handdator

Visa fullständig version : Axlar


Joh316
2005-07-11, 20:24
Tja! La upp några bilder på mig förut och fick tips om att arbeta mer med axlarna.
För er som inte vet hur de ser ut så lägger jag med några bilder på hur de ser ut för tillfället.
Min fråga är: Vilken del av axlen ska jag satsa på? Eller är hela dåligt utvecklad?

Jag vet att inte axlar är min starka sida, men jag skriver här med programet för axlar som jag samtidigt tränar med triceps.

Militärpress, stående fri stång framför huvudet, 42 kg, 8-10 reps * 3 set. /
varierar mella denna och sittande press bakom nacke utan stöd i smith, 30 kg, 8-10 reps * 3 set.
Hantelpress, 22 kg, 8-10 reps * 2 set
Hantellyft åt sidan, 10 kg, 10 reps * 3 set / varierar mella denna och "hantellyft" åt sidan fast i maskin. eller både och på samma pass.
Liggande omvänt drag i kryssmaskin, 11 kg, 10 reps * 3 set / varierar mellan denna och hantellyft framåt (dumbell bent over raises), 8 kg, 10 reps * 3 set
Drag upp till hakan i kryssmaskin, typ 25 kg, 10 reps * 3 set
Shrugs, 70 kg, 10 reps * 3

Ska jag köra samma program och hoppas att de växer nån gång, eller ska jag jag köra ett helt nytt upplägg?

Väldigt tacksam för kommentarer.
Tack på förhand!
//PaT

lauria
2005-07-12, 21:07
Tja! La upp några bilder på mig förut och fick tips om att arbeta mer med axlarna.
För er som inte vet hur de ser ut så lägger jag med några bilder på hur de ser ut för tillfället.
Min fråga är: Vilken del av axlen ska jag satsa på? Eller är hela dåligt utvecklad?

Jag vet att inte axlar är min starka sida, men jag skriver här med programet för axlar som jag samtidigt tränar med triceps.

Militärpress, stående fri stång framför huvudet, 42 kg, 8-10 reps * 3 set. /
varierar mella denna och sittande press bakom nacke utan stöd i smith, 30 kg, 8-10 reps * 3 set.
Hantelpress, 22 kg, 8-10 reps * 2 set
Hantellyft åt sidan, 10 kg, 10 reps * 3 set / varierar mella denna och "hantellyft" åt sidan fast i maskin. eller både och på samma pass.
Liggande omvänt drag i kryssmaskin, 11 kg, 10 reps * 3 set / varierar mellan denna och hantellyft framåt (dumbell bent over raises), 8 kg, 10 reps * 3 set
Drag upp till hakan i kryssmaskin, typ 25 kg, 10 reps * 3 set
Shrugs, 70 kg, 10 reps * 3

Ska jag köra samma program och hoppas att de växer nån gång, eller ska jag jag köra ett helt nytt upplägg? Dvs fortsätta att bygga massa i överlag.

Väldigt tacksam för kommentarer.
Tack på förhand!
//PaT

Det beror på vilka mål du har med din kropp. Jag skulle ha fortsatt på samma sätt som innan.

Spungebob
2005-07-12, 22:43
Satsa hårt på pressar och lägg mindre tid på hantelyft åt sidan och sånt fjolleri. Samtidigt svårt att veta vad du har för mål ? Beachnisse elr ??

Joh316
2005-07-13, 16:10
Tack för era svar!
Målet med min träning är att mina muskler ska bli större.
Nope, ingen beachnisse här inte....

Stab
2005-07-13, 16:21
Tja! La upp några bilder på mig förut och fick tips om att arbeta mer med axlarna.
För er som inte vet hur de ser ut så lägger jag med några bilder på hur de ser ut för tillfället.
Min fråga är: Vilken del av axlen ska jag satsa på? Eller är hela dåligt utvecklad?

Jag vet att inte axlar är min starka sida, men jag skriver här med programet för axlar som jag samtidigt tränar med triceps.

Militärpress, stående fri stång framför huvudet, 42 kg, 8-10 reps * 3 set. /
varierar mella denna och sittande press bakom nacke utan stöd i smith, 30 kg, 8-10 reps * 3 set.
Hantelpress, 22 kg, 8-10 reps * 2 set
Hantellyft åt sidan, 10 kg, 10 reps * 3 set / varierar mella denna och "hantellyft" åt sidan fast i maskin. eller både och på samma pass.
Liggande omvänt drag i kryssmaskin, 11 kg, 10 reps * 3 set / varierar mellan denna och hantellyft framåt (dumbell bent over raises), 8 kg, 10 reps * 3 set
Drag upp till hakan i kryssmaskin, typ 25 kg, 10 reps * 3 set
Shrugs, 70 kg, 10 reps * 3

Ska jag köra samma program och hoppas att de växer nån gång, eller ska jag jag köra ett helt nytt upplägg?

Väldigt tacksam för kommentarer.
Tack på förhand!
//PaT

Först tycker jag du skall sänka rep mängden 4-8 typ, Sedan på hantellyft åt sidan kör du enbart det och aldrig maskinen. Liggande omvänt drag i kryssen tycker jag du ska skippa helt och hållet och köra framåtlutande hantellyft för baksidan iställe. Drag upp till hakan efter du kört militärpress och hantelpress tycker jag verkar overkill på din kropp.. there you have my 2 cents

Spungebob
2005-07-13, 21:33
Tack för era svar!
Målet med min träning är att mina muskler ska bli större.
Nope, ingen beachnisse här inte....

millitär pressar (inte smith)
Arnoldpressar och push presses.
Frivändning är naturligtvis ganska rolig och bra övning ochså men då inkl. du lite av varje ;)

Det här med hantelpressar frammåt och bakåt och hit och dit kan du nog vänta med ett bra tag om du inte ska satsa på beachträning som dom flesta här verkar göra.

Spungebob
2005-07-13, 21:34
millitär pressar (inte smith)
Arnoldpressar och push presses.
Frivändning är naturligtvis ganska rolig och bra övning ochså men då inkl. du lite av varje ;)

Det här med hantelpressar frammåt och bakåt och hit och dit kan du nog vänta med ett bra tag om du inte ska satsa på beachträning som dom flesta här verkar göra.
Kör sen mellan 4-6 reps ett tag o sen tar du några lätta veckor