handdator

Visa fullständig version : EM i amerikansk fotboll!


Jense
2005-07-10, 16:53
som bekant för några här så avhålls EM i fotboll i malmö!



Games 28/7 - 30/7

Semifinals 28/7
Germany - Great Britain 14.00 Hästhagens IP
Sweden - Finland 18.00 Malmö IP


Finals 30/7
Third place game 13.00 Malmö IP
Final 18.00 Malmö IP



ses där!

Ralle
2005-07-10, 17:18
Japp, jag kommer med 2kompisar från umeå :D . Vet du nåt bra ställe att bo på som är billigt då man är där? (sry att jag snor tråden lite men jag kan ge lite info om sveriges lag ifall som tack ;) )

hade förövrigt tänkt göra samma tråd då det närmade sig lite.

Jense
2005-07-10, 17:20
Japp, jag kommer med 2kompisar från umeå :D . Vet du nåt bra ställe att bo på som är billigt då man är där? (sry att jag snor tråden lite men jag kan ge lite info om sveriges lag ifall som tack ;) )

hade förövrigt tänkt göra samma tråd då det närmade sig lite.


ja där fiunns en hel drös av hotel.

strand hotell, nere i limhamn, lugnt och skönt samt typ 10 meter från en kinesresturang med fin buffé, 25 meter från hacvet. hotel sheraton upp i centrum, dyrt men lyxigt. ska ta reda på några fler.

Jense
2005-07-10, 18:00
du får gärna skriva lite om sveriges lag!

Ralle
2005-07-10, 18:05
här är alla som är kallade till landlagstruppen (sen tas laget på 45man ut från dom)
Quarterbacks:
CJ Haraldsson, smm
Håkan Eriksson, trc
Kim Blidkvist, gbg


Wide receivers/tight ends:
Johan Perlström, cc
Oscar Dahlman, smm
Christian Malm, smm
Seidou Abdel Mainou, aj
Hampus Persson, limhamn
Johan Ståhl, öbk/concordia
Johan Ingerman, cc
Mattias Hylén, limhamn
Babak Houshmandi, smm


Runningbacks:
Christian Forsman, cc
Kim Taalbi, smm
Johan Larsson, cc
Joakim Holm, cc
Johan Rauge, trc
Pelle Björnhammar, gbg
Roger Nilsson, cc
Johan Winberg, aj
David Jonsson, smm



O-line:
Magnus Dahlin, cc
Calle Bäckström, smm
Marcus Berggren, sundsvall
Björn Strandberg, aj
Jonas Renström, aj
M Löhr, smm
T Löhr, smm
Erik Ahlberg, smm
David Krystalowizc, limhamn
Martin Falk, cc
Daniel Törsman, gbg
Carl-Johan Blomwall
Hans Gunnarsson, cc
Fredrik Westlund, gbg
Daniel Holmgren, sundsvall
Philip Wendt, smm
Jonathan Klein, smm












D-line:
Fredrik Pihlbäck, smm
Carl Carlsson, cc
Per Rindberg, cc
Ola Schön, c4 lions
Johan Asker, new hampshire/cc
Fredrik Flyghed, aj
Siguard Jouasson, gbg
Thomas Falkelind, jämtland
Pontus Bondesson, limhamn
Tobias Rivelius, smm
Mikael Andersson, limhamn
Kent Rydberg, trc


Lb:s/nickelbacks
CJ Björck, smm
Ola Rugeland, smm
Martin Kvarnmark, smm
Christian Lövgren , limhamn
Calle Ingerman, cc
Bo Winnberg, jämtland
Christoffer Blanck, aj
Martin Ullbrandt, cc
Erik Fröstad, smm
Kari Turpainen, gbg
Reine Vasanoja


Db:s
Patrik Lundqvist, limhamn
Henrik Hegardt, smm
Mihayl Raptzak, gbg
Petter Ehrnvall, smm
Fredrik Haraldsson, smm
Magnus Lundqvist, limhamn
Rashid Belkacem, smm
Ronald Biro, smm
Olof Bjurström, cc
Marcus Jonsson, cc
Jonas Mogensen, cc

