handdator

Visa fullständig version : Tomas Stenlund


Mr Skellefteå
2005-07-14, 13:46
Någon här som känner till den killen, har bott här i Skellefteå förr och ska visst bo i umeå nu, tävlat i BB i tungvikten på nåt EM för många år sen, kanske kör han på IKSU i umeå nuförtiden? någon som känner igen?

Börje H
2005-07-14, 13:48
Jo, han jobbar som sjukgymnast på Ålidhem i Umeå. Är inte främst känd som BB-bög utan styrkelyftare.

Börje H
2005-07-14, 13:52
SL-meriter: Svensk mästare,Europamästare,silvermedaljör och bronsmedljör på VM. Fd Svensk rekordhållare i marklyft med 367,5 Kg. SEN blev han BB:are

Herkulez
2005-07-14, 13:53
varit hemma hos han för några år sen och det var den största jävla karl jag någonsin sett, vägde väl 135kg hård då, hans fruga var inte så liten sist hon tävla (98) heller, vägde väl in på ca 76-78kg på sm i BB

en gammal vän till han som var styrkelyftare förut, micke höjjer, har en massa VHS filmer från olika tävlingar på 80-talet där stenlund är med, och kan lova att det ser otäckt ut när han böjjer för han har en liten skada i benet som gör att benen bli mer kobenta när han ska lyfta vikterna, man tror dom ska gå av när som helst.

Mr Skellefteå
2005-07-14, 14:04
fasiken trodde inte ja skulle få svar såhär fort ... :)


Jo som Börje sa så är det det jag har hört också, att han ska ha varit styrkelyftare först och sen gått över till Bodybuilding


135 KG HÅÅÅÅÅRD ?!?!?! herreguud, ja dom säger ju att han ska ha varit sjukt stor :bow:


Någon som vet om han är stor än idag? om han tränar fortfarnade osv?

-AG-
2005-07-14, 14:11
I början av 90-talet tränade han på samma gym som mig i Piteå. Då vägde han som mest 156 har jag för mig och magrutorna var synliga. Hans axlar tog i bägge sidor av duschkabinen och han kom knappt in genom dörren till densamma på tvären heller. I press bakom nacken körde han femmor på 160kg och pressade sönder axelmaskinen på gymet. Ser han inte så ofta, men numer är han inte lika stor längre.

Börje H
2005-07-14, 14:25
I början av 90-talet tränade han på samma gym som mig i Piteå. Då vägde han som mest 156 har jag för mig och magrutorna var synliga. Hans axlar tog i bägge sidor av duschkabinen och han kom knappt in genom dörren till densamma på tvären heller. I press bakom nacken körde han femmor på 160kg och pressade sönder axelmaskinen på gymet. Ser han inte så ofta, men numer är han inte lika stor längre.

Jag minns att du berättat detta -AG-, vilken djävla hydda! Var det inte då hanfatet rök? *rolleyes*
Hmmm Herkis+Stenlund+Stenlunds fruga :naughty: Vilken syn....

Herkulez
2005-07-14, 15:30
Jag minns att du berättat detta -AG-, vilken djävla hydda! Var det inte då hanfatet rök? *rolleyes*
Hmmm Herkis+Stenlund+Stenlunds fruga :naughty: Vilken syn....
haha tom hans fruga var större än mig :D

Lillgrabben
2005-07-14, 16:00
Tomas är den absolut största människa jag någonsin sett "på riktigt".

Han var riktigt bra i mark & böj, men bänken var inte riktigt på samma nivå som det övriga. Axelstyrkan sägs ha varit minst sagt enorm på den tiden det begav sig..... Några av de äldre killarna på gymmet säger att han drog visst 380 i mark med remmar nån gång.


http://hem.passagen.se/unreal1/fotogalleri/bilder/stenlund22.jpg

Pingu
2005-07-14, 19:24
Ja Tomas är lite udda men jäkligt härlig.
Han och Uffe Degerman(rip) var ensamma på edda när en stökig mörkhyad kille kom ner. Då skrek Stenlund " Ser du inte att det är fullt här" och killen tog nog nytt rekord på 100 meter. Som sagt lite udda men hur skön som helst

