handdator

Visa fullständig version : Ska börja köra DogCrap snart! Några tips ni kan dela med er?


Suhain
2005-07-11, 11:04
Keep'em coming :)

sunkan
2005-07-11, 11:08
om du ska köra knöböj/mark så prova inte med RP där är mitt tips iaf, jag gillade INTE det iaf :cryout:

mystic[-_-]
2005-07-11, 11:10
om du ska köra knöböj/mark så prova inte med RP där är mitt tips iaf, jag gillade INTE det iaf :cryout:

Står klart o tydligt att man inte ska göra det för Quads eller back thickness eller underarmar.

Till trådskaparen: Hoppas du läst igenom allt och kör som det är tänkt :)

sunkan
2005-07-11, 11:14
']Står klart o tydligt att man inte ska göra det för Quads eller back thickness eller underarmar.



inte brydde jag mig om det :cool:

Suhain
2005-07-11, 11:16
']Står klart o tydligt att man inte ska göra det för Quads eller back thickness eller underarmar.

Till trådskaparen: Hoppas du läst igenom allt och kör som det är tänkt :)

Vad är RP?
Och ngn som har länken till där man kan läsa om DogCrap?

sunkan
2005-07-11, 11:29
Vad är RP?
Och ngn som har länken till där man kan läsa om DogCrap?

jag har texten men inte länken ;) RP=Rest pause

Suhain
2005-07-11, 11:31
jag har texten men inte länken ;) RP=Rest pause

Ahaa, thanks.
Jag har en text från BODY tidningen och ngn text som ngn snubbe har kortfattat på svenska.

aliquis
2005-07-11, 12:16
Kortfattat är sällan bra, men bekvämt.
Vad gäller RP är det väl bara rekommenderat för de som är mer inne i det hela så att säga? Kanske har fel där, var ett tag sedan jag läste det. Men om nu någon som är mer eller mindre total nybörjare ger sig på DC eller något annat program kan det kanske vara bra att skippa det som de faktiskt skriver att man skall låta bli om man är ny.

http://www.anabolicextreme.com/Anabolic/new_archives/anex_archive_issue77_pen.asp
http://www.xtrememass.com/forum/showthread.php?t=2
http://www.google.se/search?hs=TEG&hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&q=doggcrapp&btnG=S%C3%B6k&meta=

Har samlat på mig en drös länkar på http://del.icio.us/aliquis

johnnytex
2005-07-11, 13:10
Har samlat på mig en drös länkar på http://del.icio.us/aliquis


Nice!

pellepedal
2005-07-11, 16:34
Ahaa, thanks.
Jag har en text från BODY tidningen och ngn text som ngn snubbe har kortfattat på svenska.

BODY-artikeln är inte bra!!!Läs igenom "cycle on pennies" helst ett antal gånger innan...
Och kom ihåg att DC handlar om intensitet, intensitet, och att bräcka alla sina barriärer...Man måste gilla smärta oxå... Satsa riktigt hårt på "extreme stretchingen", den är grym och ger bra resultat...

Edit: På powerboard har du en bra sammanklippt version av "cycle on pennies".

A.K.O.A
2005-07-11, 17:01
har ej hittat ngt ang. strechen, var finner jag detta?

pabb
2005-07-11, 17:08
har ej hittat ngt ang. strechen, var finner jag detta?

CHEST: Flat bench 90lb dumbbells chest high--lungs full of air-- I drop down into the deepest flye I can for the first 10 seconds or so with my lungs full of air and chest out---then staying there I arch my back slightly and try to press my sternum upward --this is absolutely excruciating--the rest of the 60 seconds I try to concentrate on dropping my elbows even farther down (I try to but I don’t think they are going any lower--LOL)---the last 15 seconds I’m pretty much shaking like a leaf, I have tears in my eyes and I think about dropping bodybuilding and becoming a tap dancer on Broadway (ok that parts not true)--My opinion is people should use dumbbells that are a little over half of what your heaviest set of 6-8 reps would be. I cant state this enough--extreme stretching royally sucks!!! Its painful. But I have seen amazing things with people -especially in the quads.

TRICEPS: Seated on a flat bench-my back up against the barbell---75lb dumbell in my hand behind my head(like in an overhead dumbell extension)--sink dumbell down into position for the first 10 seconds and then an agonizing 50 seconds slightly leaning back and pushing the dumbell down with the back of my head I like one arm at a time in the bottom position of a dumbell triceps extension----going to the extreme stretch and then slightly pushing on the dumbell with the back of my head.

SHOULDERS: This one is tough to describe--put a barbell in the squat rack shoulder height--face away from it and reach back and grab it palms up (hands on bottom of bar)---walk yourself outward until you are on your heels and the stretch gets painful--then roll your shoulders downward and hold for 60 seconds.

