handdator

Visa fullständig version : Bulkargrytan


KRILLE!
2005-07-14, 16:03
Denna gryta eller vad man ska kalla det är galet god och bygger fint :hbang:

800 gram nötfärs
2 vitlöksklyftor
2 tsk sambal oelek
en skvätt olivolja
200 gram passerade tomater
2.5 dl matlagningsgärdde 13 %
500 gram pasta
200 gram keso
1 matsked tomatpure
½ gul lök
2 röda paprikor

värm olivolja och släng i samba och pressad vitlök. låt det bubbla i 20 sek sen på med hackad lök eller skivad lök, vilket som. Fräs lite så att löken
blir uppvärmd. På med passerade tomater å salt+peppar och någon matsked socker. krydda och smaka av. Under tiden har köttfärsen blivit stek och paprikan har fått fräsa lite. Blanda nu köttfärs, paprika, tomatsås och matlagningsgrädden i en gryta. Släng på den kokta pastan samt keson och rör om ordentligt. Brukar käka denna måltid till frukost, lunch, mellanmål och middag :eating:

kolhydrater 460 gram~
protein 210 gram~
fett 110 gram~

det är lätt att reglera näringsinnehållet efter behov så lycka till!

påven
2005-07-14, 16:37
jag brukar göra en nästad identiskt gryta men jag använder viktväktarnas creme fraiche istället för grädde.

Arwen
2005-07-15, 08:38
Brukar köra ett liknande upplägg, lägger till en laddning röda linser, höjer smak + bra med fibrer.

KRILLE!
2005-07-15, 15:13
jag brukar göra en nästad identiskt gryta men jag använder viktväktarnas creme fraiche istället för grädde.

Ajuste. Hade helt glömt bort att de finns andra grejer än matlganingsgrädde hehe

Baha
2005-07-15, 16:10
Jag har nu gjort precis efter receptet och avnjuter precis en tallrik här!

supergott blev det :thumbup:

Tjejen tycker för första gången att det är bra att jag läser dom här forumen(läs:hon gillar med)

KRILLE!
2005-07-16, 10:33
Jag har nu gjort precis efter receptet och avnjuter precis en tallrik här!

supergott blev det :thumbup:

Tjejen tycker för första gången att det är bra att jag läser dom här forumen(läs:hon gillar med)


:D