handdator

Visa fullständig version : Flyttar till Lund om en månad


alle
2005-07-14, 15:23
Ska börja plugga i Lund om en månad och tänkte bara kolla om det är några från Lund här på kolo?

Skulle även vara intresserad av att hitta en träningspolare nere i Lund eftersom jag inte känner en enda människa där nere. Kan någon dessutom rekommendera ett bra och billigt gym?

Bostad håller jag på och söker men blir förmodligen ett korridorsrum någonstans.

Herkulez
2005-07-14, 15:32
Sheo och halldin bor ju där, sen är det väl bara ett stenkast till lödde där herr anus bärsson tränar.

alyosha
2005-07-14, 15:41
Jag också börja läsa där... Men jag ska pendla i början, iom att jag bor i HBG...

Jense
2005-07-14, 15:47
Sheo och halldin bor ju där, sen är det väl bara ett stenkast till lödde där herr anus bärsson tränar.


ett stenkast till så är du hemma hos mig och super.

Snubben
2005-07-14, 16:29
Me live in Lund.

Jag tränar på 24/7, fräscht gym, inte särkitl mycket folk heller.

Sedan finns Vicgtoria, Nautilus och de där som ligger där borta, något på g.

Rekommenderar starkt 24/7 fräschaste gymmet jag varit på.

alle
2005-07-14, 17:46
Me live in Lund.

Jag tränar på 24/7, fräscht gym, inte särkitl mycket folk heller.

Sedan finns Vicgtoria, Nautilus och de där som ligger där borta, något på g.

Rekommenderar starkt 24/7 fräschaste gymmet jag varit på.

Vad kostar det på 24/7?

Mitt gym jag tränar på jsut nu kostar 500 om året så jag antar att de flesta är dyrare.

Halldin
2005-07-14, 18:08
Sheo och halldin bor ju där, sen är det väl bara ett stenkast till lödde där herr anus bärsson tränar.
Jag bor inte alls där. :D

n1tro
2005-07-14, 19:03
Jag bor inte alls där. :D

tror han menar Hallar

Björn S
2005-07-14, 22:28
*24/7
Fjollgym imo. har visserligen en duglig böjställning. Hantlar upp till 40kg. 1 plan bänkpress, 1 lutad bänkpress. Techno gym maskiner för hela slanten om jag inte är yr nu.

*24/7 plus+ (Fd. forum)
Ingen aning, ställer bytte ägare för ett par veckor sedan. 24/7 köpte upp forum och håller på att byta ut allt. Blir troligtvis lika fjolligt som 24/7. Fast rykten går att hantlarna skulle gå upp till 45/50. Möjligtvis att även en hacklift kommer dit.

*Viktoria
Billigt och bra, men jag personligen klarar inte av folket där.

*Gerda
Billigt och bra, men jag personligen klarar inte av folket där.

*Bollhuset
Vet ej.

*Nautilus
Nautilus....... Det räcker. Ungefär 25kg fria vikter på hela stället.

Det är väl vad jag kan säga just nu. Gerda eller viktoria blir nog bäst för dig. Att du kollar upp dem i första hand är mitt råd.

Snubben
2005-07-15, 07:41
*24/7
Fjollgym imo. har visserligen en duglig böjställning. Hantlar upp till 40kg. 1 plan bänkpress, 1 lutad bänkpress. Techno gym maskiner för hela slanten om jag inte är yr nu.



Er?
Pratar du om den som ligger på 10:onde våningen på skatteskrapan?

Technogym har de i 1 rum, sedan i resterande rummen har de hantlar och dylikt.
Om jag inte missminner mig har de.. 3-5 bänkpressar där, kan inte riktigt sätta fingret på hur många dock.


Dock är de dyrt, jag fick ge ~2000 för årskort dygnet runt.

Biceps
2005-07-15, 08:05
24/7 är ett riktigt discogym om ens det, men bra öppettider har de ju...höhö

Jense
2005-07-15, 10:14
Jag bor inte alls där. :D


Ja, men nu får du ju stå ditt kast. Du ska flytta ner till lund nu då ditt namn är för likt hallars för att bo så långt ifrån honom.

släng paxkväskan på flakmoppen och kör ner. syns till morgonkaffet imorgon.

Snubben
2005-07-15, 18:39
24/7 är ett riktigt discogym om ens det, men bra öppettider har de ju...höhö

Åfan? Traska dit runt 21.00 så kan du ta och säga det till discokillarna där. Inte så mycket disco på dem när jag var där senast *flex*

Björn S
2005-07-16, 11:46
Er?
Pratar du om den som ligger på 10:onde våningen på skatteskrapan?