BICEPS: Olympic bar in a power rack or squat rack about neck high---face away from it and reach back and put both hands over the bar gripping it----now either sink down with one leg forward/one leg back or better yet squat down and try (I say try because its absolutely excruciating) to kneel. Go down to the stretch that is almost unbearable and then hold that for 45 to 60 seconds. Your own bodyweight is the load. What I do is put the bar at a place on the squat rack in which I can kneel at a severe stretch and then try to sink my ass down to touch my feet. If its too easy I put the bar up to the next rung.

BACK: Honestly for about 3 years my training partner and I would hang a 100lb dumbell from our waist and hung on the widest chin-up bar (with wrist straps) to see who could get closest to 3 minutes--I never made it--I think 2 minutes 27 seconds was my record--but my back width is by far my best body part--I pull on a doorknob or stationary equipment with a rounded back now and its way too hard too explain here--just try it and get your feel for it.

HAMSTRINGS: Either leg up on a high barbell holding my toe and trying to force my leg straight with my free hand for an excruciating painful 60 seconds or another exercise I could only show people and not type here.

QUADS: Facing a barbell in a power rack about hip high --grip it and simultaneously sink down and throw your knees under the barbell and do a sissy squat underneath it while going up on your toes. then straighten your arms and lean as far back as you can---60 seconds and if this one doesn't make you hate my guts and bring tears to your eyes nothing will---do this one faithfully and tell me in 4 weeks if your quads don’t look a lot different than they used to.

CALVES: my weak body part that I couldn’t get up too par until 2 years ago when I finally thought it out and figured out how to make them grow (with only one set twice a week too) I don’t need to stretch calves after because when I do calves I explode on the positive and take 5 seconds to get back to full stretch and then 15 seconds at the very bottom "one one thousand, two one thousand, three one thousand etc" --15 seconds stretching at the bottom thinking and trying to flex my toes toward my shin--it is absolutely unbearable and you will most likely be shaking and want to give up at about 7 reps (I always go for 12reps with maximum weights)--do this on a hack squat or a leg press--my calves have finally taken off due to this.

A.K.O.A
2005-07-11, 17:17
*yourock* Thanx!

Suhain
2005-07-11, 21:05
jag har texten men inte länken ;) RP=Rest pause
Men vad händer under RP?
Sätt att folk skriver:

Marklyft@120kg 5,4,3

Sidolyft@6kg10,10,8 RP

Vad menas med att dem har RP på slutet :S

sunkan
2005-07-11, 21:10
är det från min journal eller ser jag i syne *screwy* rest pause så kallat RP funkar så att du gör så många reps du kan sen vilar du en jättekort stund..säg 10-15 andetag sen börjar du med nästa

Suhain
2005-07-11, 21:47
är det från min journal eller ser jag i syne *screwy* rest pause så kallat RP funkar så att du gör så många reps du kan sen vilar du en jättekort stund..säg 10-15 andetag sen börjar du med nästa

Ahaa okey, så när skriver RP efter hur många reps ni har kört, så betyder det att ni har kört med restpauser och när det inte står RP har ni bara kört vanligt?
Is moi correcto?

mystic[-_-]
2005-07-11, 21:54
Ahaa okey, så när skriver RP efter hur många reps ni har kört, så betyder det att ni har kört med restpauser och när det inte står RP har ni bara kört vanligt?
Is moi correcto?

Har du läst cycle on pennis??????

RP = Du kör till fail tar 15 djupa andetag kör till fail igen 15 djupa andetag till fail igen.

Sen finns olika RP-zoner. Ett exempel är 16 RP då kan det se ut som såhär 10-4-2 = 16 RP

Du bör läsa cycle on pennis trots att det är den första verisonen sen läsa när Dante har uppdaterat sina texter

Suhain
2005-07-12, 06:33
[QUOTE='mystic[-_-]']Står klart o tydligt att man inte ska göra det för Quads eller back thickness eller underarmar.

Så jag ska inte köra några RP set för miina Quads och mina roddövningar när det gäller ryggen?
Dem ska ja bara köra vanliga 3 set med 8-10 reps som ja alltid gör eller?

pellepedal
2005-07-12, 08:02
[QUOTE='mystic[-_-]']Står klart o tydligt att man inte ska göra det för Quads eller back thickness eller underarmar.

Så jag ska inte köra några RP set för miina Quads och mina roddövningar när det gäller ryggen?
Dem ska ja bara köra vanliga 3 set med 8-10 reps som ja alltid gör eller?

Vissa övningar lämpar sig inte så bra att köra Rp på.

Suhain
2005-07-12, 08:06
Vissa övningar lämpar sig inte så bra att köra Rp på.

Men hur kör jag då? Som vanligt?

pellepedal
2005-07-12, 08:08
Men hur kör jag då? Som vanligt?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=46981

Ulf A Big
2005-07-12, 22:10
Om du har tränat minst 3-5 år regelbundet och fått bra resultat och behärskar övningarna kan det vara läge att pröva DC annars tycker jag att du bör köra ett traditionellt träningsprogram det är mer produktivt för de flesta som inte har så lång träningserfarenhet.

bear.flowertwig
2005-07-13, 09:52
Som sagt, ge dig inte på det om du inte har några års träning i dig. Man pressar sig hårt och det gäller att köra hårt till fail men inte så man går sönder.

