handdator

Visa fullständig version : Problem med viktökning. Hjälp!


Cidersson
2005-07-11, 16:27
Hej.

Jag har nu tränat i 1½ år (seriöst i 1 år) men har fruktansvärda problem med att gå upp i vikt. (De senaste 10 månaderna har jag mer eller mindre levt styrketräning). Undrar om det är någon som vill påpeka mitt matschema för eventuella förbättringar...

Frukost: Just nu kör jag på Filmjölk med skivade bananer och jordgubbar samt havre och proteinpulver och lite kanel för att alternera mitt vanliga frukostmål som är Havregrynsgröt + banan + ett glas filmjölk. (Proteindrink också givetvis)

Mellanmål: 2st. rågmackor med sallad och skinka.

Lunch: Rester sedan gårdagen (alltid vanlig husmanskost)

Mellanmål efter träning: Proteindrink + banan och en liten portion spaghetti.

Middag: Husmanskost á la makaroner och falukorv etc. (Ej snabbmakaroner osv.)

Mellanmål: Något litet. Någon frukt eller lite filmjölk... ibland en proteindrink.

Proteinet/Gainern jag använder är Big Max 50 från MaxMuscle.

Jag tackar på förhand. Om det är någon som vill se bilder på när jag började och hur jag är nu så säg det så får ni se hur liten skillnad det är.

Jag kan också nämna att schema och utförande är noggrant planerade och väl intränade då jag är omgiven av personer med förflutet i bodybuilder-träsket, men det enda tipset jag får av dom vad gäller maten är "Ät mer".. hur ska jag klara det?

WHITEFOLKS
2005-07-11, 16:30
Ät mer och oftare. De har "rätt". För att gå upp i vikt måste du äta mer energi än du gör av med, antingen får du börja äta större/fler portioner, oftare eller mer energirik mat.

Cidersson
2005-07-11, 16:42
Ät mer och oftare. De har "rätt". För att gå upp i vikt måste du äta mer energi än du gör av med, antingen får du börja äta större/fler portioner, oftare eller mer energirik mat.

Så har du några idéer på måltider som ska ersättas med något?

WHITEFOLKS
2005-07-11, 16:49
Lägg till en måltid till efter andra mellanmålet, ha lite olja på din mat, ät lite nötter. Svårt att säga vad som skulle funka för dig :)

Trance
2005-07-11, 16:59
Laga mer mat och tvinga dig att äta upp det. Om du skulle koka 3dl makaroner, så koka 3.5dl makaroner nästa gång. Lite mer falukorv osv. Inte lätt, men att äta mer vanlig/riktig mat känns som det är den bästa lösningen.

Hmm, sedan proteindrink, är det en gainer eller bara protein? För om det inte är gainer(egengjort eller köpt spelar ingen roll) så skulle jag nog köra på det.

Cidersson
2005-07-11, 17:59
Jag ska inte överväga att ta mig ifrån den gudomliga hälsomatvägen till att inte vägra ta lite bullar och tårta när man är bortbjuden tex? De senaste 6 månader har jag slutat med allt vad överflödigt socker och onyttig mat heter (ok, någon pizza blir det väl ibland).

Något jag inte gjort är att räkna hur mycket kcal jag får i mig om dagen, eller hur mycket av det som är kolhydrater/protein/fett etc, är det något jag borde göra? Med tanke på att jag är så smal och "deffad" som jag är så har jag bara försökt äta allt jag kommit över (sålänge det inte är onyttig mat).

joriice
2007-12-24, 14:22
jag ville bara bumpa denna. Grattis till en jefligt snygg fysik Cider! (om du läser detta)

DANNE1988
2007-12-24, 14:53
:d

Slartibartfast
2007-12-24, 15:24
jag ville bara bumpa denna. Grattis till en jefligt snygg fysik Cider! (om du läser detta)

Ok, hur tänkte du när du bumpade denhär tråden då? *popcorn*

PM-funktionen avslagen? Bannad från medlemsbilder?

joriice
2007-12-24, 22:08
Ok, hur tänkte du när du bumpade denhär tråden då? *popcorn*

PM-funktionen avslagen? Bannad från medlemsbilder?

Nejdå, jag ville bara att de som sett denna tråden när den skrevs, och idag, får en bild av hur ökningar aldrig är en omöjlighet (såvida man inte är en non-responder?)

Dessutom har Cidersson enligt mig en av de snyggaste fysiken på kolo, alltså är denna tråden rätt "ironisk" på så sätt. :cool:

Raggis
2007-12-25, 00:31
Lite tråkigt att den andra tråden magiskt försvann :(

wagjam
2007-12-25, 00:51
många e nyfikna på att ta del av Ciderssons erfarenheter sen dessa gamla inlägg skrevs.. hans utveckling är minst sagt imponerande.

/T

erks
2007-12-25, 01:41
Du har fått väääääldigt mycket muskler för att bara ha tränat seriöst i 3 år :)

Acquiescence
2007-12-25, 12:01
Så har du några idéer på måltider som ska ersättas med något?

Du behöver inte lägg till något ifall du gillar ditt schema som det är. Bara äte lite mer av varje var gång så blir det lätt mer energi per dag.

Ifall du fortfarande inte går upp i vikt efter en liten ökning av intag får du fortsätta att öka tills du går upp.
Edit: Såg att tråden var en 3 år bumpat tråd.. Suck

Jamioo
2007-12-25, 19:58
jag har en kvälls dring som innehåller en hel del kcal o som jag fick rådet från en dietist.. drinken består av:gainer pro,whey,olja o glass... dricker det 2 ggr om dan!!..för mig hjälper det lite iaf

Jamioo
2007-12-25, 19:59
jag har en kvälls dring som innehåller en hel del kcal o som jag fick rådet från en dietist.. drinken består av:gainer pro,whey,olja o glass... dricker det 2 ggr om dan!!..för mig hjälper det lite iaf


glömde mjölk oxå..

Cidersson
2007-12-25, 23:40
Haha, ni är för goa' mina fellow kolozzeumizar ;) *kissass*

Tack för alla snälla ord, det värmer!

royce
2007-12-27, 22:06
Haha, ni är för goa' mina fellow kolozzeumizar ;) *kissass*

Tack för alla snälla ord, det värmer!

Verkade som du hittade rätt med kosten till slut, grym fysik grattis.
Jag har nog samma grundkroppsbyggnad som dig, är väldigt intresserad att höra hur du byggde så bra, ett par värdefulla tips vore najs!