handdator

Visa fullständig version : Börja spela internetpoker om pengar.


Matte_Maiden
2005-07-09, 18:13
Jag hade tänkt sätta in 250 kr på någon pokersida och undrar helt enkelt: var ska jag sätta in dem? Fördelar, nackdelar och egna synpunkter är mer än välkomna. =)

Det är främst Hold 'em Fixed Limit jag hade tänkt lira, gärna med bra möjlighet att lira på flera bord samtidigt.

Urban
2005-07-09, 18:15
Multipoker, man kan spela flera bord och så är det bra programvara

Karate_kid
2005-07-09, 18:18
Expekt!

Matte_Maiden
2005-07-09, 18:25
Kan man få lite anledningar?

Funderar på Pokerchamps samt Expekt. De har sköna klienter och Expekt verkar "lätt" då det gäller överföringar och sådant.

rQx
2005-07-09, 18:27
Expekt är lätt meeeen kommer många sjuka händer... När man spelar hos kompisar blir det alltid att man kallar en tur hand expekt! Finns det bara en möjlighet att vinna så får han den, EXPEKT!

Berry
2005-07-09, 18:28
Kan man få lite anledningar?

Funderar på Pokerchamps samt Expekt. De har sköna klienter och Expekt verkar "lätt" då det gäller överföringar och sådant.

Spela gärna Prima, men inte Expekt eftersom de har ofördelaktiga regler om du senare vill använda Neteller. Jag skulle rekommendera någon mindre Prima-site, som Golden Riviera eller Bet365.

Karate_kid
2005-07-09, 18:29
Expekt är lätt meeeen kommer många sjuka händer... När man spelar hos kompisar blir det alltid att man kallar en tur hand expekt! Finns det bara en möjlighet att vinna så får han den, EXPEKT!


Jaha `? Det är väl bra om man väntar på just den omöjlige handen och får den ? Ja ser inget negativt i det. Det är en inhemsk myt inom era kretsar, dig och majbjörns.

rQx
2005-07-09, 18:31
Komemr till andra.... :)

Berry
2005-07-09, 18:31
Expekt är lätt meeeen kommer många sjuka händer... När man spelar hos kompisar blir det alltid att man kallar en tur hand expekt! Finns det bara en möjlighet att vinna så får han den, EXPEKT!

Haha, tror du oddsen är annorlunda på Expekt än någon annan stans? :D

Karate_kid
2005-07-09, 18:33
Komemr till andra.... :)


men det är något ni har fått för er, för det kanske har hänt en gång eller två. Sådant kallas POOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOKER!! BäjbY189701283

Dumleman
2005-07-09, 18:35
usch börja inte spela poker med riktiga pengar. De har skyhöga kortage avgifter allihopa och i slutändan är det endast banken som vinner.

Karate_kid
2005-07-09, 18:35
usch börja inte spela poker med riktiga pengar. De har skyhöga kortage avgifter allihopa och i slutändan är det endast banken som vinner.

hahahahhahah.. Käka lite dumle istället !

Kwon
2005-07-09, 18:40
hahahahhahah.. Käka lite dumle istället !

Eller varför inte tatuera

HEJ! Det är jag som heter Apan KABAR över bröstet OCH ryggen :)

Summertime...

Karate_kid
2005-07-09, 18:44
Eller varför inte tatuera

HEJ! Det är jag som heter Apan KABAR över bröstet OCH ryggen :)

Summertime...


eller nu i dessa varma tider. En kaffekopp runt armen som det kokar fräsiga bubblor upp på armen.

Eller som en här på kolo, ett matrecept på armen, hahah.

Mr Zero
2005-07-10, 10:22
Jag spelar mest på Empire Poker (http://www.empirepoker.com/?lang=swe&wm=2209000) för tillfället.
Bra klient, många spelare och skattefria vinster.


Poker Stars (http://www.pokerstars.com) är en annan bra site med mycket turneringar. Tyvärr inte skattefritt.

Matte_Maiden
2005-07-10, 10:45
Jag spelar mest på Empire Poker (http://www.empirepoker.com/?lang=swe&wm=2209000) för tillfället.
Bra klient, många spelare och skattefria vinster.


Poker Stars (http://www.pokerstars.com) är en annan bra site med mycket turneringar. Tyvärr inte skattefritt.
Alla som ligger inom EU är väl skattefria? Maltabolagen (Expekt till exempel) behöver man således inte heller oroa sig över sådant på?

