handdator

Visa fullständig version : Mat under Cupspel

MilkmaN
2005-07-10, 17:26
Nu i veckan har jag spelat Partille Cup och då har det blivit riktigt usel kosthållning. Men hur bör man äta under en cup egentligen? Ta sig en dos malto efter varje match? Det kan ju bli upp till 4 st/dag.

What sayeth ye?

Fettecke
2005-07-10, 19:04
Nu i veckan har jag spelat Partille Cup och då har det blivit riktigt usel kosthållning. Men hur bör man äta under en cup egentligen? Ta sig en dos malto efter varje match? Det kan ju bli upp till 4 st/dag.

What sayeth ye?

om du nu verkar så orolig, så har väll partille någon butik i närheten där du håller till, eller om någon förälder åker på nån raggarrunda dit ?, så skicka med nån hundring och be personen / eller du själv att köpa bananer, kvarg osv där då ?, så du själv iaf får i dig näring... ifall ledarna inte håller så strikt på kosten så kan du ju förändra ditt läge med din egen plånbok ? (om du nu tycker det är välbehövligt)... men mindre doser om du ska sätta i dig malto 4+ggr per dag... glöm inte protein i nått slag också... minst lika viktigt...

har själv vart på XX antal cuper i hockey / fotboll och ofta blivit tvingad att köpa egen mat pga att lederna inte "brydde" (okunskap) sig om kosten efter matcher...
vi fick typ frukost, lunch, middag, kvällsfika... och under den tiden så hade vi runt 2-3 matcher, 60 minuter styck... så man va ju slut när det väl var kväll...

Sämst var ju Sverige-pucken i hockey... hade 2 matcher i loppet av 5 timmar... mellan där fick vi inte nån vettig mat, 2 bananer och 0.5L coca-cola...(sverige-pucken sponsrades det året av cola). andra matchen va inte så skojj kommer jag ihåg... pga den matchen så vann jag utvisningsligan i hela slutspelet...2x 2x10... samt 2x2min

Nismo
2005-07-10, 20:28
Jordgubbar säljs väl överallt...ha med några påsar polar extrem osv. Vilket lag spelar du i?

MilkmaN
2005-07-11, 21:26
Jag var inte spec. orolig direkt. Funderade bara på det i och med att man äter så dåligt borde man ju kunna förbättre prestationen avsevärt om man istället åt bra. Men lite mackor och så mellan matcherna och se till att iaf äta regelbundet och inte med 6+ timmar emellan.

Spelar i HK-Aranäs

tinkerbell
2005-07-11, 22:28
Jag var inte spec. orolig direkt. Funderade bara på det i och med att man äter så dåligt borde man ju kunna förbättre prestationen avsevärt om man istället åt bra. Men lite mackor och så mellan matcherna och se till att iaf äta regelbundet och inte med 6+ timmar emellan.

Spelar i HK-Aranäs

Om du har tillgång till någon närbutik ska de vell inte vara några stora beskymmer? :)

MilkmaN
2005-07-12, 17:30
I guess not.