Lägg upp en planering på hur länga du ska köra(8-10 v eller nåt). Skriv ned resultaten och utvärdera under tiden. Var beredd på att det blir mentalt jobbigt då man hela tiden ska överträffa sig själv. Men det också just den biten som gör programmet så bra tycker jag. Själv skulle jag vänta lite med att köra det. Känns i värsta laget att köra igång en så tung uppbyggnad i den här värmen.

myggan
2005-08-21, 13:48
CALVES: my weak body part that I couldn’t get up too par until 2 years ago when I finally thought it out and figured out how to make them grow (with only one set twice a week too) I don’t need to stretch calves after because when I do calves I explode on the positive and take 5 seconds to get back to full stretch and then 15 seconds at the very bottom "one one thousand, two one thousand, three one thousand etc" --15 seconds stretching at the bottom thinking and trying to flex my toes toward my shin--it is absolutely unbearable and you will most likely be shaking and want to give up at about 7 reps (I always go for 12reps with maximum weights)--do this on a hack squat or a leg press--my calves have finally taken off due to this.

verkar mycket intressant, någon som har testat det här under en tid och märkt resultat ?

miblom
2005-08-21, 14:03
verkar mycket intressant, någon som har testat det här under en tid och märkt resultat ?

Japp men det är för tidigt att säga något än angående resultaten. Däremot kan jag glatt meddela att det är bland det absolut plågsammaste jag någonsin gjort i gymmet och varje gång man kör vader så undrar man varför man frivilligt plågar sig så jävligt. Det är verkligen hemskt, Dantes beskrivning är inte det minsta överdriven, så jag hoppas verkligen att det ger resultat :D

Jishuku
2005-08-21, 14:12
I den här tråden på IM finns bilder på alla stretchar:
http://www.intensemuscle.com/showthread.php?t=9527&highlight=stretching

Rekommenderar förövrigt det forumet för alla frågor kring DC träning du kan ha, då Dante själv håller till där och även hans närmsta "klienter" som kan ge bättre svar än någon här kan(tänker då mest på In-Human, som förövrigt är den som figurerar på stretch bilderna).
Men sök innan du frågar, de flesta frågor är redan besvarade någonstans på forumet.

jwzrd
2005-08-21, 16:03
Vad är RP?
Och ngn som har länken till där man kan läsa om DogCrap?

Jag blir fan nästan arg. DU ska snart börja köra DoggCrapp men har inte en jävla aning om vad det är?! RP är ett av grundpelarna i DC tillsammans med stretch och "beat the log-book"...

Fatalist
2005-08-21, 16:05
Men herregud, du säger att du ska börja med DoggCrapp men du har inte läst ett smack om det? Läs på lite innan du kommer med frågor som står i alla DCs poster på diverese forum :)


- blev visst samma som jwzrd ser jag nu, jaja

myggan
2005-08-24, 13:10
Japp men det är för tidigt att säga något än angående resultaten. Däremot kan jag glatt meddela att det är bland det absolut plågsammaste jag någonsin gjort i gymmet och varje gång man kör vader så undrar man varför man frivilligt plågar sig så jävligt. Det är verkligen hemskt, Dantes beskrivning är inte det minsta överdriven, så jag hoppas verkligen att det ger resultat :D

kör du också bara 1 set 2 gånger i veckan ?
kan man komplettera med lite sittande vadpressar också eller skall man strikt följa 1-set metoden, tycker det verkar så lite :)

antar att man kan tillämpa denna vad-träning i ett vanligt träningsprogram.. borde väl inte vara någon skillnad

miblom
2005-08-24, 13:29
kör du också bara 1 set 2 gånger i veckan ?
kan man komplettera med lite sittande vadpressar också eller skall man strikt följa 1-set metoden, tycker det verkar så lite :)

antar att man kan tillämpa denna vad-träning i ett vanligt träningsprogram.. borde väl inte vara någon skillnad

Jag kör ett set vader varje gång jag kör ben dvs i snitt blir det 1,5 ggr per vecka. Jag har inte kompletterat med något annat och anser inte heller att det behövs. Visst ett set kanske låter lite klent men det är skillnad på set och set. Kör du enligt denna metod så kommer ett set ta ca 4 min. Tro mig, efter det kommer du ha fått mer än nog :)

Testa själv och se!

EDIT: Och fuska för fan inte med den negativa biten och stretch i bottenläget, trots att du sååååå gärna kommer att vilja.

Fatcan
2005-08-24, 21:28
verkar mycket intressant, någon som har testat det här under en tid och märkt resultat ?

Har nyss börjat med det, så jag kan inte säga nått än. Men smärtsammt är det. Principen med att träna vaderna så verkar ju vara att töjja ut fascian så mycket som möjligt istället för att överbelasta så mycket som möjligt. Var tvungen att nästan halvera vikterna.