Herkulez
2005-07-14, 19:33
Ja Tomas är lite udda men jäkligt härlig.
Han och Uffe Degerman(rip) var ensamma på edda när en stökig mörkhyad kille kom ner. Då skrek Stenlund " Ser du inte att det är fullt här" och killen tog nog nytt rekord på 100 meter. Som sagt lite udda men hur skön som helst
haha eller när skellefteås styrkeklubb inte fick träna mer på eddehallen i slutet av 80-talet tror jag det var så skulle stenlund fixa ett släp och bad höjer följa med och hämta träningsutrustningen som inte ens var deras, han var inte så brydd vid den tiden :laugh:

Pingu
2005-07-14, 19:39
Det hade jag missat :laugh:

Herkulez
2005-07-14, 19:44
Det hade jag missat :laugh:
har hört många roliga historier från skeås styrkelyft tid på 80-talet men det är nog preskriberat nu :D

jävla dårar hursomhelst men kul hade dom =)

-AG-
2005-07-14, 20:07
Var det inte då hanfatet rök? *rolleyes*


Jo, det var två fjortisar som tränade och den ena skulle skämta med den andra och ställde in vattenstrålen på max. Problemet var bara att Stenlund hann före fjortisen, varpå Stenlund fick vattenstrålen rakt i ögat. Han blev lite irriterad och slet lös vattenautomaten från väggen :)

Mr Skellefteå
2005-07-14, 20:44
HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH så jävla härlig läsning alltså!!! :laugh:

Bobbokrull
2005-07-14, 23:40
Stenlund var i gymmet imorse då jag körde mitt pass, måhända att han blivit äldre, mindre (och betydligt lugnare) men likväl är han en rejäl bit. Han kör rätt mycket på sporthallen (gammliahallen) för tillfället.

Big Al
2005-07-15, 00:14
Hängde med Leffe till Tomas å Gittan just före LP för en check av formen, mycket trevligt folk! :) , dom håller igång båda två, inte som förr men muskler har dom, Gittans armar är inte å leka med, och när Tomas satte en latsspread i vardagsrummet så höll man andan, blev plötsligt mörkt också! *flex*

Matkrig
2005-07-15, 00:27
Ja Tomas är lite udda men jäkligt härlig.
Han och Uffe Degerman(rip) var ensamma på edda när en stökig mörkhyad kille kom ner. Då skrek Stenlund " Ser du inte att det är fullt här" och killen tog nog nytt rekord på 100 meter. Som sagt lite udda men hur skön som helst


Guuu va häftigt! vaaaa bra att att han va så hård mot den mörkhyade!!!

Herkulez
2005-07-15, 05:20
Guuu va häftigt! vaaaa bra att att han va så hård mot den mörkhyade!!!
stfu rethord

Mr Skellefteå
2005-07-15, 14:26
Hängde med Leffe till Tomas å Gittan just före LP för en check av formen, mycket trevligt folk! :) , dom håller igång båda två, inte som förr men muskler har dom, Gittans armar är inte å leka med, och när Tomas satte en latsspread i vardagsrummet så höll man andan, blev plötsligt mörkt också! *flex*

Hehe sånt här är ju riktigt roligt att läsa, kul att höra om dom gamla byggarna härifrån stan... :)

André, du måste ju känna till Mikael "Linne" Lindmark också ? :)

s_himself
2005-07-15, 14:36
och när Tomas satte en latsspread i vardagsrummet så höll man andan, blev plötsligt mörkt också! *flex*


fast du är ju inte så dålig själv! jag hade ju tagit fram snuttefilten på stört.


edit: när en kille i din storlek skriver så om någon så förstår man lite hur stor han måste varit. Sätter lite perspektiv på't

Herkulez
2005-07-15, 14:48
fast du är ju inte så dålig själv! jag hade ju tagit fram snuttefilten på stört.


edit: när en kille i din storlek skriver så om någon så förstår man lite hur stor han måste varit. Sätter lite perspektiv på't
ja om man säger så här, andre ser ut som animalgen brevid Thomas om han fortfarande är lika stor som då jag träffa han =)

s_himself
2005-07-15, 14:53
ja om man säger så här, andre ser ut som animalgen brevid Thomas om han fortfarande är lika stor som då jag träffa han =)


:laugh: jaaha! men du, nu är allt glasklart!

AnimalGen
2005-07-15, 17:06
ja om man säger så här, andre ser ut som animalgen brevid Thomas om han fortfarande är lika stor som då jag träffa han =)
Så jävla liten är jag inte *grr27*

Herkulez
2005-07-15, 17:08
Så jävla liten är jag inte *grr27*
nä men så jävla stor är thomas =)

s_himself
2005-07-15, 18:11
nä men så jävla stor är thomas =)


va ärlig nu :)

Lillgrabben
2005-07-15, 18:31
va ärlig nu :)


Det är den största människan jag nånsin sett, nuff said!

