handdator

Visa fullständig version : Vill gå upp i vikt


__mogge__
2005-07-10, 21:24
Tja...jag vill inget hellre än att gå upp i vikt och muskelmassa! Skulle jag kunna få några tips och råd på hur jag ska äta, vid vilka tider och hur ofta?Tack på förhand /mogge

Sonny
2005-07-10, 21:31
Jag antar att du är ganska ung o du precis börjat träna osv.
Så mitt bästa tips är att bara äta så mkt du kan! :cool:

yeyoya
2005-07-10, 22:27
äta så mkt du kan fast bra mat kyckling råris ägg mm som innehåller mkt protein och börja träna styrka som fan o köp massa tillskott ... funkar för mig iaf

Lizzie
2005-07-10, 22:52
Ät regelbundet med ca. 2-3 timmars mellanrum. Frukost-mellanmål-lunch-mellanmål-middag-kvällsmat. Ät inte skräpmat bara för du vill öka i vikt, utan nyttig / näringsrik och ganska energirik mat, och öka gärna portionerna lite. Som mellanmål är en frukt och en massa naturella nötter jättebra - nyttigt och ger dig mycket kalorier. Ringla gärna över några tsk olivolja över riset eller pastan för att få i dig nyttigt fett och lite fler kcal. Träna mer styrka än kondition och vila ordentligt mellan passen. Köp ett proteintillskott, typ Eiselt Maxgain och ta som ett mellanmål tillsammans med en grov macka.

Läs på hur kroppen fungerar då kan du lättare ge vad den behöver.
Finns säkert hundra fler tips...men det var allt från mig.
Lycka till!!

Rataxes
2005-07-10, 22:53
Tja...jag vill inget hellre än att gå upp i vikt och muskelmassa! Skulle jag kunna få några tips och råd på hur jag ska äta, vid vilka tider och hur ofta?Tack på förhand /mogge
Läs Deff - en guide (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881). Kost- och träningsråden är lika bra för den som vill bygga muskler som för den som vill bränna fett, bara kalorimängden som skiljer.