handdator

Visa fullständig version : Tatuering på biceps?


beckman88
2005-07-12, 01:45
hejsan alla glada!, nu steker sommarsolen här i kalmar!
Var och badade idag och såg ner på mina små armar (36cm+) och tänkte,

"det skulle sitta fint med en tatuering asså"

jag skulle vilja ha den på högerarmen eller baksida axel...

Någon som vill komma med förslag? allt går bra sålänge det är svart inga färger bara svart. Gärna sånna som slingrar sig runt armarna med :naughty:

Tack och hej!

Ha en skön sommar!

mangemani
2005-07-12, 02:25
är det inte bättre att du själv sätter dej ner och tar dej en riktig funderare på vad du själv vill ha på din kropp som sen kommer sitta där resten av ditt liv?
tror knappast nån här kan ge dej förslag på nått som du kommer tycka är passande att ha på kroppen när du är 10-20 år äldre.

pocoloco
2005-07-12, 02:50
å andra sidan kanske han vill ha lite ideer och inspiration!

mangemani
2005-07-12, 02:59
jo,det är ju klart.
ville bara säga att han skulle tänka sej nogrant för innan han gör den.

Jakobsson
2005-07-12, 04:22
gå och inhandla lite tatuerings tidningar... finns massa ideer där.. :thumbup:

Markus H
2005-07-12, 06:06
Jag vet, DU SKA göra en orm som slingrar sig runt din jättelika arm!!!

eller tatuera in ett måttband runt hela överarmen!!
































eller så bestämmer DU dig själv vad DU tycker är snygt och vad DU tycker passar DIG ! (det var mitt seriösa tips)

Jakelol
2005-07-12, 08:48
Det kan vara skit snyggt har det själv fast på benet, men om du ska göra en på armen så gör en som går från handleden upp till axeln då skulle se skit fräsht ut och coolt när man är 65 bast och sitter och snackar med barnbarnen fan va dom ska sitta och glo på den.


Jag vet, DU SKA göra en orm som slingrar sig runt din jättelika arm!!!

Jet
2005-07-12, 08:50
hejsan alla glada!, nu steker sommarsolen här i kalmar!
Var och badade idag och såg ner på mina små armar (36cm+) och tänkte,

"det skulle sitta fint med en tatuering asså"

jag skulle vilja ha den på högerarmen eller baksida axel...

Någon som vill komma med förslag? allt går bra sålänge det är svart inga färger bara svart. Gärna sånna som slingrar sig runt armarna med :naughty:

Tack och hej!

Ha en skön sommar!

Om du är strandkåt så rekommenderar jag dig att vänta tills efter sommaren, du får minst räkna 7dgr tills skorpan e borta, och den ska hållas så mycket borta ur solen som möjligt ändå..... så vänta tills efter, vill du verkligen ha din gaddning så har du ju hela livet på dig, vad är då 2 månader mindre

Big_Vik
2005-07-12, 10:02
Planerar du att öka armmåttet med 10 cm inom den närmsta framtiden ska du nog vänta med tatueringen ett tag.

Jense
2005-07-12, 10:08
varför det big vik? gravida kvinnor som har tatueringar lider inte av det.. så det är bara bs. har massor med polare som taggade sina 13 åriga taniga armar, tatueringarna sitter kvar o dom har 15cm större armar.




Jag tycker du ska göra midgårdsormen på hela armen ner med huvudet med öppen mun med överkäken på pekfingret och underkäken på tummen.

ConeVillage
2005-07-12, 10:13
Planerar du att öka armmåttet med 10 cm inom den närmsta framtiden ska du nog vänta med tatueringen ett tag.


+ att öka från 36+ till 46+ på armen inom en kort framtid är väl inte det enklaste heller????

Markus H
2005-07-12, 10:26
Jag tycker du ska göra midgårdsormen på hela armen ner med huvudet med öppen mun med överkäken på pekfingret och underkäken på tummen.


Det vore coolt, men inte värst diskret..... :hbang:

Jense
2005-07-12, 10:45
Det vore coolt, men inte värst diskret..... :hbang:


var kommer det ifårn att tatueringar ska vara diskret? vi lever på 2000talet.. mer än 50% av sveriges befolkning är tetuerade.. så gor for it!

Markus H
2005-07-12, 11:30
var kommer det ifårn att tatueringar ska vara diskret? vi lever på 2000talet.. mer än 50% av sveriges befolkning är tetuerade.. så gor for it!


Det är sant...

Men jag föredrar att ha mina på ställen som man kan dölja om man vill....

Beast
2005-07-12, 11:58
Skaffa stora armar istället för att tagga dom.

Jense
2005-07-12, 11:59
Det är sant...

Men jag föredrar att ha mina på ställen som man kan dölja om man vill....


ha på dig vante och en långärmad tröja

Stoltz
2005-07-12, 12:36
Ifall du känner dig osäker så skaffa en sån där 3 veckors tatuering o se hur du känner med den efter ett tag. Inbilla dig samtidigt att den aldrig kommer försvinna :) En kompis gjorde det, han bestämde sig för att inte tatuera sig på riktigt efteråt.

Stenberg
2005-07-12, 13:15
Har också funderat på att testa en sån där henna-tatuering för att se hur det blir innan man gör en egen. För min del ligger nog efternamntet stort längst upp på ryggen närmast....

Jet
2005-07-12, 13:19
Skaffa stora armar istället för att tagga dom.

