handdator

Visa fullständig version : Tomas Stenlund


Mr Skellefteå
2005-07-14, 13:46
Någon här som känner till den killen, har bott här i Skellefteå förr och ska visst bo i umeå nu, tävlat i BB i tungvikten på nåt EM för många år sen, kanske kör han på IKSU i umeå nuförtiden? någon som känner igen?

Börje H
2005-07-14, 13:48
Jo, han jobbar som sjukgymnast på Ålidhem i Umeå. Är inte främst känd som BB-bög utan styrkelyftare.

Börje H
2005-07-14, 13:52
SL-meriter: Svensk mästare,Europamästare,silvermedaljör och bronsmedljör på VM. Fd Svensk rekordhållare i marklyft med 367,5 Kg. SEN blev han BB:are

Herkulez
2005-07-14, 13:53
varit hemma hos han för några år sen och det var den största jävla karl jag någonsin sett, vägde väl 135kg hård då, hans fruga var inte så liten sist hon tävla (98) heller, vägde väl in på ca 76-78kg på sm i BB

en gammal vän till han som var styrkelyftare förut, micke höjjer, har en massa VHS filmer från olika tävlingar på 80-talet där stenlund är med, och kan lova att det ser otäckt ut när han böjjer för han har en liten skada i benet som gör att benen bli mer kobenta när han ska lyfta vikterna, man tror dom ska gå av när som helst.

Mr Skellefteå
2005-07-14, 14:04
fasiken trodde inte ja skulle få svar såhär fort ... :)


Jo som Börje sa så är det det jag har hört också, att han ska ha varit styrkelyftare först och sen gått över till Bodybuilding


135 KG HÅÅÅÅÅRD ?!?!?! herreguud, ja dom säger ju att han ska ha varit sjukt stor :bow:


Någon som vet om han är stor än idag? om han tränar fortfarnade osv?

-AG-
2005-07-14, 14:11
I början av 90-talet tränade han på samma gym som mig i Piteå. Då vägde han som mest 156 har jag för mig och magrutorna var synliga. Hans axlar tog i bägge sidor av duschkabinen och han kom knappt in genom dörren till densamma på tvären heller. I press bakom nacken körde han femmor på 160kg och pressade sönder axelmaskinen på gymet. Ser han inte så ofta, men numer är han inte lika stor längre.

Börje H