handdator

Visa fullständig version : Nautilus


dawgfather
2005-07-12, 23:20
Hallå nu har även lönnfeta jag hittat hit;) Min första fråga lyder: Är Nautilus och den högintensiva Nautilus metoden bra om man vill bygga lite muskler och komma i form?
Eller handlar det endast om att tappa vikt och komma i form? Vill ju få lite massa och muckler oxå ;)Är inte ute efter att bli "uppsväld" utan vill ha mer definierade muskler...Det är ju dyrt som fanken där 1600 klimpar för fyra månader inklusive rabatt...Månadskort har de ej...Frågar pga det låter skumt med så kort träning...Men vad vet jag!
Tack på förhand!!!

Jorgen
2005-07-12, 23:23
Vill du bara bygga lite muskler så visst, det funkar väl.
Vill du få bättre resultat så nej.

dawgfather
2005-07-12, 23:29
Vilken metod anser du vara bäst om man vill bygga på sig lite massa?

Btw skall jag satsa på att tappa mitt fett först eller börja träna?

Som det ser ut nu går jag morgonpromenad 60-80 min varje morgon
blir totalt en 2,5 timmars prom varje dygn.

Gör en del armhävningar hemma och lyfter min hantel på 5 kg + att kör maghjulet :hbang: Detta gör jag 3 ggr i veckan...

Men funderar som sagt på gym...Det är ju en hel vetenskap för f-n;)

Om du har ngt tips eller råd så hade jag varit extremt tacksam!

Jorgen
2005-07-12, 23:33
Läs och begrunda: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555
Ja, styrketräning är en hel vetenskap. Och nej, inte deffa innan.
Kolla runt lite på forumet, här finns massor av information.

dawgfather
2005-07-12, 23:38
Tackar!

pabb
2005-07-13, 11:57
Vad är Nautilusmetoden? :confused:

pellepedal
2005-07-13, 12:38
Nautilusmetoden var ju en affärside från början.. Få in så många som möjligt på gymet, snabbt ut igen och håva in så mycket pengar som möjligt...
träna på ett vanligt gym i stället och lägg upp träningen som det passar just dig.

aliquis
2005-07-13, 16:12
Hallå nu har även lönnfeta jag hittat hit;) Min första fråga lyder: Är Nautilus och den högintensiva Nautilus metoden bra om man vill bygga lite muskler och komma i form?
Eller handlar det endast om att tappa vikt och komma i form? Vill ju få lite massa och muckler oxå ;)Är inte ute efter att bli "uppsväld" utan vill ha mer definierade muskler...Det är ju dyrt som fanken där 1600 klimpar för fyra månader inklusive rabatt...Månadskort har de ej...Frågar pga det låter skumt med så kort träning...Men vad vet jag!
Tack på förhand!!!
Är Nautilus och den högintensiva Nautilus metoden bra om man vill bygga lite muskler och komma i form?
- Finns antagligen bättre.

Eller handlar det endast om att tappa vikt och komma i form?
- Känns som det mest är på motionärsnivå.

Vill ju få lite massa och muckler oxå ;)Är inte ute efter att bli "uppsväld" utan vill ha mer definierade muskler
- Oroa dig inte.. värst vad folk tror det är lätt att bli "uppsvälld" jämt.
Du får inte muskler och går ner i vikt samtidigt, känner du dig fet och vill bli av med det bestäm dig för att gå ner i vikt först, musklerna blir mer definerade under tiden.
Vill du sedan öka massa får du börja äta mer istället.

Det är ju dyrt som fanken där 1600 klimpar för fyra månader inklusive rabatt...Månadskort har de ej...Frågar pga det låter skumt med så kort träning...Men vad vet jag!
- Här i stan kostar det väl 2100-2300 för ett år på nautilus, runt 1800 för studenter tror jag. Gymmet jag tränar på kostar 1300kr för ett år.
Om du inte redan har börjat skulle JAG försöka leta upp ett mer normalt gym med fria stänger, vanliga bänkar osv, och träna där istället. Antagligen mycket billigare också.

Börja med ett väldigt enkelt program med tunga basövningar och lär dig göra dem rätt från början.

dawgfather
2005-07-13, 18:09
Jo...Har hittat till ett vanligt gym;)Börjar på Fredag!Billigare och känns mer seriöst...Skall man utsätta sig för träning så vill man ju göra det på det mest effektiva sättet :cool:
Tackar för alla svar!Återkommer med fler frågor;)Grymt forum :hbang:

Lallle
2005-07-13, 21:24
Nautilusmetoden är skitdålig. Bra att du bytte gym. Lycka till.

aliquis
2005-07-13, 22:15
Jo...Har hittat till ett vanligt gym;)Börjar på Fredag!Billigare och känns mer seriöst...Skall man utsätta sig för träning så vill man ju göra det på det mest effektiva sättet :cool:
Tackar för alla svar!Återkommer med fler frågor;)Grymt forum :hbang:
Ok, du hann inte betala för nautilus?
Mest effektiva sättet är inte cablecurls, flyes o grejer, kom ihåg det på fredag ;)