handdator

Visa fullständig version : Gotland


raZmus
2005-07-10, 09:45
Ville bara meddela intreseklubben att en styck raZmus finnes i Visby på Gotland under en vecka framåt.

:hbang:


Säg inte att det är fel vecka, det är RÄTT vecka. :devil:


Så säg mig, what's hot and what's not.

Vad bör man göra på Gåååååetlaaand.

s_himself
2005-07-10, 09:51
man går i dom grottorna och kollar på stallagiter eller va fan det heter :D

sedan kollar man på muren som går runt visby... öh.. *rolleyes*

Jan
2005-07-10, 10:00
Kollar på raukar ;)

Jense
2005-07-10, 12:26
Ska du sitta mitt i kenohjärtat och VINNE PÅ EIN ÅTTE

Tolkia
2005-07-10, 13:25
Joooo, du är där fel vecka; enda rätta veckan måste vara MEDELTIDSVECKAN, en hel vecka att springa runt och leka i larviga kläder, hurra! :hbang:

hasse36
2005-07-10, 14:05
Joooo, du är där fel vecka; enda rätta veckan måste vara MEDELTIDSVECKAN, en hel vecka att springa runt och leka i larviga kläder, hurra! :hbang:Medeltidsveckan kom till för att förlänga säsongen för den gotländska turistnäringen. Inget ont i det men bara så att ni vet.

Testa Gotland i Maj något år när det grönskar och infödingarna inte har hunnit tröttna på "fastlänningarna".

Så här mitt på sommaren är det ofta så torrt att det bränner i näsan. Den karga naturen är heller ingen höjdare.

Tolkia
2005-07-10, 19:13
Medeltidsveckan kom till för att förlänga säsongen för den gotländska turistnäringen. Inget ont i det men bara så att ni vet.
Det var ju i allra högsta grad jungfrulig kunskap - det faktum att den alltid ligger precis efter att semestrarna slutat hade gåll mig HELT förbi ... ;)

Eftersom jag själv inte är någon renlärig "reenactment:are" eller vad man nu skall kalla det på svenska, utan bara en glad fantasynörd som gillar att springa omkring och leka låter jag dock inte det faktum att det är kommersiella intressen som ligger bakom snuva mig på nöjet ...