handdator

Visa fullständig version : är du beroende av Civilization?


kalle_banan
2005-07-10, 14:00
då kanske du borde kontakta dom här: http://www.civanon.org/home.shtml

Sonny
2005-07-10, 14:38
:laugh: :laugh:

Sheogorath
2005-07-10, 15:37
För ett par år sedan skulle jag definitivt tagit kontakt med dem. Nu har jag, via t.ex. Ultima Online och nu senast Styrketräning (tm) lyckats bryta mönstret.

King Grub
2005-07-10, 15:41
Risken finns väl att man blir tvungen att ta kontakt med dom snart, när Civ 4 kommer.

balder
2005-07-10, 15:42
Har lätt varit beroende av Civ 2, men sedan kom ultima online.

Sheogorath
2005-07-10, 15:52
Har lätt varit beroende av Civ 2, men sedan kom ultima online.

Där ser man... Verkar ha lite samma spelsmak som jag. Gillar du:

- Settlers 2
- Eye of the Beholder-serien
- Mordor - The Depths of Dejenol
- The Elder Scrolls: Daggerfall
- Pagan: Ultima VIII

?

High1ander
2005-07-10, 16:01
Jag var Civ 2 beroende, Civ 3 spöa jag bara lillebrorsan i.

Bästa strategispelet är Dungeon Keeper, fyfan så många timmar som gått åt på det.

Andra spel som säkert fått över 500+ timmar, diablo 1, diablo 2, Kawnter-Straajk, Star Craft.

Final Fantasy 6 o Chrono Trigger har också många timmar.

Settlers 1 var första strategin som man verkligen nötte, sen spela man väl 2an hyggligt också. Just fan Heroes of might and magic 2-4 har många timmar också.

Finns det någon förening för de andra spelen för att gå med i Anonyma Diablo 2 spelare?

Jag gillar spel :D

balder
2005-07-10, 16:18
Där ser man... Verkar ha lite samma spelsmak som jag. Gillar du:

- Settlers 2
- Eye of the Beholder-serien
- Mordor - The Depths of Dejenol
- The Elder Scrolls: Daggerfall
- Pagan: Ultima VIII

?

Nix, jag har inte spelat nått av de spelen..

Tricklev
2005-07-10, 16:45
Där ser man... Verkar ha lite samma spelsmak som jag. Gillar du:

- Settlers 2
- Eye of the Beholder-serien
- Mordor - The Depths of Dejenol
- The Elder Scrolls: Daggerfall
- Pagan: Ultima VIII

?


:laugh:

Vad är detta för dåligt försök till dating letande?

Sheogorath
2005-07-10, 17:02
:laugh:

Vad är detta för dåligt försök till dating letande?

Ville bara kolla om någon annan hade min något suspekta spelsmak. Om jag hittar NÅGON som gillar Mordor, så är jag förvånad. Säg till om du kommer ner till Lund någon dag, Tricklev, så får vi ta och träffas över en Café Latte, och snacka datorspel :thumbup:.

*kjamizar*

Sheogorath
2005-07-10, 17:05
Nix, jag har inte spelat nått av de spelen..

Tyvärr är det nog så att det är sådana spel som man skulle spela när de kom ut. Tror att det är svårt att fastna för gamla spel om man inte har något nostalgiskt att knyta an till. Mordor kanske är undantaget, eftersom det inte är grafiskt. Eller tja, det är ungefär lite grafiskt som Word. Ett spel uppbyggt i Windows-miljö, helt enkelt. Dungeon Hack 'n' slash.

Loke
2005-07-10, 18:13
Minns när jag upptäckte Civilization. Det var på brorsans mac med svartvit skärm... Det var roligt, för grafiken var så kass att det tog mig flera timmar att förstå att den svarta väggen var vatten =)

Det var nog första spelet som jag verkligen blev besatt av. Som tur var stod macen hemma hos syrran, så jag kunde iaf inte sitta och spela hela tiden.

kalle_banan
2005-07-10, 19:36
Minns när jag upptäckte Civilization. Det var på brorsans mac med svartvit skärm... Det var roligt, för grafiken var så kass att det tog mig flera timmar att förstå att den svarta väggen var vatten =)

HAHAHAHAHAHAHAH
:laugh:
fyfan va retro! :D