handdator

Visa fullständig version : Triple Whey Fuel . . . ?


smeklol
2005-07-13, 15:15
Började träna på gym för 2 månader sedan.
Min kost brukar innehålla ganska lite protein,
så jag funderar på att köpa proteintillskott.

Räknade ut att Twinlabs "Triple Whey Fuel" var hälften
så dyr som att köpa tex Gainomax. Är det värt att köpa 3.5kg Triple Whey Fuel för 975kr?

Eller finns det något som är bättre?

Och räcker det att bara ta proteiner efter träningspass eller ska man ta det regelbundet?

King Grub
2005-07-13, 15:19
Protein skall du äta vid varje mål, men du behöver inte använda proteinpulver för att få i dig det, utan proteinet i vanlig mat är bättre vid andra tillfällen än kring träning.

Triple Whey Fuel är ett bra val kvalitetsmässigt, men knappast prisvärt det heller.

Smail
2005-07-14, 12:10
Tittat i hemsidan som forumet ligger på??? Prisvärda produkter...

toso
2005-07-14, 20:30
Mitt råd är att du köper Whey 100.

Wayfaerer
2005-07-14, 21:07
Går du ofta till Elgiganten och frågar om som bara säljs på Onoff?

aliquis
2005-07-15, 00:42
975/3.5 = 278kr/kg.
I webshopen som hör till detta forum får du 10kg för 1200kr.
1kg kostar 159kr så 3.5kg skulle bli 556kr + frakt som jag tror är 99.

Triple whey heter dock som det heter eftersom det består av tre olika typer av vassleprotein. Excell som jag uppgav priserna för är vasslekoncentrat som är den billigaste typen, som eventuellt inte är så mycket sämre för det.

För 269kr/kg kan du få fairings WPI som är ett vassleisolat, något högre filtrerat med större andel protein och mindre fett och kolhydrater.

För 519kr får du 1.6kg whey hydro som är 100% hydrolysat. Ett protein där proteinet är nedbrutet i mindre bitar som ger ett snabbare upptag.

För 645kr får du 2kg rapid hydro blend som är hydrolysat av både vassle och kasein, skulle tro det är ännu bättre, något dyrare än twinlabs triple whey men en helt annan produkt.

Fairing complete protein kostar visst också 269kr/kg, verkar vara vassleisolat och kasein. Båda vassle och kasein är proteintyper som finns i mejeriprodukter. Vassle är snabbare än kasein i vanliga fall (kaseinhydrolysat är snabbt dock).

Som mellanmål är kasein mycket bättre än vassle, där finns exempelvis fairings slooooow.

pellepedal
2005-07-15, 09:43
Jag körde en del på Triple Whay Fuel för ca 1 år sedan då jag lyckades få tag på det billigt.
Tyckte det var ett helt ok protein, lättlösligt har jag för mig, bra smak, inga problem med magen..

Dock skulle jag inte köpa det för orginalpriset... Twinlabs prylar brukar ligga lite väl högt i pris..

aliquis
2005-07-15, 10:04
Jag skulle förövrigt ha tagit sloow om du nu verkligen skulle behöva ha ett mellanmålsprotein av någon anledning. Och beroende på hur ekonomin ser ut aningen nöja mig med exell för 159kr/kg (120 om du hittar någon att dela 10kg med/vill ha 10 själv)

Hydrolysaten är säkert BÄTTRE efter passet, men kostar 324 respektive 322kr/kg. Har du ekonomi för det så visst. Jag tror som sagt inte det finns några nackdelar med det som innehåller kaseinhydrolysat, så om ingen säger emot tycker jag det är det vettigare av dessa.

Scratch89
2005-07-15, 10:08
Här var man påläst aliquis! ;)

elsmurfo
2005-07-17, 16:48
Någon som kan säga skillnaden mellan det smeklol nämner och detta proteintilskott (Exell Vassle - 10 kg).

