handdator

Visa fullständig version : Exceldokumentet


obesogen
2005-07-14, 21:08
Någon här på forumet som använder exceldokumentet som finns som sticky?
Jag får nämligen bara "#VÄRDEFEL!" efter jag skrivit in antal gram vilket gör att jag inte kan se näringsinnehållet och antal kalorier...Någon som vet vad felet är?

Nismo
2005-07-14, 21:51
Någon här på forumet som använder exceldokumentet som finns som sticky?
Jag får nämligen bara "#VÄRDEFEL!" efter jag skrivit in antal gram vilket gör att jag inte kan se näringsinnehållet och antal kalorier...Någon som vet vad felet är?
jag använder det
har du minskat säkerheten och aktiverat makro?

obesogen
2005-07-14, 22:00
jag använder det
har du minskat säkerheten och aktiverat makro?

Jag har aktiverat macro. Hur man minskar säkerheten har jag dock ingen aning om. Är ganska inkompetent när det gäller datorer. Sitter på en mac med ett relativt nytt OS system.

Nismo
2005-07-14, 22:06
Typ något sånt här: makro>Säkerhet>ta medel eller låg

obesogen
2005-07-14, 22:34
Typ något sånt här: makro>Säkerhet>ta medel eller låg

Jag hittar inte något sådant alternativ! excel frågar bara om makro ska vara på eller inte när jag startar dokumentet och jag klickar "ja" sen finns makro under verktyg men bara som "aktivera nytt makro"

aliquis
2005-07-15, 00:55
du råkar inte ha använt , istället för . eller tvärtom?
eller skrivit i fel ruta? (kolla efter så det inte stod någon formel från början)

MyungChul
2005-07-15, 02:37
är inte säker på vad du menar

men om det är som jag tror ska du väl bara ta "=(klicka på den ruta du önskar)*1,2" typ.. kanske är helt off men

obesogen
2005-07-15, 08:19
Alltså jag skriver in ett livsmedel under livsmedel, exempelvis minimjölk. Jag går vidare till höger och skriver in mängden, sen trycker jag på enter. Det är då datorn räknar ett tag, sen står det #VÄRDEFEL! under energi som är ett snäpp ytterligare till vänster. Sen står det samma sak på summorna.

Smail
2005-07-16, 08:26
Du har lyckats ändra makrot på ngt sätt. Varför inte bara ta bort det du har på datorn och ladda ned det en gång till från forumet?

obesogen
2005-07-16, 15:50
Du har lyckats ändra makrot på ngt sätt. Varför inte bara ta bort det du har på datorn och ladda ned det en gång till från forumet?

Du menar ladda ner filen igen eller? Det har jag provat X antal gånger utan resultat!

obesogen
2005-07-17, 10:38
Bump!

Nismo
2005-07-17, 10:48
Bump!
Formatera datorn och lägg in det igen ;)
Ne...har du inte en flik i verktygsfältet som det står makro och sen säkerhet under??
jag var nyligen i London och körde programet på en annan dator...den fick exakt så som du beskriver..men så ändrade jag lite så fungerade det bra igen.

obesogen
2005-07-17, 11:39
Formatera datorn och lägg in det igen ;)
Ne...har du inte en flik i verktygsfältet som det står makro och sen säkerhet under??
jag var nyligen i London och körde programet på en annan dator...den fick exakt så som du beskriver..men så ändrade jag lite så fungerade det bra igen.

Nej jag har en flik under verktyg som heter makro. Under den finns undermenyerna:

Makron...
Spela in nytt makro...
Visual basic editor...

Nismo
2005-07-17, 11:44
Ingen flik med säkerhet någonstans?

obesogen
2005-07-17, 11:48
Ingen flik med säkerhet någonstans?

