handdator

Visa fullständig version : Se DVD på datorn?


Slartibartfast
2005-07-12, 17:40
Går det? Hur i så fall?

mini_Arnold
2005-07-12, 17:40
Utan dvd spelare?
Vill jag också veta.

Johan
2005-07-12, 17:43
PowerDVD använde jag förr, klockrent program.
Har du ingen dvdläsare så kan det bli svårt att kolla.

Snake
2005-07-12, 18:06
Om du inte har en dvd-image, då är det bara att använda t.ex. Daemon-tools och sen kika ;)

internethjälten
2005-07-12, 18:35
Klart man kan titta på DVD-data eller DVD-film på en dator bara den har en läsare som stödjer detta format.

Frågan är ju om man vill sitta i en kontorsstol och stirra på en 17-19" skärm ??

Bra program som är gratis är VLC från VideoLAN eller MediaPlayer 10 eller uppåt som är från Microsoft. Sen finns det en hel del program som man får gratis på vissa filmer eller som finns att ladda ner men det ska vi inte prata om här.

CRT-skärmar är att föredra om du ska kolla på film med..

mini_Arnold
2005-07-12, 18:43
Klart man kan titta på DVD-data eller DVD-film på en dator bara den har en läsare som stödjer detta format.

Frågan är ju om man vill sitta i en kontorsstol och stirra på en 17-19" skärm ??

Bra program som är gratis är VLC från VideoLAN eller MediaPlayer 10 eller uppåt som är från Microsoft. Sen finns det en hel del program som man får gratis på vissa filmer eller som finns att ladda ner men det ska vi inte prata om här.

CRT-skärmar är att föredra om du ska kolla på film med..
tv-out ;)

internethjälten
2005-07-12, 19:33
tv-out ;)

Jag är inne på ditt spår helt klart men det var för 4-5 år sedan då en DVD-spelare kostade 3000+ men idag får man en DVD-spelare som har samma "kassa/usla/dåliga" prestanda som en PC för 200kr på IcaMAXI eller på ÖB och det är ju vad en Audio/Video-kabel mellan datorn till TV'n kostar... sen har man ju det problemet med fjärrkontroll...