handdator

Visa fullständig version : Onani = Prostitution?


Scratch89
2005-07-14, 18:55
Jag och farsan satt och diskuterade en sak häromdagen.
En hora, eller en prostituerad, är en sån som har sex och har betalt för det.
Men om en vanlig arbetare går in och runkar på toa under arbetstid, är han en prostituerad då? Är han då olaglig i vissa länder? Ska han kanske stämpla ut först?
Om nu killen i fråga bestämmer sig för att betala avgiften för en avrunkning, vi säger 200 kr, ska han då betala det direkt till sig själv, eller ska han, som allt annat här i Sverige, deklarera det och betala skatt på det? Han får då alltså betala runt 70-80 kr för att runka.

Zafer
2005-07-14, 18:56
Jag och farsan satt och diskuterade en sak häromdagen.
En hora, eller en prostituerad, är en sån som har sex och har betalt för det.
Men om en vanlig arbetare går in och runkar på toa under arbetstid, är han en prostituerad då? Är han då olaglig i vissa länder? Ska han kanske stämpla ut först?
Om nu killen i fråga bestämmer sig för att betala avgiften för en avrunkning, vi säger 200 kr, ska han då betala det direkt till sig själv, eller ska han, som allt annat här i Sverige, deklarera det och betala skatt på det? Han får då alltså betala runt 70-80 kr för att runka.


Va?.... :laugh:

Baan
2005-07-14, 18:59
vad rökte du o farsan då?

Gabriel_
2005-07-14, 19:01
hahaha... det var det sjukaste jag hört idag.

Pdaddy
2005-07-14, 19:01
vad rökte du o farsan då?

precis, va de angeldust eller !!!

M

n1tro
2005-07-14, 19:02
Jag och farsan satt och diskuterade en sak häromdagen.
En hora, eller en prostituerad, är en sån som har sex och har betalt för det.
Men om en vanlig arbetare går in och runkar på toa under arbetstid, är han en prostituerad då? Är han då olaglig i vissa länder? Ska han kanske stämpla ut först?
Om nu killen i fråga bestämmer sig för att betala avgiften för en avrunkning, vi säger 200 kr, ska han då betala det direkt till sig själv, eller ska han, som allt annat här i Sverige, deklarera det och betala skatt på det? Han får då alltså betala runt 70-80 kr för att runka.

Hehe

High1ander
2005-07-14, 19:17
Jag och farsan satt och diskuterade en sak häromdagen.
En hora, eller en prostituerad, är en sån som har sex och har betalt för det.
Men om en vanlig arbetare går in och runkar på toa under arbetstid, är han en prostituerad då? Är han då olaglig i vissa länder? Ska han kanske stämpla ut först?
Om nu killen i fråga bestämmer sig för att betala avgiften för en avrunkning, vi säger 200 kr, ska han då betala det direkt till sig själv, eller ska han, som allt annat här i Sverige, deklarera det och betala skatt på det? Han får då alltså betala runt 70-80 kr för att runka.
Om han går och runkar då de andra tar en rökpause så tycker jag inte att han behöver betala nått.

Nån som sett lite American Beauty, där Lester snackar om 5 min runkpause varje dag...

Scratch89
2005-07-14, 19:31
Va?.... :laugh:
Hängde du inte med eller kom du just på att du är tvungen till att betala flera tusen? :D

Scratch89
2005-07-14, 19:32
vad rökte du o farsan då?
Ehm, jag käkade Polar Extrem o farsan drack kaffe :D

Scratch89
2005-07-14, 19:32
Om han går och runkar då de andra tar en rökpause så tycker jag inte att han behöver betala nått.

Nån som sett lite American Beauty, där Lester snackar om 5 min runkpause varje dag...
Men han blir väl seg och dåsig efteråt? Drabbar inte detta hans arbetsprestation då?

Zafer
2005-07-14, 19:33
Hängde du inte med eller kom du just på att du är tvungen till att betala flera tusen? :D


Tyckte det var ett par intressanta teorier bara hah..

Frazze
2005-07-14, 19:37
Jag hoppas att du inte är allvarlig?
Varför ska någon betala en avgift för att runka överhuvudtaget? Och han får väl inte lön för att runka?

High1ander
2005-07-14, 19:39
Men han blir väl seg och dåsig efteråt? Drabbar inte detta hans arbetsprestation då?
Knappast, han blir glad. Han ger fan i att antasta den nya praktikanten, och han slutar dra sina fjantiga skämt med sekreteraren Agneta, eftersom han nu efter runken upptäckt att hon inte är så jävla fräsh ändå...

Scratch89
2005-07-14, 19:41
Jag hoppas att du inte är allvarlig?
Varför ska någon betala en avgift för att runka överhuvudtaget? Och han får väl inte lön för att runka?
Själva anledningen till att vi kom in på teorierna från första början berodde på att vi faktiskt bor i Sverige, avgifternas land, och vi tror inte att det kommer dröja länge innan det kan bli så som jag "förutspått". Annars var vi inte fullt seriösa men nu i efterhand så...

Scratch89
2005-07-14, 19:42
Knappast, han blir glad. Han ger fan i att antasta den nya praktikanten, och han slutar dra sina fjantiga skämt med sekreteraren Agneta, eftersom han nu efter runken upptäckt att hon inte är så jävla fräsh ändå...
Haha, fan vad jag garvade åt sista delen. :laugh:
Men om det är på en tung industri då? Där det inte finns fräscha praktikanter eller sekreterare? Där det bara krävs råstyrka?

