handdator

Visa fullständig version : Dags att välja mediaspelare.


Bjorne
2005-07-10, 18:08
Söker en ny mediaspelare och har en del krav på den, någon kanske vet vilken jag ska välja?


Detta är krav som mediaspelaren måste uppfylla, är du inte säker på att den gör det, rekommendera den inte.


* Snabb att starta upp
* Drar relativt lite resurser (mindre än ex VLC)
* Höja/sänka volymen med scrollhjulet
* Pausa med ett klick med vänsterknappen på bilden
* Aktivera fullscreen med endast hjälp av musknapparna (inte högerklicka och välja fullscreen, utan ex med mus3 eller dubbel klicka på skärmen)
* Möjlighet att kunna ta fram "playlist" med endast hjälp av musknapparna (inte högerklicka och välja playlist, utan ex med mus3 eller dubbel klicka på skärmen)
* Playlisten ska sitta fast i spelaren och inte vara i en ruta för sig
* Man ska lätt kunna navigera i playlistan, det ska gå att använda scrollen för att flytta markiering upp/ner, samt lätt att plocka bort filer från playlisten, gärna en liten knapp att bara trycka på efter man markerat rätt fil man vill ha väck.



Och rekommendera nu INTE Media Player Classic eller VLC, då de inte uppfyller kraven.


Thanks in advance
/Bjorne

Kwon
2005-07-10, 18:11
Media player Classic eller VLC

Jarod
2005-07-10, 18:11
Allvarligt?

Grattis isf...du får äran att koda en själv!

Bjorne
2005-07-10, 18:13
Allvarligt?

Grattis isf...du får äran att koda en själv!Light Alloy uppfyller dessa krav, dock har jag mixtrat för mycket med spelaren vilket gör att den buggar något enormt för mig.

King Grub
2005-07-10, 18:15
Light Alloy uppfyller dessa krav, dock har jag mixtrat för mycket med spelaren vilket gör att den buggar något enormt för mig.

Installera den på nytt, om den nu är så bra?

Bjorne
2005-07-10, 18:17
Installera den på nytt, om den nu är så bra?Hjäpler inte, även testat olika version, men icke =/

drkrupp
2005-07-10, 18:52
Jag röstar på ZoomPlayer, trots att den inte har allt i kravlistan.

EDIT: http://www.inmatrix.com/zplayer/

JAM
2005-07-10, 19:15
Jag röstar på ZoomPlayer, trots att den inte har allt i kravlistan.

EDIT: http://www.inmatrix.com/zplayer/
Den gillar jag också.

Bjorne
2005-07-11, 13:33
Jag röstar på ZoomPlayer, trots att den inte har allt i kravlistan.

EDIT: http://www.inmatrix.com/zplayer/Den gillar jag också.Det är ju högst personlig åsikter från er, alltså ger det inget för min del.

sunkan
2005-07-11, 13:38
Nu ska jag dra en gissning här, du har kopplat datorn till TV:n och vill kunna sköta allt från sängen :D

Bjorne
2005-07-11, 14:43
Nu ska jag dra en gissning här, du har kopplat datorn till TV:n och vill kunna sköta allt från sängen :DBland annat, överhuvudtaget så vill jag snabbt och smidigt kunna utföra ändringar. Då jag, alltid, så fort jag sitter vid datorn kollar på film eller en serie. Då räknas var enda liten sekund :)

JAM
2005-07-11, 16:31
Det är ju högst personlig åsikter från er, alltså ger det inget för min del.
Att drkrupp röstar på ZoomPlayer bör bero på att den uppfyller många av (alla?) de krav du ställer... Eller vad tror du?

Bjorne
2005-07-11, 19:11
Att drkrupp röstar på ZoomPlayer bör bero på att den uppfyller många av (alla?) de krav du ställer... Eller vad tror du?Han gör det trotts att den inte uppfyller alla krav, helt enkelt för att han ser en annan anledning till att välja den. Dvs, personligt...

drkrupp
2005-07-11, 19:30
Det som Zoom PLayer saknar enligt kraven är
"* Playlisten ska sitta fast i spelaren och inte vara i en ruta för sig"

Bjorne
2005-07-11, 19:40
Det som Zoom PLayer saknar enligt kraven är
"* Playlisten ska sitta fast i spelaren och inte vara i en ruta för sig"Faktiskt, inte för att vara bakåtsträvande, viktig detalj för min del. Van vid att med endast ett högerklick (behöver inte preciserat där nere vid startmeny ex, utan var som på skrivbord2 funkar) får fram listan, utan att täcka en del av videobilden eller något annat.