Kanske ska tillägga att jag har sett mer än en stor grabb......

Pudzianovski
2005-07-15, 18:35
Såg Lasse Hedlund en gång. Han var rätt stor oxå. (PÅ BILD)

Finns det ingen bättre bild på Tomas?

Lillgrabben
2005-07-15, 18:42
Såg Lasse Hedlund en gång. Han var rätt stor oxå. (PÅ BILD)

Finns det ingen bättre bild på Tomas?


Inte för att jag vet var det finns bra bilder, men prova söka på Umeå Atlet på nätet. Eller kolla in följande länk för en BB-bild.


http://hem.passagen.se/unreal1/fotogalleri/bilder/stenlund22.jpg

http://hem.passagen.se/unreal1/fotogalleri/bilder/stenlund22.jpg

Nitrometan
2005-07-15, 19:03
Har sett en härlig bild från ett VM. Thomas Stenlund tillsammans med ett par andra svenskar. Sen står O.D. Wilson med armen runt axlarna på Thomas. Thomas ser ut som en liten skolgrabb. Herr Wilson var ett monster. De andra lyftarna ser ut som ett gäng pygméer. *flex*

bigtraps
2005-07-15, 19:37
Stenlund har jag bara sett tävla som BB
Väldigt bra form och massa+ bra att posera
Hans ben såg dock lite konstiga ut
Snackades om att han råkat ut för nån skada
han var väl markkungen i tungvikten innan Noren klev in i handlingen

Lillgrabben
2005-07-15, 19:40
Jag tror att han rev av ngn muskel i ena benet som ung & därför tvingades köra sina böjar med lustig fotposition. Ena benet ställdes mycket längre ut åt sidan än det andra.

Tydligen så belastade han genom denna skada mestadels ena benet samt ryggen i böjen.

Herkulez
2005-07-15, 19:52
va ärlig nu :)
ok animalgay är en klen liten tönt :D


ja tyvärr har han en skada, tänk va han hade böjt annars *flex*
måste säga att dom gamla filmerna från 80-talet är chef med chester H och grabbarna.

Lillgrabben
2005-07-15, 23:03
ok animalgay är en klen liten tönt :D


ja tyvärr har han en skada, tänk va han hade böjt annars *flex*
måste säga att dom gamla filmerna från 80-talet är chef med chester H och grabbarna.


Man har hört många skrönor......


En liten anekdot jag hörde för några år sedan,( kanske misstämmer, vad vet jag?! var inte där.):

Pöjkarna hade nån gång under det glada 80-talet varit i hufvudstaden & tävlat. Jag tror inte att tävlingen hade gått så bra & t. hade fått ont i benet. Efter tävlingen avklarats skulle dom ut & åka tunnelbana. Väl på plats i tuben sträckte han ut benet i gången i vagnen för att sträcka ut sig litegrann. Efter nån hållplats kommer ett gäng skinnskallar & bordar vagnen. Skinngrabbarna är riktigt livade & skriker "dra in benet tjockis" då de skulle gå förbi t.

Enligt skrönan så skulle de aldrig ha gjort detta då det resulterade i en kraftfull uppfostring ombord på det underjordiska tåget....

PopEye2
2005-07-16, 01:16
äntligen lite roliga trådar inte bara brad pitt :thumbup:

Pingu
2005-07-16, 07:02
Jo det snurrar en hel del rykten om stenlund. Hörde ett förra veckan.
Han och Uffe Degerman tränade alltid på julafton men lyxade till det. En stor näve var med ryss 5 or och sen lyfte dom skiten ur allt.

Som sagt en sköna men lite kul är det ändå

Big Al
2005-07-16, 21:54
Hehe sånt här är ju riktigt roligt att läsa, kul att höra om dom gamla byggarna härifrån stan... :)

André, du måste ju känna till Mikael "Linne" Lindmark också ? :)Jo har träffat han nån gång men känner han inte direkt,...du har ju snott hans titel, "Mr Skellefteå", är det inte så det står under hans poseringskort på statt! ;)

Pingu
2005-07-16, 22:00
Jorå så står det.

Satt och cyklade för nån vecka sen då Micke kom in med en yngre kille. Han visade han runt lite och kom och snackad med mig sen. Jävla trevlig kille som liksom jag älskar hockey

Lillgrabben
2005-07-16, 22:11
Om jag inte missminner mig så tränade även Kardell nåt år på Bauta Gym, före de la ner verksamheten?! Tror att han hade en tant i stan vid den tiden.