Får man göra bådeoch?

kalle_banan
2005-07-12, 14:15
http://www.cirp.org/pages/anat/circ2.gif

en sån på armen skulle vara så jävla snyggt

Jazzman
2005-07-12, 15:25
Mina två, båda på insidan. Om du vill kunna dölja dem iaf halvdant kan du ju också sätta dem på insidan.
Ursäkta dålig bildkvalitet
/Jazz

beckman88
2005-07-13, 09:53
Tack killar för alla tips!

jag får väl testa en sån där 3-veckors sak dåra......
Jag undrar en sak : ni disskuterade om tatueringarna tänjer på sig om man skaffar större armar? asså om jag går från en 36a till en 42a. kommer den vara helt uttänjd då eller?

Lodiz2
2005-07-13, 10:28
Tack killar för alla tips!

jag får väl testa en sån där 3-veckors sak dåra......
Jag undrar en sak : ni disskuterade om tatueringarna tänjer på sig om man skaffar större armar? asså om jag går från en 36a till en 42a. kommer den vara helt uttänjd då eller?

för mig syns det inte nått märkbart på min tatuering och jag har gått från 29cm till c:a 38-40cm armar

är en tribal och om den mot förmodan skulle se sämre ut och streckas lite så är det ju bara att fylla i den...har förövrigt flera kompisar som tränar och har tatuering och ingen av dom ser sämre ut än när dom tog den, vet dóck inte hur det är med figurer och sånt i färg

Beast
2005-07-13, 11:48
Får man göra bådeoch?
Självklart, men om man är 17 kanske det inte är dags att tagga sig då iaf jag hade ångrat mig.

Snafu
2005-07-13, 21:27
Det är bara pack som tatuerar sig, bodybuilders, hårdrockare, muppar, bigbrotherdeltagare, outbildade muppar och folk som helt enkelt har dålig smak.

Lallle
2005-07-13, 21:29
Det är bara pack som tatuerar sig, bodybuilders, hårdrockare, muppar, bigbrotherdeltagare, outbildade muppar och folk som helt enkelt har dålig smak.

Säger du de

Matkrig
2005-07-13, 22:27
Det är bara pack som tatuerar sig, bodybuilders, hårdrockare, muppar, bigbrotherdeltagare, outbildade muppar och folk som helt enkelt har dålig smak.


Räknas den svenske kocken som en utbildad eller outbildad mupp?

Jense
2005-07-13, 22:30
Det är bara pack som tatuerar sig, bodybuilders, hårdrockare, muppar, bigbrotherdeltagare, outbildade muppar och folk som helt enkelt har dålig smak.


du får inte för mamma eller?

Jakobsson
2005-07-14, 04:53
Måste man ha så specielt stora armar för att gadda sig då? inte fan är mina stora.. men är väl pryda ändå.. :P

skaparn
2005-07-14, 07:00
Det är bara pack som tatuerar sig, bodybuilders, hårdrockare, muppar, bigbrotherdeltagare, outbildade muppar och folk som helt enkelt har dålig smak.

Är Siewert Öholm reggad här på kolo månne?

Markus H
2005-07-14, 07:34
ha på dig vante och en långärmad tröja


:thumbup: Såklart.

beckman88
2005-07-20, 10:17
Får tänka lite mer då....
Jag tror inte att man tatuerar sig för att tillhöra någon sorts mäniskor...det är ju bara idioti.
Jag vill tatuera mig för jag tycker att det är snyggt.
Jag har helt och hållet bestämt det själv, och jag tillhör inte något "pack".

z_bumbi
2005-07-20, 10:35
Räknas den svenske kocken som en utbildad eller outbildad mupp?

:bow: :laugh: :bow:


Är man 17 ska man fundra några gånger extra innan man sätter en taturering. Om man sätter den så den syns tydligt så kan man räkna med att vissa arbetsplatser inte gillar det oavsett vad man själv tycker om den saken.

Ska jag klaga lite så var de på insidan av biceps det underligaste stället jag sett en motivtatuering på, de syns väl bara om man står och gör dubbelbiccar och då vet jag inte meningen med det hela?

Allan
2005-07-20, 10:56
.. mer än 50% av sveriges befolkning är tetuerade.. så gor for it!


Du har inte en referens på det? Jag har hört 5%, det är en stor skillnad.


allan

Jense
2005-07-20, 11:07
Du har inte en referens på det? Jag har hört 5%, det är en stor skillnad.


allan


stämmer inte. alla, och då menar jag ALLA, jag känner har en tattuering. även föräldrar och släktingar. isf är min släkt och min vännskapskrets lite udda.

jag ska ta reda på det

capoje
2005-07-20, 11:12
En orm som slingar sig från överarmen ner till handen går på drygt 10000 vilket många här kanske har ekonomi för.

Allan
2005-07-20, 11:15
stämmer inte. alla, och då menar jag ALLA, jag känner har en tattuering. även föräldrar och släktingar. isf är min släkt och min vännskapskrets lite udda.

Jag verkligen gillar ett statistiskt säkerställt underlag rörande Sveriges befolkning - Jenses familj och vänkrets.
:D


allan

Jense
2005-07-20, 11:21
Jag verkligen gillar ett statistiskt säkerställt underlag rörande Sveriges befolkning - Jenses familj och vänkrets.
:D


allan


nej där är det 100% och det av inte det jag sa. 5 % låter jävligt lite, löjligt lite. 5% är typ min släkt och vänner.

jag hittar inte någon statestik. och om någon annan hittar - försök hitta nyare än från 1975 ... har hänt en del på senare år :D