handdator

Visa fullständig version : Synpunkter tack!


Rotski
2005-07-12, 11:11
Tjena!

Jag har tränat seriöst fram och tillbaks genom åren.. ena stunden känner man för o bli enorm, och för att sedan några veckor senare vilja bli deffad och dra sig mer åt fitnesshållet. Jag har nu lagt upp ett träningsschema som jag tänkte prova på.

Träning 1 8-10 reps

Bröst-Triceps-Mage

Träning 2 8-10 reps

Biceps-Rygg-Ländrygg

Träning 3 8-10 reps

Axlar-Ben

Träning 4 15-20 reps

Bröst-Triceps-Mage+ Intervall

Träning 5 15-20 reps

Biceps-Rygg-Axlar- + Intervall



Vissa undrar säkert vad fan jag håller på med =) Men tanken är att jag ska försöka blanda tung muskelbyggande träning med lite lättare träning.
Och så tycker jag att det känns så konstigt att träna en muskel och sedan vänta hela 7 dagar innan man aktiverar den igen.. Har nån idé om att den skulle må bra av lite annan lättare aktivering mellan passen, därför jag lägger in pass 4 och 5. Kommer inte träna så jättehårt då. Bara lite på måfå! =) köra igenom dom liksom.

Ställ gärna frågor om nåt är oklart!

// Jonas

pellepedal
2005-07-12, 11:15
Hur mycket tänkte du träna varje gång?

Mikeee
2005-07-12, 11:28
Jag skulle nog tycka att axlarna fick lite för mycket spö med det där schemat.. Jag menar, axlarna aktiveras ju gärna vid både axel, bröst och bicepsträning. Dvs. runt 5 ggr. per vecka med det där schemat.

Rotski
2005-07-12, 12:26
Jag tänkte väl köra 3 set per övning och 3 övningar per muskelgrupp dagarna 1,2,3. Set 1 och 2 på typ.. 60-80 % och så nummer tre fullt ut! På dom lätta träningsdagarna vet jag inte riktigt än.. Kommer nog köra mest på känsla då.. Men runt 2 övningar per múskelgrupp, och så 2 set per övning.

Kan det här vara något om man vill bygga muskler tro?