handdator

Visa fullständig version : Någon som vet var jag kan hitta en sån här ryggställning?


Stoltz
2005-07-14, 11:17
Nu är min paint-gjorde bild inte någon höjdare, men de som har sett en kanske känner igen den.

Det är en ställning med vilken man tränar korsryggen. Där sitter tre breda "läderremmar" i den, en som man vilar nedre delen av magen på, och två som man kan säga att man pressar upp vaderna mot, för att hålla balansen.

Jag skulle vilja köpa en sådan, så är det någon som vet?

Nalfaren
2005-07-14, 13:14
Hittade en mer avancerad version hos Gymleco,
kanske för dyr å onödig... men Under produkter>Basutrustning>Bänkar
så är det nr 162 - Ryggresare ställbar.
http://www.gymleco.se/

Har du inga kontakter som kan svetsa, en sådan är inte så
värst avancerad att tillverka själv om du vill hålla ned kostnaderna..
Gå annars till något industriföretag med lite skisser å mått så ordnar
de mycket..

z_bumbi
2005-07-14, 13:50
Tyvärr håller de på att försvinna från gymen så det kan finnas hos firmor som säljer begagnade gymmaskiner, även om det inte det det första någon tänker på att spara.

Wooch
2005-07-14, 15:15
Det finns en sådan på mitt gym, bekväm att träna i.

Frazze
2005-07-14, 15:18
En bellyback :) (eller så kallade vi dem iaf) SOm sagt rätt enkla att göra själv, eller om du känner någon som kan svetsa.

JAM
2005-07-15, 11:36
Nu är min paint-gjorde bild inte någon höjdare, men de som har sett en kanske känner igen den.

Det är en ställning med vilken man tränar korsryggen. Där sitter tre breda "läderremmar" i den, en som man vilar nedre delen av magen på, och två som man kan säga att man pressar upp vaderna mot, för att hålla balansen.

Jag skulle vilja köpa en sådan, så är det någon som vet?
Mitt gym har precis en sådan!

Kom igen nu, in med Intresseklubben antecknar-bilderna... :D

Stoltz
2005-07-15, 12:16
Tackar för alla tips. Står inte ut med de nyare versionerna av ställningen, känns som allt blir halvdant i dem.