Nepp, jag har excel från 2001 på en mac. Det finns en flik som heter skydd

Nismo
2005-07-17, 11:51
Nepp, jag har excel från 2001 på en mac. Det finns en flik som heter skydd
Okej..kanske är den? Antar att du redan kollat...
jag är ledsen, men kan inte hjälpa dig mer. Jag kan ställla ner säkerheten under verktyg>marko>säkerhet>säkerhetsnivå, och har medel.

obesogen
2005-07-17, 12:20
Okej..kanske är den? Antar att du redan kollat...
jag är ledsen, men kan inte hjälpa dig mer. Jag kan ställla ner säkerheten under verktyg>marko>säkerhet>säkerhetsnivå, och har medel.

:( Ok tack för hjälpen i a f.
Någon som vet något annat enkelt program man kan använda sig av för uträkning av några dagars kaloriintag?

obesogen
2005-07-17, 19:55
Nån vänlig själ som har någon som HELST idé på hur jag kan komma till bukt med mitt problem?

Smail
2005-07-17, 20:47
Aftonbladets viktklubb? :-)

z_bumbi
2005-07-17, 20:50
:( Ok tack för hjälpen i a f.
Någon som vet något annat enkelt program man kan använda sig av för uträkning av några dagars kaloriintag?

Gör ett eget kalkylblad eller så kör du old school dvs papper och penna.

obesogen
2005-07-18, 11:27
Gör ett eget kalkylblad eller så kör du old school dvs papper och penna.

Båda alternativen är jag ALLDELES för lat för :em: Jag tänkte köra en kontrollerad bulk under hösten med ett 200-300 kcal överskott och då vill jag ha ett lätt överskådligt sätt att hålla koll på dagarna utan att det ska behöva ta för mycket tid. Excelldokumentet är ju utmärkt om det skulle funka! Tråkigt att skaparen av det inte varit aktiv sen förra året och inte heller har lämnat någon email adress. Därför stod min förhoppning till er kunniga på forumet ;( Själv är jag helt inkompetent när det gäller datorer.

z_bumbi
2005-07-18, 12:21
Båda alternativen är jag ALLDELES för lat för :em: Jag tänkte köra en kontrollerad bulk under hösten med ett 200-300 kcal överskott och då vill jag ha ett lätt överskådligt sätt att hålla koll på dagarna utan att det ska behöva ta för mycket tid. Excelldokumentet är ju utmärkt om det skulle funka! Tråkigt att skaparen av det inte varit aktiv sen förra året och inte heller har lämnat någon email adress. Därför stod min förhoppning till er kunniga på forumet ;( Själv är jag helt inkompetent när det gäller datorer.

Hur kör du en kontrollerad bulk på 200-300 kcal överskott?
Mäter kroppsfett, hoppas att mätningarna stämmer och baserar överskottet på vad du har ökat i kroppsfett?

obesogen
2005-07-18, 14:57
Hur kör du en kontrollerad bulk på 200-300 kcal överskott?
Mäter kroppsfett, hoppas att mätningarna stämmer och baserar överskottet på vad du har ökat i kroppsfett?


Ja det tänkte jag göra. Med kontrollerad menar jag kontrollerad så att bulken inte går överstyr. Förra hösten käkade jag bara mycket mer mat och det resulterade i för mycket onödigt fett som bara var jobbigt att deffa bort till sommaren. Det misstaget vill jag inte göra om.

Nismo
2005-07-18, 15:31
Installera programet på en riktig dator, pc ;) På jobbet eller skolan eller nåt.

Snorkfröken
2005-07-19, 22:03
Är excel-dokumentet gjord på en dator som "använder" annat språk än din, kan just skillnad på t.ex. kommatecken och punkt ställa till det. Vet inte hur man ändrar språkinställningar på en mac, men det kanske du vet :) Testa att ändra så att din dator har samma språk som kostreg-dokumentet är gjort i.

obesogen
2005-07-20, 00:25
Är excel-dokumentet gjord på en dator som "använder" annat språk än din, kan just skillnad på t.ex. kommatecken och punkt ställa till det. Vet inte hur man ändrar språkinställningar på en mac, men det kanske du vet :) Testa att ändra så att din dator har samma språk som kostreg-dokumentet är gjort i.

Ok ska prova, dock har jag inte använt mig av varken komma eller punkt utan bara skrivit in jämna siffror typ 100 gram.