High1ander
2005-07-14, 19:45
Haha, fan vad jag garvade åt sista delen. :laugh:
Men om det är på en tung industri då? Där det inte finns fräscha praktikanter eller sekreterare? Där det bara krävs råstyrka?
Ja, då tänker han inte längre på storbystade Birgitta som gick i hans klass i 9:an, vilket gör att han koncentrerar sig på jobbet och inte blir av med några lemmar i sågen.

Edit: Hur du än vrider och vänder på det så är runka bra. Runka är min religion, så klaga inte på den!

Kwon
2005-07-14, 19:47
Ronka e väl som att göra ettan eller tvåan på arbtid...

Allan
2005-07-14, 19:47
...väntar spänt på nåt vettigt i den här tråden


allan
med fingret på knappen

stahlberg
2005-07-14, 19:49
Orsaken till ert vimsiga resonemang behöver inte alls vara att ni använt droger eller ens att ni fått solsting.

Ni har helt enkelt definierat ordet "prostituerad" fel. En prostituerad är inte en som har sex och tar betalt för det. En prostituerad är en person som SÄLJER SEXUELLA TJÄNSTER TILL ANDRA PERSONER.

Ni har menat att om jag är på mitt arbete, och runkar på arbetstid, så får jag betalt för den tid jag runkar, och att jag således är en "proffessionell runkare". Detta har dock inget med prostitution att göra.

Om jag däremot säljer sexuella tjänster (t.ex i form av samlag eller "avrunkning") till en ANNAN person är jag prostituerad. Om jag gör detta på arbetstid prostituerar jag mig på arbetstid. För den inkomst jag får av min prostitution borde jag enligt lag vara skyldig att betala skatt (skattskyldigheten uppkommer för att jag får en inkomst, och är lika oberoende om jag prostituerar mig på mitt arbete eller på min (i övrigt) lediga tid).

Säljer jag äpplen som "bisyssla" på arbetstid blir jag skattskyldig från min inkomst från äppelförsäljningen. Skatten jag ska betala är lika stor som den skatt jag skulle betala, om äppelförsäljningen skulle ske på "fritiden".

Säljer jag äpplen till mig själv blir jag inte skattskyldig för mina inkomster. Säljer jag sexuella tjänster (t.ex i form av att jag runkar av mig) till mig själv är jag inte heller skattskyldig.

30cm
2005-07-14, 19:53
Om man runkar på rasten är det ens ensak. Det är inte betald arbetstid och det är inte olagligt.

Om man runkar på betald arbetstid och arbetsgivaren vet om det blir man antagligen sparkad. Jag skulle iaf sparka en sån person. Bortsett från porrskådisar då.

Varför skulle onani ha något med prostitution att göra?

Scratch89
2005-07-14, 19:58
Hur du än vrider och vänder på det så är runka bra. Runka är min religion, så klaga inte på den!
Sant ;)

...väntar spänt på nåt vettigt i den här tråden
:D

Om jag däremot säljer sexuella tjänster (t.ex i form av samlag eller "avrunkning") till en ANNAN person är jag prostituerad. Om jag gör detta på arbetstid prostituerar jag mig på arbetstid. För den inkomst jag får av min prostitution borde jag enligt lag vara skyldig att betala skatt (skattskyldigheten uppkommer för att jag får en inkomst, och är lika oberoende om jag prostituerar mig på mitt arbete eller på min (i övrigt) lediga tid).

Säljer jag äpplen som "bisyssla" på arbetstid blir jag skattskyldig från min inkomst från äppelförsäljningen. Skatten jag ska betala är lika stor som den skatt jag skulle betala, om äppelförsäljningen skulle ske på "fritiden".

Säljer jag äpplen till mig själv blir jag inte skattskyldig för mina inkomster. Säljer jag sexuella tjänster (t.ex i form av att jag runkar av mig) till mig själv är jag inte heller skattskyldig.
Men om äppelförsäljaren har en egen butik, måste han ju fortfarande slå in momsen på sina äpplen om han själv ska köpa dem, eller hur?

Allan
2005-07-14, 19:59
Du har fått svar. Nöj dig med det. Stahlberg redde ut begreppen bra.


allan

Jet
2005-07-14, 20:05
Ja, återigen slår Kolo mig med häpnad, andra ggn idag, först tråden omm 33 åringen och hans mamma, och nu detta..... Tackar ödmjukast

30cm
2005-07-14, 20:08
Och när man äter eller rättare sagt matar sig själv är man personlig assistent år sig själv och får därmed betala inkomstskatt.

Men du kanske helt enkelt bara tog ett dumt exempel för att förlöjliga "avgifternas land"? Jag antar att du inte på allvar tror att det kommer att bli så, för jag tror du är smartare än så.

Scratch89
2005-07-14, 20:39
Och när man äter eller rättare sagt matar sig själv är man personlig assistent år sig själv och får därmed betala inkomstskatt.

Men du kanske helt enkelt bara tog ett dumt exempel för att förlöjliga "avgifternas land"? Jag antar att du inte på allvar tror att det kommer att bli så, för jag tror du är smartare än så.
Självklart skriver jag denna tråd med glimten i ögat, annat vore ju inte rimligt. Dock är det alltid kul att filosofera.

Allan
2005-07-14, 21:22
Det räcker så


allan