Det var tydligen en kraftig herre med särskild fallenhet för lutande bänk. :)

Mr Skellefteå
2005-07-16, 23:09
Någon här som känner till den killen, har bott här i Skellefteå förr och ska visst bo i umeå nu, tävlat i BB i tungvikten på nåt EM för många år sen, kanske kör han på IKSU i umeå nuförtiden? någon som känner igen?
Kör hd i nån klubb i umeå idag

Mattias Holmström
2005-07-17, 15:15
Jo har träffat han nån gång men känner han inte direkt,...du har ju snott hans titel, "Mr Skellefteå", är det inte så det står under hans poseringskort på statt! ;)

Hahaha de har jag, för han säger att det är min tur att ta över namnet!! :D , eller tror det står Mr Bodybuilding of Skellefteå eller nåt *screwy*

Mattias Holmström
2005-07-17, 15:17
Kör hd i nån klubb i umeå idag

Lustigt att någon stulit mitt konto *screwy*

Lasse Kongo
2005-07-17, 15:21
ingen som har ngn bild på karln ifråga?

haha kul med lite historier, ja har ett par om anders bengtsson och james roberts :D

Mattias Holmström
2005-07-17, 15:24
Jag har tittat på gamla bilder hemma hos Micke Lindmark och på dom bilderna så var Mats Kardell på långa vägar "värre" än Stenlund, Symmetrimäassigt iaf, vem som varit störst av dom är ju svårt att svara på,,Jag är iaf övertygad nu om att stenlund ska ha varit ett riktigt monster!..... Det sägs ju att Kardell ska ha vägt över 130 kg på 174 cm också så..

Någon som vet hur lång herr stenlund är?

Allan
2005-07-17, 15:26
Det sägs ju att Kardell ska ha vägt över 130 kg på 174 cm också så..


Det kan han säkert ha vägt. Men då var han rejält fet. Han tävlade på strax under hundra kilo.


allan

Nitrometan
2005-07-17, 15:33
Såg Mats Kardell första gången för 10-11 år sen. Då vägde han gissningsvis en bit över 115. Det syntes att han kunde snedbänka en del... Men tjock var han.

- ante
2005-07-17, 15:37
På 80-talet var SL världen väldigt fri från doping...... *rolleyes*

Pudzianovski
2005-07-17, 16:53
Kardell var som störst när han precis flytta hit till Tranås. (enligt honom själv)

Då vägde han ca 130 på 174cm. Han var inte fet men inte stenhård.

Mattias Holmström
2005-07-17, 17:36
Kardell var som störst när han precis flytta hit till Tranås. (enligt honom själv)

Då vägde han ca 130 på 174cm. Han var inte fet men inte stenhård.

RESPEKT TILL DOM DÄR GRABBARNA ALLTSÅ! :bow: :bow: :bow:

Edit: Ingen som vet hur lång han är nu igen Tomas Stenlund?

Lasse Kongo
2005-07-17, 18:12
Måste ju vara han det här:

"Tomas Stenlund
Svensk mästare,Europamästare,silvermedaljör och bronsmedljör på VM. Fd Svensk rekordhållare i marklyft med 367,5 Kg. Började med bodybuilding efter avslutad lyftarkarriär"

Pudzianovski
2005-07-17, 18:39
Måste ju vara han det här:

"Tomas Stenlund
Svensk mästare,Europamästare,silvermedaljör och bronsmedljör på VM. Fd Svensk rekordhållare i marklyft med 367,5 Kg. Började med bodybuilding efter avslutad lyftarkarriär"

Samma bild är postad i andra eller tredje inlägget i tråden redan.

Lillgrabben
2005-07-17, 19:24
RESPEKT TILL DOM DÄR GRABBARNA ALLTSÅ! :bow: :bow: :bow:

Edit: Ingen som vet hur lång han är nu igen Tomas Stenlund?


Vafan, att du inte slår upp hans namn på eniro & ringer upp.

Då kan du säkert få fler svar än vad du kan här, han finns säkerligen listad i telefonkatalogen!

För övrigt så tränar Bittans son på atletklubben så jag kan be att han fixar Tomas autograf åt dig om du vill. ( obs ironi )


MVH

Mattias Holmström
2005-07-17, 19:42
[QUOTE=Lillgrabben]Vafan, att du inte slår upp hans namn på eniro & ringer upp.

