handdator

Visa fullständig version : Ang. svar till Antagninsbeskedet från VHS


Sparkie
2005-07-14, 08:55
Sökte lite olika utbildningar i rangordningen jag fann mest lämpad i våras. Har tänkt om nu och undrar hur det ställer sig om...

om jag tackar nej till platsen jag blev antagen på. Blev antagen till byggteknik med arkitektur i Helsingborg, men läser hällre civilingenjörsutbildning i maskinteknik i Lund. Räcker det med att jag tackar nej till den utbildningen jag blivit antagen på så söker den på de andra?

Tack på förhand
Gabriel

Trance
2005-07-14, 08:56
När du blir antagen till en utbildning så stryks du från de efterföljande alternativen.

Jay-Z
2005-07-14, 08:58
Sökte lite olika utbildningar i rangordningen jag fann mest lämpad i våras. Har tänkt om nu och undrar hur det ställer sig om...

om jag tackar nej till platsen jag blev antagen på. Blev antagen till byggteknik med arkitektur i Helsingborg, men läser hällre civilingenjörsutbildning i maskinteknik i Lund. Räcker det med att jag tackar nej till den utbildningen jag blivit antagen på så söker den på de andra?

Tack på förhand
Gabriel

Funderingar kring sånt här är nog att rekommendera att man tar direkt VHS. Istället för att fråga nån på ett forum. Lyft luren.

Action
2005-07-14, 09:25
Sökte lite olika utbildningar i rangordningen jag fann mest lämpad i våras. Har tänkt om nu och undrar hur det ställer sig om...

om jag tackar nej till platsen jag blev antagen på. Blev antagen till byggteknik med arkitektur i Helsingborg, men läser hällre civilingenjörsutbildning i maskinteknik i Lund. Räcker det med att jag tackar nej till den utbildningen jag blivit antagen på så söker den på de andra?

Tack på förhand
Gabriel

Det skulle du tänkt på när du sökte. Som tidigare person skrev så stryks andra och tredje alternativen när man kommer in på ett tidigare alternativ. Den utbildning man helst vill gå ska man alltså ange som första alternativ.