handdator

Visa fullständig version : Panik...


cardio
2005-07-14, 11:43
Hej!

Är en kille på 24 år som är 173 cm lång och väger 80 kg (imorse). Jag vill minska i vikt ner till 70 pannor kanske, men ändå ha muskler kvar.

Jag deffade från Maj-12:e Juni och det gick rätt bra, fick bort nått kilo fläsk och allt var bra. Men sen blev jag sjuk och har varit sjuk/småkrasslig ända tills nu. Det har resulterat i att jag inte alls är nöjd med min kropp nu, jag har inte kunnat träna på mer än 1 månad och det känns bara som om jag lägger på mig fett för varje dag som går.

Jag är bra på kost, vet vad jag ska käka och käkar till stor del rätt. Ligger på minst en 2 gram protein/ kg kroppsvikt per dag, käkar långsamma kolhydrater osv.

Men hur ska jag kunna hålla mig frisk och ändå deffa. Det känns som om jag alltid misslyckas och blir sjuk..

Finns det nått samband mellan kaloriunderskott och större risk att drabbas utav förkylningar?

Kan jag ligga på ett kaloriminus på låt oss säga 300-500 kcal även då jag inte träna utan att tappa alltför mycket muskelvikt?

Hur ska jag göra för att gå ner till 70 kg utan att tappa alla muskler?

Många frågor, är tacksam för all hjälp jag kan få! :bow:

Mvh
Cardio

hultman
2005-07-14, 11:49
King Grubs deffguide är aldrig fel:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Vanligtvis så brukar man gå ned i vikt när man blir sjuk, så det lät konstigt att du gått upp.

300-500 minus per dag är absolut inte för mycket kaloriunderskott, snarare för lite. Värt att notera är att kroppen har ett ganska stort intervall, där du i detta inte påverkas överhuvudtaget gällande fettinlagring.

Så länge du inte är någon bodybuilder eller väldigt stor, så lägger jag mina fem cent på att du inte kommer att märka någon skillnad alls, även om du lägger dig upp emot ett kaloriunderskott runt 1000 kcal per dag, vilket resulterar i en ungefärlig fettnedgång på 1 kilo i veckan.

kampsporttjej
2005-07-14, 21:24
Värt att notera är att kroppen har ett ganska stort intervall, där du i detta inte påverkas överhuvudtaget gällande fettinlagring.


hur menar du?

rusholme
2005-07-15, 01:19
Finns det nått samband mellan kaloriunderskott och större risk att drabbas utav förkylningar?
Cardio

Ja. Kaloriunderskott innebär sänkta nivåer av leptin vilket försvagar immunförsvaret.

MyungChul
2005-07-15, 02:39
ät mer antioxidanter och vitaminer som det lätt blir brist på under en deff, dvs frukt och grönt med mycke färger