handdator

Visa fullständig version : spela upp film - fel


bosse_brutal
2005-07-10, 14:43
när jag ska spela upp en film på datorn i fomatet svcd (har jag för mig)så kommer det här felet upp...
filen har ändelsen .mpg om det gör nån skillnad

hur ska jag göra för att kunna spela upp den? det tog år och dag att ladda ner skiten

Yankeee
2005-07-10, 14:44
http://www.divxmovies.com/software/

http://download.divxmovies.com/mpeg2codec_installer.zip

Nismo
2005-07-10, 14:50
VLC media player

(borde snart vara sticky) :)

King Grub
2005-07-10, 14:52
http://www.hevolve.com/ico/sticky.gif

http://www.videolan.org/vlc/

Yankeee
2005-07-10, 14:52
VLC är rätt urusel förutom att den klarar alla format, fattar inte varför folk använder skiten. Kanske bara jag som stör mig på den iof (som vanligt).

tinkerbell
2005-07-10, 14:53
Jag hade precis samma problem som dig, så prova jag mig fram.

Jag installerade nämligen PowerDVD sen drog jag bara över .mpg filen med musen så gick filmen igång, prova... jag tror de kommer funka.

MVH tinker

Yankeee
2005-07-10, 14:54
Powerdvd fungerar också ja. Lite drygt kanske att installera det för en film dock ;)

sunkan
2005-07-10, 14:59
VLC är rätt urusel förutom att den klarar alla format, fattar inte varför folk använder skiten. Kanske bara jag som stör mig på den iof (som vanligt).

varför är den urusel då?

Yankeee
2005-07-10, 14:59
varför är den urusel då?

Kommer inte ihåg nu, det var så länge sen jag använde skräpet, men det var massa småsaker jag störde mig på.

sunkan
2005-07-10, 15:01
Kommer inte ihåg nu, det var så länge sen jag använde skräpet, men det var massa småsaker jag störde mig på.

haha, förstår inte vad som du kan ha stört dig på, den klarar alla format, klarar av att läsa dem flesta texterna, har playlist. :confused:

Pudzianovski
2005-07-10, 15:02
Tycker VLC är den bästa spelaren jag provat.

Bra att kunna snabbspola med bild, spelar de flesta format, även oavslutade nedladdningar. Spelar DVD skivor. Går att lägga till subs enkelt.

"VLC för dig som vill ha det bästa" <---Reklamslogan *flex*

bosse_brutal
2005-07-10, 15:02
GÖTT vlc spelaren funkade, man tackar :thumbup: nu blir det *popcorn*

Nismo
2005-07-10, 15:02
Kommer inte ihåg nu, det var så länge sen jag använde skräpet, men det var massa småsaker jag störde mig på.Fel färg, fel design? = Urusel?

King Grub
2005-07-10, 15:02
VLC är optimal.

Media Player Classic gillar jag också, men jag brukar ha problem med ljudet i den (det dämpas efter ett tag).

iNCREDiBLE
2005-07-10, 15:03
Kommer inte ihåg nu, det var så länge sen jag använde skräpet, men det var massa småsaker jag störde mig på.

Du kanske gillar MPC (http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=82303&package_id=84358) då.

Yankeee
2005-07-10, 15:05
Kör med bsplayer och powerdvd. Uppfyller mina behov iaf. Och fungerar precis som man förväntar sig.

bosse_brutal
2005-07-10, 15:09
jag har så lite ram minne så att när jag kolla på en film så hackar dte nåt överjävligt. borde göra lite skillnad att stänga av lite program. vilka kan jag stänga av utan att datorn blir fuckad? (bild)

föresten, nån kanske vet vd de olika sakerna på listan är bra för?

EDIT: föresten, har ett prgram til som brukar va med, det heter SMC och det hänger sig alltid så jag får stänga av det, vad är det programmet bra för?

Nismo
2005-07-10, 15:12
Stäng av msnmgr, msn ;)

sunkan
2005-07-10, 15:13
ta bort balgrundsbilden till å börja med, den tar en del RAM-minne om ja inte minns fel. Ha bara en enfärgad bakgrundsbild

bosse_brutal
2005-07-10, 15:20
nu ser det ut så här, verkar inte ha fuckat daton nämnvärt. får hoppas att det inte kommer nån jävla hackare för jag stängde av brandväggen och virus programmet...

bosse_brutal
2005-07-10, 15:23
men det hackar lika jävligt ändå, kan det bero på att hårddisken är nästan full?

