handdator

Visa fullständig version : Whey-100


Gedis
2005-07-13, 01:00
Tjenare, jag är 17 år gammal och väger 75 kg. Har tidigare tränat med endast vanlig mat men har lite svårt att hålla kosten så jag tänkte nu lägga till en proteindrink efter pass för att hjälpa till med dagsbehovet av energi.

Jag har beställt Whey-100 från ************* och undrar hur ni tycker att man ska blanda det t.ex. Vatten/Mjölk/Lättmjölk, hur mycket whey-100, och slutligen hur mycket socker/maltodextrin eller vad man nu kan använda, är inte så hajj på det där med kolhydraterna.

Uppskattar svar mkt!

Tack på förhand

King Grub
2005-07-13, 06:03
Yo!

30-40 gram proteinpulver, 70-75 gram maltodextrin (mycket, mycket bättre än strösocker), låter som en "normal" dosering för dig efter ett pass. Vatten gör att blandningen lämnar magsäcken snabbare än mjölk.

Gedis
2005-07-13, 12:44
Okej, tackar! :thumbup:
Då återstår bara det lilla problemet att få tag på maltodextrin, du råkar inte ha nån aning om vart det finns att köpa?

Smail
2005-07-13, 12:57
testa din närmsta butik för t.ex hembryggning av vin, öl etc. Där hittade jag det i relativt små förpackningar billigt.. 2kg för 80kr

Gedis
2005-07-13, 22:11
Okej tackar, är det nån som vet skillnaden på bryggsocker och maltodextrin?
Mina kompisar använder bryggsocker köpt på en vinbutik, ska jag fortsätta leta efter maltodextrin eller funkar bryggsocker lika bra?

Tack på förhand

Kaboffastar
2005-07-13, 22:14
funkar bryggsocker lika bra?

Tack på förhand


Nej.

pabb
2005-07-13, 22:50
Okej tackar, är det nån som vet skillnaden på bryggsocker och maltodextrin?
Mina kompisar använder bryggsocker köpt på en vinbutik, ska jag fortsätta leta efter maltodextrin eller funkar bryggsocker lika bra?

Tack på förhand

Bryggsocker är Druvsocker, kräver mer vatten än malto samt tas upp lite långsammare men det duger lika bra.

Pernu
2005-07-14, 19:20
Vad är maltodextrin och vad är det bra för? :confused:

mvh/ Pernu

King Grub
2005-07-14, 19:25
Vad är maltodextrin och vad är det bra för? :confused:

mvh/ Pernu

Maltodextrin är delvis hydrolyserad stärkelse och lagras in som muskelglykogen snabbt. En utmärkt källa till snabba kolhydrater i samband med träning, t ex som kolhydratbas i en gainer tillsammans med protein.