Triple Whey Fuel 3.5kg - 975kr

Exell Vassle - 10 kg - 1200kr

Vad är det som gör att dom skiljer i pris så fruktansvärt?

Är det så stor skillnad så att vi "dödliga" märker någon skillnad mellan dessa två proteintillskott?

z_bumbi
2005-07-17, 16:52
Triple Whey Fuel 3.5kg - 975kr

Exell Vassle - 10 kg - 1200kr

Vad är det som gör att dom skiljer i pris så fruktansvärt?

Är det så stor skillnad så att vi "dödliga" märker någon skillnad mellan dessa två proteintillskott?

Den stora skillnaden är priset, i övrigt märker man ingen skillnad rent resultatmässigt då innehållet är snarlikt.

smeklol
2005-07-17, 18:48
Köper nog 10kg Exell Vassle från Kolozzeums shop..
Får hoppas att det fungerar bra..
Någon som vet om det är stor skillnad mellan Triple Whey Fuel och Exell Vassle?
Annars får man väl öppna börsen och köpa Twinlab :/


Någon som provat Exell Vassle och vet hur smakerna på dessa är?

Davil
2005-07-17, 19:04
Köper nog 10kg Exell Vassle från Kolozzeums shop..
Får hoppas att det fungerar bra..
Någon som vet om det är stor skillnad mellan Triple Whey Fuel och Exell Vassle?
Annars får man väl öppna börsen och köpa Twinlab :/


Någon som provat Exell Vassle och vet hur smakerna på dessa är?

Självklart ska du köpa 10kg vassle för 1300kr istället för 3,5kg för nästan 1000kr från twinlab ! Alla twinlabs produkter är enorma överpriser ! Visst är det bra kvalitet men knappast prisvärt... Som andra har skrivit så märker du ingen skillnad prestationsmässigt mellan tripple way eller Exell, skillnaden är priset !

Själv har jag just nu Exell vassle jordgubb och jag tycker det smakar väldigt bra och blandar sig bra med vatten utan klumpar. Jag har provat väldigt många olika märken och med tanke på pris och kvalitet så är Exell en klar vinnare !

mvh.

pellepedal
2005-07-18, 11:21
Här var man påläst aliquis! ;)

Visste du inte att Aliquis sommarjobbar som en sån där "blippande" priskollar-apparat på ICA i Örebro under sommaren?

aliquis
2005-07-18, 13:37
Visste du inte att Aliquis sommarjobbar som en sån där "blippande" priskollar-apparat på ICA i Örebro under sommaren?
eller bara har för lite för sig ;D

Fan, jag borde göra något vettigt, dumma kolo. Får nöja mig med att eventuellt posta i journalen ;)

EiseltUK
2005-07-18, 13:49
Köper nog 10kg Exell Vassle från Kolozzeums shop..
Får hoppas att det fungerar bra..
Någon som vet om det är stor skillnad mellan Triple Whey Fuel och Exell Vassle?
Annars får man väl öppna börsen och köpa Twinlab :/


Någon som provat Exell Vassle och vet hur smakerna på dessa är?

Den dag någon presenerar belägg för att Triple Whey är 3 gånger bättre än t ex Exells vassle så köper du det. Tills den dagen inträffar så köper du det billigare.

/ Henrik

pellepedal
2005-07-18, 18:39
Den dag någon presenerar belägg för att Triple Whey är 3 gånger bättre än t ex Exells vassle så köper du det. Tills den dagen inträffar så köper du det billigare.

/ Henrik

Det smakar minst 3ggr bättre i alla fall. :booty:

Davil
2005-07-18, 19:11
Det smakar minst 3ggr bättre i alla fall. :booty:

Smakar tvi-lab tripple-blä-fule bättre tycker du ? Det tycker då verkligen inte jag faktist, exell jordgubb smakar great. :eating:

EiseltUK
2005-07-19, 13:31
Smaken är ju alltid olika. Tycker inte jag har hört speciellt mycket positivt om Triple's smak.

/ Henrik