handdator

Visa fullständig version : "Kör 3-4 progressiva uppvset för varje övning"


Suhain
2005-07-11, 18:46
Vad menas med det?

King Grub
2005-07-11, 18:47
Att man använder sig av tre eller fyra uppvärmningsset på varje övning, med tyngre belastning för varje set.

Suhain
2005-07-11, 19:05
Jag fattar inte det där med Rest Pause, undra ifall du kunde förklara lite om de där.

"Kör 3-4 progressiva uppvset för varje övning och sedan ett max set, välj i max setet en vikt där du klarar 8-10 reps till failure, ta 12-15 djupa andetag kör max antal reps till på samma vikt (brukar bli 3-5) ta 12-15 djupa andetag och upprepa igen (brukar bli 1-3 reps) KLART..Vidare till nästa muskelgrupp."

Är det så man kör så som det står där?

"For people on the lowest scale of recovery its just that one straight set---next up is a straight set with statics for people with slightly better than that recovery----next up is rest pausing (on many of the of movements) with statics for people with middle of the road recovery on up."

Vad menas med det där da?

Skulle vara snällt om någon kunde hjälpa mig :em:

WHITEFOLKS
2005-07-11, 19:12
1. Kör ett arbetsset så många reps som du kan, vila 12-15 andetag, kör max antal reps du kan igen, vila 12-15 andetag, kör max antal reps du kan igen. Klart.

2. Beroende på dina återhämtnings"gener" (dvs hur fort din kropp återhämtar sig efter ett pass) så kör du antingen ett rakt set (om du har dålig återhämtning), rakt set där du avslutar med statiskt hålla vikten (för de med lite bättre återhätmning) och slutligen rakt set med restpause och statisk hållning (för de med bra återhämtning).

fria tolkningar av mig.