Då kan du säkert få fler svar än vad du kan här, han finns säkerligen listad i telefonkatalogen!

För övrigt så tränar Bittans son på atletklubben så jag kan be att han fixar Tomas autograf åt dig om du vill. ( obs ironi )



Hahaha kollar ju bara,, tänkte eftersom han vägde så mkt borde han varit rätt lång, 2 meter?

Bamse79
2005-07-19, 21:49
Jo, det var två fjortisar som tränade och den ena skulle skämta med den andra och ställde in vattenstrålen på max. Problemet var bara att Stenlund hann före fjortisen, varpå Stenlund fick vattenstrålen rakt i ögat. Han blev lite irriterad och slet lös vattenautomaten från väggen :)


:laugh: :laugh: :laugh: :bow:

hulken
2005-07-20, 09:38
Var mitt inne i bänkpasset i måndags när en person kom in i träningslokalen, inte så lång men kraftig, och då menar jag bitig, ett tillskott till bänklaget tänkte jag tyst för mig själv....men efter ett tag upptäcker jag att det är ju ingen kille utan en kvinna modell grövre, det var alltså Bittan........men vad i h-vete tänkte jag, hon lät ju som en karl då hon pratade, och såg ut som en skogshuggare.....alltså, snacka om kraftig kvinna.

Mr Tyresö
2015-08-05, 08:26
Stenlund är 187 cm lång och vägde som mest 145 kg

Tjuckot
2015-08-05, 09:39
Drygt 10 år gammal tråd, best bump ever? cofffee

Mr Tyresö
2015-08-05, 11:50
Drygt 10 år gammal tråd, best bump ever? cofffee

Bättre sent än aldrig :laugh:

Mr Tyresö
2015-08-05, 11:52
RESPEKT TILL DOM DÄR GRABBARNA ALLTSÅ! :bow: :bow: :bow:

Edit: Ingen som vet hur lång han är nu igen Tomas Stenlund?

Tomas Stenlund är 187 cm lång och vägde som mest 145 kg

Danomax
2016-04-11, 15:18
Här lyfter Tomas 350 kilo i mark på Nordiska Mästerskapen 1987 vid tidsstämpel 5:50

VxKqPOMXxOg?t

PureWhey
2016-04-11, 15:21
En tävling med lite underground-feel och folk som skriker innan lyften. Härligt.

vicarious
2017-11-13, 20:02
Träffade en sjukgymnast på Ålidhem Hälsocentral i Umeå idag som hette Tomas Stenlund. Ganska lång, +185cm, kort snaggat hår, stor bröstkorg, armar som såg slitna och söndertränade ut, en tribaltatuering på ena armen. Uppskattar ålder till mellan 50 och 60 år. Verkade lite säregen som person men var väldigt trevlig och duktig. Han hade lite problem att gå, såg ut som att något var fel med ena benet.

Är det denna samma Tomas som tävlat i styrkelyft på hög nivå?

Fetknoppen
2017-11-13, 23:10
Träffade en sjukgymnast på Ålidhem Hälsocentral i Umeå idag som hette Tomas Stenlund. Ganska lång, +185cm, kort snaggat hår, stor bröstkorg, armar som såg slitna och söndertränade ut, en tribaltatuering på ena armen. Uppskattar ålder till mellan 50 och 60 år. Verkade lite säregen som person men var väldigt trevlig och duktig. Han hade lite problem att gå, såg ut som att något var fel med ena benet.

Är det denna samma Tomas som tävlat i styrkelyft på hög nivå?

Jo det är han. Jag minns honom från början av 90-talet, när han var som störst. Då tränade han ibland på ett gym i Piteå. Det är än idag den största människa jag sett. Vid den tidpunkten vägde han över 160 kg med tydligt synliga magrutor. Ungefär vid denna tid arrangerade Piteå ett EM-kval i bodybuilding och en proffsbyggare från USA var inbjuden att föreläsa på gymmet. Detta proffs, Gary Strydom (tror jag han hette), var mindre än Tomas Stenlund om man bara ser till muskelvolymen.

Fetknoppen
2017-11-13, 23:12
Kan tillägga att jag genom åren tävlat på olika EM och VM i styrkelyft och sett många gigantiska människor, men ingen som rent muskulärt är lika stor som Tomas var när han var som störst.

Fetknoppen
2017-11-13, 23:14
Gary Strydom är väl för övrigt den byggare som ligger bakom klädmärket GASP?