Visa fullständig version : Något annat på morgonen?
tinkerbell
2005-07-09, 22:28
Tja...
Jag ville gärna ta å byta ut kaffe innan morgonpromenaden, jag kan verkligen inte dricka kaffe det ger mig sån oerhört stor kick, jag dricker to.m 1 kopp på morgonen sedan drar jag ut. Under 1 veckas kaffedrickande har jag fått stor sömnbrist :(
Jag undrar då vad jag kan byta ut kaffet till? De finns kanske inget? tänkte på möjligtvis te kanske ?
Finns de något? Annars får de vell bli 2-3 glas vatten.
Några tips? Mkt tacksam
MVH tinkerbell
Tja...
Jag ville gärna ta å byta ut kaffe innan morgonpromenaden, jag kan verkligen inte dricka kaffe det ger mig sån oerhört stor kick, jag dricker to.m 1 kopp på morgonen sedan drar jag ut. Under 1 veckas kaffedrickande har jag fått stor sömnbrist :(
Jag undrar då vad jag kan byta ut kaffet till? De finns kanske inget? tänkte på möjligtvis te kanske ?
Några tips? Mkt tacksam
MVH tinkerbell
mindre kaffe? Måste du ha koffein alls?
Brisk Snu Garvo
2005-07-10, 07:27
En del tar en halv magnecyl innan promenaden istället eller kombinerat för/med koffein. Prova det kanske.
Tja...
Under 1 veckas kaffedrickande har jag fått stor sömnbrist :(
Att en kopp kaffe på morgonen skulle ge såna sömnbesvär på kvällen låter ju otroligt! Kan det inte vara värmen eller något annat? Annars tycker jag att du ska sluta med kaffet då - sån magisk effekt ger det inte ändå.
Av ren nyfikenhet bara...var dricker du för dunderkaffe??
Det verkar vara bra krut i det... ;)
Rock'nRoll
2005-07-10, 09:56
Är du säker på att det inte är värmen? Jag vaknar svettig och jävlig ca 05:30 varje morgon, trodde först jag var sjuk men kom på att det är värmen.
En del tar en halv magnecyl innan promenaden istället eller kombinerat för/med koffein. Prova det kanske.
Värktabletter? låter ganska dumt kanske? Sliter ju en del på levern..
tinkerbell
2005-07-10, 11:17
De skulle ju kunna vara värmen också, öppnar fönsret helt dock men de hjälper inte, brukar vakna upp helt svettig 5-6 på morgonen, jag dricker Nescafé LYX Mild, lär jur inte vara så starkt.
Kan ju bero på värmen.
Jag tror definitivt på värmen...men klaga för guds skull inte!! ;) Jag misstänker att det inte är kaffets fel iallafall-annars har de nog hällt i fel grejer i kaffeburken!
Tja...
Några tips? Mkt tacksam
MVH tinkerbell
Vilken tid är morgon för dig?
tinkerbell
2005-07-10, 14:51
Vilken tid är morgon för dig?
12-13 :em:
tinkerbell
2005-07-10, 14:51
Jag tror definitivt på värmen...men klaga för guds skull inte!! ;) Jag misstänker att det inte är kaffets fel iallafall-annars har de nog hällt i fel grejer i kaffeburken!
Hehe jo sant... men ja ska endån snåla med kaffet nu :) Idag gick de bra med promenaden, tog några glas vatten. :)
Jag tror som de flesta andra här att det inte är koffeinet som gör dig sömnlös. Dock kan jag tänka mig att om du vaknar ganska sent och går och lägger dig tidigt samt inte är så van vid kaffe/koffein, så kanske det kan vara koffeinets fel.
Jag drack nämligen aldrig kaffe innan, men när jag började med morgonpromenader drack jag kaffe plus tog koffeintabletter och kände också kickar, men de gick över efter typ 2ggr.
Hehe jo sant... men ja ska endån snåla med kaffet nu :) Idag gick de bra med promenaden, tog några glas vatten. :) Vatten bör man nog alltid dricka innan man går iväg :)
tinkerbell
2005-07-10, 16:03
Jag tackar för alla tips å alla dina funderingar, Nismo :bow: :)
Vatten bör man nog alltid dricka innan man går iväg :)
Varför då? :)
Du sover till 12-13...och du har sömnproblem?? Problem med fööör mycket sömn kanske? ;)
Varför då? :)
Det gör blodet mer lättflytande och därigenom får du ut fettsyror i blodet snabbare/lättare, eller frisätter mer, eller nåt sånt :)
Blodet blir mindre trögflytande i alla fall.
tinkerbell
2005-07-11, 14:46
Du sover till 12-13...och du har sömnproblem?? Problem med fööör mycket sömn kanske? ;)
Njaa, haha inte riktigt... snarare att jag somnar 3-4 på natten och vaknar 6 och sen somnar efter 30-60 min å vaknar sent på dagen ;)
Men igår blev de inget kaffe, tog ett stort glas vatten med is, satt fint :)
Somnade jätte fint på natten :):)
MVH tinkerbell
De skulle ju kunna vara värmen också, öppnar fönsret helt dock men de hjälper inte, brukar vakna upp helt svettig 5-6 på morgonen, jag dricker Nescafé LYX Mild, lär jur inte vara så starkt.
Kan ju bero på värmen.
MILD? Äkta råsump ska det vara :hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.