Jense
2005-07-10, 11:26
jag ock en polare vann 1700 sek på empire.. bra bord där, riktigt kassa spelare.

John M
2005-07-10, 11:30
jag ock en polare vann 1700 sek på empire.. bra bord där, riktigt kassa spelare.

Hur mycket förlorade ni innan/efter det då? :D

Jense
2005-07-10, 11:31
Hur mycket förlorade ni innan/efter det då? :D


vi köpte ett helrör och sen lite taxi och sånt så vi va väl 150 spänn pluss båda två när kvällen va slut :D

Matte_Maiden
2005-07-10, 16:13
Blir nog Expekt eller Pokerchamps, gillar deras pokerklienter och känner mig hyfsat hemma där. Några sista synpunkter på vilken av dessa jag ska välja? =)

rQx
2005-07-10, 16:19
Expekt för det är troligtvis störst och kanske emr seriöst. Själv spelar jag hellre på riktigt med kompisar för man vet aldrig hur de kan manipulera systemet genom datorn...

Matte_Maiden
2005-07-10, 16:24
Expekt för det är troligtvis störst och kanske emr seriöst. Själv spelar jag hellre på riktigt med kompisar för man vet aldrig hur de kan manipulera systemet genom datorn...
Självklart är det roligare att spela med polare, det gör jag också. =) Tack för responsen.

Dipshit
2005-07-10, 16:55
jag har lirat på en del ställen... men fastnat för interpoker..
nästan uteslutet britter där.. känns på nåt sätt lättare..

enligt mina erfarenheter så känns interpoker lättare än tex pokerchamps som du nämnde..
men det är ju bara en känsla jag har..
sen lirar jag inte så mkt nuförtiden.. lirade innan mest för att jag inte hade något jobb.. nu vill jag göra andra saker på min lediga tid..

Yankeee
2005-07-10, 16:56
multi gillar jag bäst. men interpoker är rätt nice som dipshit säger. prima (expekt osv) har jag aldrig gillat och knappt spelat där alls. B2B (24h osv) är bra också.

Dipshit
2005-07-10, 17:01
multi gillar jag bäst. men interpoker är rätt nice som dipshit säger. prima (expekt osv) har jag aldrig gillat och knappt spelat där alls. B2B (24h osv) är bra också.
väntade på att du skulle säga B2B!
tänkte säga att jag måste instämma där.. helt OK grejer!
men va heter de vanligaste siterna där?
24hpoker
365bet?
yank, du kan va?

Yankeee
2005-07-10, 17:04
väntade på att du skulle säga B2B!
tänkte säga att jag måste instämma där.. helt OK grejer!
men va heter de vanligaste siterna där?
24hpoker
365bet?
yank, du kan va?

24h
staffpoker
tipsnyttpoker
unibet

är de jag kommer på direkt.

evil
2005-07-10, 17:17
250 kr räcker inte till nått när det gäller internetpoker.

Yankeee
2005-07-10, 17:18
250 kr räcker inte till nått när det gäller internetpoker.

Jodå. Det kostar att "lära sig" och då räcker 250 kr bra om man håller sig på låga limits.

Mr Zero
2005-07-10, 19:16
Precis.
Spelar man microlimit så klarar man sig länge med 250 kr.

evil
2005-07-10, 20:26
Precis.
Spelar man microlimit så klarar man sig länge med 250 kr.

Dem lägsta borden är väl 0.05/0.10 på Prima? Att ens spela dem i Fix limit ger ju ingenting, och i NL bör man väl iaf ha ungefär 25 inköp för att "vara på den säkra sidan", och i Fix limit "bör" man ha 300 x BB. 250 kr är ungefär 31 dollar så det skulle räcka till dom allra minsta Fix-limit borden alltså, vilka knappast kan rekommenderas. Gneta i flera timmar för kanske ett par dollar.

Mr Zero
2005-07-10, 20:46
Dem lägsta borden är väl 0.05/0.10 på Prima? Att ens spela dem i Fix limit ger ju ingenting, och i NL bör man väl iaf ha ungefär 25 inköp för att "vara på den säkra sidan", och i Fix limit "bör" man ha 300 x BB. 250 kr är ungefär 31 dollar så det skulle räcka till dom allra minsta Fix-limit borden alltså, vilka knappast kan rekommenderas. Gneta i flera timmar för kanske ett par dollar.
Nu är det ju så att dom flesta nybörjare förlorar pengar istället för att vinna och därför kan det vara lämpligt att börja på lägre limits och därefter flytta upp när skickligheten och plånboken tillåter det.

evil
2005-07-10, 20:47
Nu är det ju så att dom flesta nybörjare förlorar pengar istället för att vinna och därför kan det vara lämpligt att börja på lägre limits och därefter flytta upp när skickligheten och plånboken tillåter det.

