handdator

Visa fullständig version : börja träna igen!


calle83
2005-07-14, 08:48
tjena jag har varit rätt så aktiv med styrketräning för 2 år sen men sen fick man jobbar djävulen i sig så då la man ner träningen. men nu har det gått så ¨långt att maninte ens vill ta av sig tröjan för att man inte tycker om vad man ser. *cry* men nu ska det bli ändring jag har köpt tränings kort och nu ska det börjas träna! :furious: men jag behöver er hjälp jag har stora problem med att gå upp och vet att jag ska käka en 6-7 ggr om dagen men vad ska man käka? sen behöver jag lite tipps på vad man ska köra för övningar jag tänkte slå ut på träningen så att man tränar en muskel /dag tex

måndag: bicep+tricep
tisdag: rygg
onsdag: ben+vader
torsdag:bröst
fredag:axlar+mage


men vilka övningar ska man köra och hur många set/reps? så som ja körde innan märkte jag var helt fel för min del så nu ska det tränas ordentligt. vad tycker ni om träningsupplägget?

hoppas man kan få lite hjälp med detta så att man verkligen börjar se resultat.

förresten ni kanske vill ha reda på min vikt: 183cm lång 70kg 22år :hbang:

Chandler
2005-07-14, 08:59
Kanske litet väl intensivt att rivstarta med fem pass i veckan efter ett par års uppehåll?

Vad gäller maten så läs King Grubs smått legendariska deffguide och ta bara större portioner.

calle83
2005-07-14, 09:20
det beror väll på hur pass hårt man kör varje dag?? jag tänker ju inte lassa på som fan första dan ;)

Chandler
2005-07-14, 09:32
det beror väll på hur pass hårt man kör varje dag?? jag tänker ju inte lassa på som fan första dan ;)

Naturligtvis. Jag skulle ändå rekommendera att du åtminstone till en början tar bort ett eller t.o.m. två pass och ger kroppen tillräckligt med tid att återhämta sig.

pabb
2005-07-14, 09:38
Du kan ju börja med att följa ett färdigt träningsprogram, här finns några förslag http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555

calle83
2005-07-14, 09:47
Du kan ju börja med att följa ett färdigt träningsprogram, här finns några förslag http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555

tack