Nismo
2005-07-10, 15:25
nu ser det ut så här, verkar inte ha fuckat daton nämnvärt. får hoppas att det inte kommer nån jävla hackare för jag stängde av brandväggen och virus programmet...
Dra ur kabeln ;)
Du kan stänga ner explorer också om du vill. (Men sätt på filmen innan) Sen tar du bara ctrl+alt+delete ...sen akriv, nya aktivetet(kör)...sen skriver du in explorer.exe

Dags att köpa nya dator? :)

sunkan
2005-07-10, 15:28
men det hackar lika jävligt ändå, kan det bero på att hårddisken är nästan full?

Det är alla dina porrfilmer som segar ner datorn *slap*

bosse_brutal
2005-07-10, 15:30
Dra ur kabeln ;)
Du kan stänga ner explorer också om du vill. (Men sätt på filmen innan) Sen tar du bara ctrl+alt+delete ...sen akriv, nya aktivetet(kör)...sen skriver du in explorer.exe

Dags att köpa nya dator? :)

testat stänga explorer några gånger, då blir datorn fuckad utav bara helvete och stängs av... jag tror föresten den blev lite sur på mig för nu hackar till och med kollo när jag scrollar ner sidorna...

en ny dator? lite väl dyrt för min smak... den här är ju för fan knappt inkörd, bara 7-8 år...

King Grub
2005-07-10, 15:38
Kör HijackThis:

http://216.180.233.162/~merijn/files/HijackThis.exe

Välj "Do a system scan and save a logfile"; sedan klistrar du in den loggen, så kan någon kunnig se vad det är för skräp, om något, som ligger i bakgrunden och segar ner systemet.

Edit: min rena, fina Log, som exempel. Inget skräp som stör.

"Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program\Sunbelt Software\CounterSpy Client\sunasDTServ.exe
C:\Program\Sunbelt Software\CounterSpy Client\sunasServ.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program\PeerGuardian2\pg2.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\PROGRAM\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
C:\Documents and Settings\******************\Skrivbord\Download\Hij ackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar
O4 - HKLM\..\Run: [ManualRun] "F:\AUTORUN\AutoRun"
O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] "C:\Program\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal Pro\kav.exe" /minimize
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Program\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [sunasDTServ] C:\Program\Sunbelt Software\CounterSpy Client\sunasDTServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sunasServ] C:\Program\Sunbelt Software\CounterSpy Client\sunasServ.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PeerGuardian] C:\Program\PeerGuardian2\pg2.exe
O23 - Service: kavsvc - Kaspersky Lab - C:\Program\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal Pro\kavsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: TuneUp WinStyler Theme Service (TUWinStylerThemeSvc) - TuneUp Software GmbH - C:\Program\TuneUp Utilities 2004\WinStylerThemeSvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe"

Nismo
2005-07-10, 15:41
testat stänga explorer några gånger, då blir datorn fuckad utav bara helvete och stängs av... jag tror föresten den blev lite sur på mig för nu hackar till och med kollo när jag scrollar ner sidorna...

en ny dator? lite väl dyrt för min smak... den här är ju för fan knappt inkörd, bara 7-8 år... Har du bara de 3 processerna igång känns det som du stängt ner grejer som har med din uppkoppling att göra.

King Grub
2005-07-10, 15:42
Har du bara de 3 processerna igång känns det som du stängt ner grejer som har med din uppkoppling att göra.

