handdator

Visa fullständig version : pulver för en kampsportare


tkd.pojken
2005-07-11, 22:32
Jag undrar vad ni skulle vilja rekomendera för kost tillskotspulver för mig som tränar taekwondo... bli bättre på själva sporten menar jag.

Berry
2005-07-11, 23:53
Jag undrar vad ni skulle vilja rekomendera för kost tillskotspulver för mig som tränar taekwondo... bli bättre på själva sporten menar jag.

Finns inget pulver i världen som kommer göra dig bättre på Tae kwon do. Du kan däremot använda dig av en gainer (protein+kolhydrater) efter träning för att påskynda återhämtningen så du är fit for fight till nästa pass.

tkd.pojken
2005-07-12, 10:02
mm... då kan man träna oftare och där av bli bättre på tkd

King Grub
2005-07-12, 10:10
Sådant finns inte. Är det energi du behöver, behöver du äta mer mat, då främst kolhydratrik sådan.

pellepedal
2005-07-12, 11:34
mm... då kan man träna oftare och där av bli bättre på tkd

Jag misstänkar att tkd handlar mest om teknik, och det är omöjligt att skaffa sig bättre teknik mha kosttillkott...

tkd.pojken
2005-07-12, 12:43
explosivitet är viktigt som bara den :hbang:

King Grub
2005-07-12, 13:29
Pulver hjälper inte där heller.

tkd.pojken
2005-07-13, 10:29
Hur Funkar Kreatin, Har HÖrt Att MÅnga Elit Idrottare Brukar Det.

King Grub
2005-07-13, 11:56
Läs kreatintråden som ligger som sticky här.

hultman
2005-07-13, 12:21
Ett tips:
Ät mat, så du undviker onödiga kalorier och utgifter. Du får i princip ingen muskeltillväxt från tkd, vare sig utan eller med något pulver i världen.

tkd.pojken
2005-07-13, 17:35
Har ddu provat taekwondo eller?
jag fick träningsvärk i en vecka första gången och då hade jag gymmat förut och då fick jag inte alls så mycket träningsvärk och det jag fick i taekwondon var bara mer i helakroppen

Tricklev
2005-07-13, 18:32
Har ddu provat taekwondo eller?
jag fick träningsvärk i en vecka första gången och då hade jag gymmat förut och då fick jag inte alls så mycket träningsvärk och det jag fick i taekwondon var bara mer i helakroppen

Träningsvärk betyder inte att musklerna växer.

tkd.pojken
2005-07-13, 19:12
ÖÖ vad är det då som ger träningsvärk? om man tröttar ut kroppen till träningsvärk får man vell större mukler

Prankie
2005-07-13, 20:02
Ansamling av mjölksyra, slaggprodukter, mikropiska skador på muskeln. Allt de ge träningsvärk.

super_sorken
2005-07-13, 21:25
muskler växer av överbelastning

Avesta
2005-07-14, 02:02
Tränade Taekwando WTF ca 3 år, tävlade då och då, vann oftast. Hade ett bälte kvar till svart och sedan var det slut för mig, 2 år gick utan att jag sysslade med nåt, tills då styrketräningskarriären började.

Som kampsportare är allt du egentligen behöver göra är att dra in till träningslokalen, ta på dig sparringsvästen och avsluta det hela med livet i behåll. Träna din vighet och kondition, kondition är det som avgör vem som vinner tävlingen i TKD i längden när båda är utmattade av att slå sönder sina ben på motståndaren.

Ät rätt, mycket kolhydrater, lagom protein och mindre fett, mer än så behöver inte du tänka på...och akta huvet för den där sparken som kommer plötsligt, annars kan du vakna 30 minuter senare och undra var du är...like i did.

Hälsningar

MrBoris
2005-07-14, 09:38
Tränade Taekwando WTF ca 3 år, tävlade då och då, vann oftast. Hade ett bälte kvar till svart och sedan var det slut för mig, 2 år gick utan att jag sysslade med nåt, tills då styrketräningskarriären började.

Som kampsportare är allt du egentligen behöver göra är att dra in till träningslokalen, ta på dig sparringsvästen och avsluta det hela med livet i behåll. Träna din vighet och kondition, kondition är det som avgör vem som vinner tävlingen i TKD i längden när båda är utmattade av att slå sönder sina ben på motståndaren.

Ät rätt, mycket kolhydrater, lagom protein och mindre fett, mer än så behöver inte du tänka på...och akta huvet för den där sparken som kommer plötsligt, annars kan du vakna 30 minuter senare och undra var du är...like i did.

Hälsningar

Var det du som blev knockad av en av tvillingarna? (om du vet vem jag menar så förstår du)

Avesta
2005-07-14, 14:15
Var det du som blev knockad av en av tvillingarna? (om du vet vem jag menar så förstår du)
haha, tack o lov nej. Blev knockad under sparringen, hade tränat ett par månader och sparrades mot en rödbältare.

tkd.pojken
2005-07-14, 15:37
okej tack avesta. men rött med tre svarta sträck på så kort tid var velldig mycket. men kanske kan bero på klubbar.

Avesta
2005-07-14, 16:13
okej tack avesta. men rött med tre svarta sträck på så kort tid var velldig mycket. men kanske kan bero på klubbar.

My bad, menade endast rött, men borde ha lagt till sträcken, de är ju som bälten i sig. Vore förödande om det gick så fort, alla skulle vara svartbältare ;)

tkd.pojken
2005-07-14, 18:46
Jo det vore synd men i Korea så har dom svart bälte efter något år.
jag blev knockad själv en gång men det var på lätt sparring utan väst. men jag tappade inte medvetandet.