handdator

Visa fullständig version : äggvitor?


super_sorken
2005-07-11, 23:55
hej .. såg på "cost of redemtion" för ett tag sen .. o då såg jag att ronnie hade köpt enbart äggvitor :eating: ..

så jag undrar om man kan köpa sånthär i sverige??

Nalfaren
2005-07-12, 00:19
Ingen aning, men jag såg den filmen igen för 3 minuter sedan ;)
Ser rätt äckligt ut dock, hans frukost ;)

Stenberg
2005-07-12, 06:13
Flytande äggvita, ska visst gå att få tag på via grossister. Vet dock inte riktigt hur. Eller om du hör med dit lokala bageri om du kanske kan få köpa?

LexSinner
2005-07-12, 07:41
Jag såg också det.. Frågade brorsan som jobbar inom resturang branchen och han sa att resturangerna i alla fall kan få tag på ren äggvita.. Så det borde inte vara omöjligt för en privatperson heller.

råkkare
2005-07-12, 08:59
eftersom jag är kock så kan jag få tag på äggvita,säljes på treliters dunkar,men det finns bara på grossister,som tex servera ole gruppen,matsäljarna m,m,men stora varuhuskedjor beställer från grossister, dom brukar kunna ta in speciella livsmedel på begäran,,det brukar inte vara några problem

Arwen
2005-07-12, 13:06
eftersom jag är kock så kan jag få tag på äggvita,säljes på treliters dunkar,men det finns bara på grossister,som tex servera ole gruppen,matsäljarna m,m,men stora varuhuskedjor beställer från grossister, dom brukar kunna ta in speciella livsmedel på begäran,,det brukar inte vara några problem

Hur är det med hållbarhet på en sådan produkt?''Om man öppnar en 3l äggvita så kanske man inte vräker i sig hela paketet på en gång

råkkare
2005-07-13, 07:32
en månad,nackdelen är ju att det är lite tillsatser som gör att det håller sig,men lite sånt skadar nog inte=)