Technogym har de i 1 rum, sedan i resterande rummen har de hantlar och dylikt.
Om jag inte missminner mig har de.. 3-5 bänkpressar där, kan inte riktigt sätta fingret på hur många dock.


Dock är de dyrt, jag fick ge ~2000 för årskort dygnet runt.

Okej, om jag inte yrar nu så är det väl ungefär följande.

Hiss upp till tionde våningen, tjejgym och cardio till höger efter receptionen, vänster för den vanliga gymdelen. Inne på den vanliga gymdelen finns följande:

Rum 1. Gummihantlar upp till 40, två ställbara bänkar, preacher-curl, två kabeltorn.

Rum 2. Böjställning, plan bänkpress, lutad bänkpress, smithställning, benpress och dips- och chinsställning

Rum 3. ~15-20 maskiner (bl.a sittande lårcurl, liggande lårcurl, benspark, bröstpress, pecdec, roddmaskin.. Alla med viktmagasin, ingen plateload), ett par kabeltorn och smithställning.

Jag är väl ganska rätt på det nu?

Sheogorath
2005-07-16, 13:27
Stämmer. Jag och hallar bor och tränar i Lund. Vi tränar båda på Gerdahallen. Det räknas som ett av Sveriges största träningscentrum. Väldigt stort gym. Det enda jag saknar är en enarmsrodd, men annars finns det allt. Två böjburar, sex powerracks för bänkpress. Två kabelroddar, två latsdrag, tre X-crossar, tre andra kabelhissar, två benpressar, tre smithmaskiner. Hantlar upp till 70 kg. En jävla massa maskiner, men de behöver man ju inte använda om man inte vill. Uppvärmnings och cardiomaskiner så att der räcker och blir över. Visst, man kan klaga på folket där, men varför? Det är som på alla gym som inte är HC rakt igenom: det finns surfshorts och plastsandaler, och instruktörer som man inte alltid bör lyssna på.

Det är billigt som student. Ett helår för 1300 kr, och då får man fri tillgång till alla deras miljoner pass och spinning, om det skulle falla en i smaken. 2000 som ickestuderande.

Klart som fan att du ska börja träna på Gerda. Jag och hallar hälsar dig hjärtligt välkommen! :)

mini_Arnold
2005-08-11, 22:27
Ingen som har nåt gott att säga om nautilus?
Vill slå två flugor i en smäll.

Sheogorath
2005-08-11, 22:36
Ingen som har nåt gott att säga om nautilus?
Vill slå två flugor i en smäll.

Skitgym i Lund i vart fall. Ingen böjställning, hantlar upp till 35 kg.

Corpobal
2005-08-11, 22:53
Nautilus är absolut inte värt pengarna även om du får simhallen på köpet. Gerdahallen är stort och har det mesta, relativt billigt, Lugi motion på Victoriastadion är ännu billigare och har mycket fria vikter, även bättre öppettider än Gerda har jag för mig. Bollhuset har jag aldrig varit på men styrkelyftarna ska hålla till där så lär finnas det mesta man behöver även om det enligt ryktet är rätt skabbiga lokaler, om du nu bryr dig om det.

Arne Persson
2005-08-11, 22:57
Nautilus är absolut inte värt pengarna även om du får simhallen på köpet. Gerdahallen är stort och har det mesta, relativt billigt, Lugi motion på Victoriastadion är ännu billigare och har mycket fria vikter, även bättre öppettider än Gerda har jag för mig. Bollhuset har jag aldrig varit på men styrkelyftarna ska hålla till där så lär finnas det mesta man behöver även om det enligt ryktet är rätt skabbiga lokaler, om du nu bryr dig om det.


Bollhuset har fått sig en rejäl uppryckning av mig helt nyligen! Fina läckra Nordic Gymmaskiner. :)

mini_Arnold
2005-08-12, 14:14
Nautilus är absolut inte värt pengarna även om du får simhallen på köpet. Gerdahallen är stort och har det mesta, relativt billigt, Lugi motion på Victoriastadion är ännu billigare och har mycket fria vikter, även bättre öppettider än Gerda har jag för mig. Bollhuset har jag aldrig varit på men styrkelyftarna ska hålla till där så lär finnas det mesta man behöver även om det enligt ryktet är rätt skabbiga lokaler, om du nu bryr dig om det.
Jo lugi är riktigt bra.
Stannar kvar där då.

alle
2005-08-31, 19:47
Bollhuset har fått sig en rejäl uppryckning av mig helt nyligen! Fina läckra Nordic Gymmaskiner. :)

Tränar faktiskt på Bollhuset just nu :)

Riktigt fräscht gym med mycket fria vikter och fina maskiner, billigt är det dessutom. Sen är ju alla styrkelyftare/tyngdlyftare bara en bonus, kul med inspiration.