Det var väl inte processer, utan programmen som kördes?

bosse_brutal
2005-07-10, 15:43
ok, här kommer loggen EDIT: klistrade in texten istället

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:40:53, on 2005-07-10
Platform: Windows 98 Gold (Win9x 4.10.1998)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\PROGRAM\ALWIL SOFTWARE\AVAST4\ASHSERV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\RPCSS.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\PROGRAM\VIDEOLAN\VLC\VLC.EXE
C:\PROGRAM\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\PROFILES\SAMUEL\SKRIVBORDET\HIJACKTHIS. EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.kolozzeum.com/kolozzeum
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\PROGRAM\YAHOO!\COMPANION\INSTALLS\CPN\YCOMP5_5_ 7_0.DLL
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAM\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: bho2gr Class - {31FF080D-12A3-439A-A2EF-4BA95A3148E8} - C:\Program\GetRight\xx2gr.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\PROGRAM\YAHOO!\COMPANION\INSTALLS\CPN\YCOMP5_5_ 7_0.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\SYSTEM\hpztsb01.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MGA Control Center] Mgactrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Colorific Control Panel] C:\Program\Matrox MGA PowerDesk\Color\hgcctl95.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpppta] C:\Program\Hewlett-Packard\HP PrecisionScan\PrecisionScan\hpppta.exe /ICON
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Aktivitetsfältet] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [TeliaTGCMD] "C:\Program\Telia\Supportassistent\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor /deaf
O4 - HKLM\..\Run: [avast! Web Scanner] C:\PROGRAM\ALWILS~1\AVAST4\ASHWEBSV.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRAM\SYGATE\SPF\SMC.EXE -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Camera Detector] C:\PROGRAM\ACDSYS~1\DEVDET~1\DEVDET~1.EXE -autorun
O4 - HKLM\..\Run: [OmgStartup] C:\Program\Vanliga filer\Sony Shared\OpenMG\OmgStartup.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [avast!] C:\Program\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SmcService] C:\PROGRAM\SYGATE\SPF\SMC.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: MGA QuickDesk.lnk = C:\Program\Matrox MGA PowerDesk\qdesk\mgaqdesk.exe
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - User Startup: MGA QuickDesk.lnk = C:\Program\Matrox MGA PowerDesk\qdesk\mgaqdesk.exe
O4 - User Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Download with GetRight - C:\Program\GetRight\GRdownload.htm
O8 - Extra context menu item: Open with GetRight Browser - C:\Program\GetRight\GRbrowse.htm
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O12 - Plugin for .spop: C:\PROGRAM\INTERN~1\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab

Nismo
2005-07-10, 15:44
Det var väl inte processer, utan programmen som kördes?
Antagligen, tyckte det var konstigt att man behövde ha igång andra program än just sin media player. My fault. Har XP som operativsystem, därför jag blandar ihop det med processer osv.

bosse_brutal
2005-07-10, 16:17
tror jag har hittat felet...

EDIT: borde en filmuppspelning verkligen ta så mycket på processorn, jag menar, man kollade väl på film i datorn för 7år sen också?

Alcom
2005-07-10, 16:57
tror jag har hittat felet...

EDIT: borde en filmuppspelning verkligen ta så mycket på processorn, jag menar, man kollade väl på film i datorn för 7år sen också?

för 7 år sen var inte filmerna lika stora utan det var mest 160*120 mpeg1 som gällde som filmformat förutom avi och
quicktime, dom flesta hade modem på denna tiden (1998) så att dra ner stora filmklipp var uteslutet.

drkrupp
2005-07-10, 19:06
Töm dina tempmappar, blir de för stora ägnar datorn all tid (och kraft) år att läsa filerna i dem.

King Grub
2005-07-10, 19:08
Ett utmärkt program för att rensa upp gammalt mög är CleanUp! (http://www.stevengould.org/software/cleanup/download.html)

David86
2005-07-10, 19:14
tror jag har hittat felet...

EDIT: borde en filmuppspelning verkligen ta så mycket på processorn, jag menar, man kollade väl på film i datorn för 7år sen också?
Om du sänker upplösningen i windows finns det en chans att filmerna går bättre. Men det är nog dags att införskaffa dig en ny dator :)

Yankeee
2005-07-10, 19:37
Ett utmärkt program för att rensa upp gammalt mög är CleanUp! (http://www.stevengould.org/software/cleanup/download.html)


:laugh:

Tamejfan. Så går det om man inte läser innan man gör något. Körde programmet, gick bra, låter det vara när den är klar ser jag att den har tagit bort 90GB... Har (hade) en mapp på D:\ som hette temp där jag hade en del "saker" vilka är puts väck nu :laugh: Helvetes idiotjävel man är då som bara kör programmen och läser sen *screwy*