatinmonohydrat för denna cykeln (8 veckor). Hittills har jag tappat 1,6 kg i kroppsvikt och en hel del i kroppspluffs. Till saken hör att jag hade en konstant viktuppgång under supplementeringsfasen, så om man förutsätter att min fettinlagring fortsätter, så är ju nedgången i kreatinvätska ännu större än 1,6 kg.

Jag undrar hur mycket vatten man egentligen kan binda med kreatinmonohydrat. Det sägs ju att överskottet kissas ut. Finns det ingen möjlighet att man lagrar överskottet någon annanstans än i musklerna, om man överdoserar? Jag har tagit en ganska normal dos (10 g träningsdagar, 5 g vilodagar), men eftersom jag inte väger 90 kg kanske det kan ses som en överdosering för mig.

Davil
2005-07-15, 08:20
Jag går ner max 2kg.

pellepedal
2005-07-15, 09:28
Jag brukar knappt tappa nåt alls..

aliquis
2005-07-15, 10:08
Enda gången jag har vägit så mycket så det har spelat någon roll så råkade jag äta mycket mindre när jag slutade med så jag har inget tillförlitligt värde att ge, 1-2kg?

Akilles
2005-07-15, 13:03
Jahapp. Hur mycket tycker ni att jag ska gå ner i vikt innan jag beslutar mig för att viktnedgången beror på att min ämnesomsättning har skjutit i höjden av ingen orsak alls, och jag börjar trycka i mig mer mat? 3 kg? 4 kg? 5 kg? Jag läste att det fanns någon på forumet som gick upp 5 kg under uppladdningsfasen. Då borde man väl kunna gå ner lika mycket efteråt?

Fettecke
2005-07-15, 17:08
Jahapp. Hur mycket tycker ni att jag ska gå ner i vikt innan jag beslutar mig för att viktnedgången beror på att min ämnesomsättning har skjutit i höjden av ingen orsak alls, och jag börjar trycka i mig mer mat? 3 kg? 4 kg? 5 kg? Jag läste att det fanns någon på forumet som gick upp 5 kg under uppladdningsfasen. Då borde man väl kunna gå ner lika mycket efteråt?

5kg är nog i överkant, tror inte att alla de är pga kreatinet...
själv gick jag inte upp nånting om jag minns rätt, jag käkar inte kreatin längre pga att jag inte tycker att den där lilla extra "boosten" är naturlig (och/eller nödvändig...), då den försvinner då jag slutar äta kreatin...

visst finns det andra positiva egenskaper med kreatin, men inget som jag prompt måste sätta i mig :D

muddler
2005-07-15, 20:54
1-2kgs nedgång här

Knäböj
2005-07-18, 22:18
Hmmm....Grejen är den att effektens avtagande av Kreatin (Innan det märks) kommer låångt efter att du slutat med det (Veckor). Själv fortsätter jag att gå upp i vikt 1-2 veckor efter att jag slutat. Exempel: förra kreatinperioden vägde jag 107 kg när jag slutade,de följande 2 veckorna fortsatte jag att gå upp i vikt,vilket ledde till en peak på 109kg,EXAKT 2 veckor efter jag slutat.

Sedan dalade det sakta ner mot 104-105kg.

Det kan vara så att min kropp kanske är konstig,men så blir det för mig.

mangemani
2005-07-18, 22:26
runt 2-3 kilo.