Kickers
Jens Alnervik, smm
Ola Eimre, åkersberga

Som man ser bara man snabbt bläddrar förbi namnen så är det tydlig dominans av främst smm (stochholm mean machines) och cc (carlstad crusaders) med 24 respektive 17st vilket också är dom 2 överlägset bästa lagen i sverige. Om man kollar på Spelarna så är det främst 2 spelare som bör sticka ut nämligen Joakim Holm och CJ Björk.
Joakim Holm är en fullback som i år spelade för NFL europe laget Berlin Thunder som slutade två i ligan. Som rokie i ligan spelade han inte allt för mycket men han gjorde iaf den första Tuchdownen av en svensk någonsin i NFL europe. bild längst ner på sidan http://www.nfleurope.com/news/story/8492216
Carl johan Björk spelade också denna sesongen i NFL europe men i laget Amsterdam Admirals som vann ligan. CJ Björk hamnade direkt i rampljuset efter att japanen som skulle haft hans plats blev skadad och CJ fick då som rokie kliva in och visa vad han gick för, och som han gjorde det. Han fick efter en mycket bra match priset national player of the week vilket betyder bästa spelaren borträknat amerikanerna. Efter sesongen så hade han desutom slagit nytt rekord i antalet tacklingar för nationalrokie i ligan. En del NFL klubbar började också visa sitt intresse för honom men det blev inget kontrakt med någon klubb. Närmast på bilden http://cillen.com/football/SMM-05/AA-BT_WB/cj2.html nr50 på dom andra bilderna

Sveriges svga punkt måste vara qbs (quarterbacks) vilket inte är så konstigt då alla lag i högsta serien utom Jämtland använder sig utav amerikanska importer.

fråga om du vill veta mer

Jense
2005-07-10, 18:06
jag tycker det är konstigt att limhamn inte skaffar sig resurser för att ta sig till ettan eller eliten om man säger. de är ju kvar i serien för att det fattas pengar.. men varje år vinner vi med flera miljoner poäng typ.

lite störigt faktiskt.

Mehdi
2005-07-10, 18:52
Ingen från Norrköping Panthers? Pfft så sopigt iså.

AnimalGen
2005-07-10, 19:43
Har jag tid kommer jag nog ta tåget ner.

Myten
2005-07-10, 19:59
Rugby är manligare!

Pressarn
2005-07-10, 20:00
Snygg boll jense, köpte likadan förra veckan =)

Ralle
2005-07-10, 20:33
jag tycker det är konstigt att limhamn inte skaffar sig resurser för att ta sig till ettan eller eliten om man säger. de är ju kvar i serien för att det fattas pengar.. men varje år vinner vi med flera miljoner poäng typ.

lite störigt faktiskt.

Men med 99% säkerhet kommer dom att få gå upp nästa år eftersom att sundsvall var tvungen att dra sig ur denna sesong då dom fått så mycket stryk.

Jense
2005-07-11, 00:22
Men med 99% säkerhet kommer dom att få gå upp nästa år eftersom att sundsvall var tvungen att dra sig ur denna sesong då dom fått så mycket stryk.


ah nice, äntligen. och rugby är inte mer manligt, nej.


välkommen till malmö animalgen

och pressan, den är lite klurig då den är så jävla liten, men det går ju tillsist att fixa fina 50 yards kast med den

Ralle
2005-07-12, 15:35
Joakim Holm är förövrigt också kusin med stefan holm (viktig info)

palme
2005-07-12, 16:08
Babak Houshmandi, smm - Fuck tro jag känner honom! *slap* JAG MÖTTE LASSIE!

Ralle
2005-07-17, 01:53
om nån har eurosport2 så kan jag rekomendera att slå på tvn klockan 16.00 på onsdag. Ett en timma långt repotage från world games (där sverige ska spela final mot tyskland)

Ralle
2005-07-30, 21:13
Sverige vann em-guld med 16-7 över Tyskland, vilka var där?