Jo, men vad fasen ger det att spela FL 0.05/0.10?

Solle
2005-07-10, 20:58
Om du bara ska sätta in 250 spänn så skulle jag göra det på nån sida inom Prima. Personligen gillar jag www.Nordicbet.com. Deras support är jäkligt bra + att designen på klienten är klockren. Om du skulle sätta in på nån Partysida skulle du knappt ha pengar till ett inköp på minsta NL-borden vilket ju inte är så stabilt. På Prima har du åtmisntonde lite mer än 3 inköp på lägsta nivåerna.

Mr Zero
2005-07-10, 22:04
Jo, men vad fasen ger det att spela FL 0.05/0.10?
Tja, pengarna räcker längre och man lär sig att spela poker.

Någonstans måste man börja och spelet på 0.05/0.10 är bra mycket bättre än på playmoneyborden.

Naturligtvis är spelet bättre på 5/10 men det blir fan så dyrt att lära sig spela då.

Saerbo
2005-07-10, 22:17
Min kompis spelar en massa internetpoker och är mycket duktig och plussar redigt nu men backar lite ibland också dock men plussar mer än backar. Nu har han fått mig att spela också och det är kul, men det finns massor att lära sig och det tar länge att bemästra Hold'em. Jag har inte riktigt börjat plussa seriöst än men jag är på god väg i alla fall.

Hur som helst, 250:- räcker inte länge alls!!
Räkna inte med att du kan börja plussa från start, det kommer ta några månader innan du har lärt dig att spela hyffsat bra. Om du börjar spela på 0.05/0.10 borden kommer du lära dig lite men det är en HELT annan spelstil på de små borden än när du går upp i blinds till kanske 2/4, 5/10 och mer. Du kanske kommer att backa några tusen kronor och kanske ännu mer om du inte har någon som lär dig eller läser bra böcker, men se backandet och inköp av böcker som en investering. :D Det finns MYCKET pengar att tjäna om man är duktig, tålmodig och diciplinerad eftersom det är det spelet går ut på; vänta på sin chans och kanske sitta och folda 10 händer i rad för att sedan få en bra hand där ingen går med av olika anledning.

Jag spelar på Ladbrokes just nu och jag gillar den klienten, Expekt ser är ungefär likadan fast man spelar på ett mycket större nätverk och man lär inte känna spelarna på samma sätt som på Ladbrokes. På Ladbrokes kommer man efter ett tag känna igen mestadelen av spelare på de högre blindsen och man vet ungefär hur de spelar och om de är bra eller inte. :)

Men men, lycka till och ge inte upp för tidigt för då har du bara slösat bort dina 250:- till ingen nytta. Sist men inte minst, tur har inget med spelet att göra. ;)

evil
2005-07-10, 22:25
Tja, pengarna räcker längre och man lär sig att spela poker.

Någonstans måste man börja och spelet på 0.05/0.10 är bra mycket bättre än på playmoneyborden.



Är ju samma spel som på Playmoney-borden, iaf i FL.

oracas
2005-07-10, 23:00
www.everestpoker.com spelade ja ett gratis bord där man vann 0,05 dollar

från 0.05 nu har ja nu spelat upp mej till 150$ så att 250kr inte skulle räcka är ja tveksam till... å prima nätverk är de bästa motståndet på så ja skulle välja nånting annat..

Mr Zero
2005-07-10, 23:10
Är ju samma spel som på Playmoney-borden, iaf i FL.
Isåfall är det ju bara att tacka och ta emot!
När man är tillräckligt duktig och har nog mycket pengar så går man upp en nivå bara.

evil
2005-07-11, 10:16
Isåfall är det ju bara att tacka och ta emot!
När man är tillräckligt duktig och har nog mycket pengar så går man upp en nivå bara.

Med alla svängningar det innebär, folk synar ju med vilken skit som helst vilket leder till utdragningar. Man behöver en rulle som kan klara fluktraktionerna, $30 är bara några bad-beats i sammanhanget.

Urban
2005-07-11, 10:44
Asså spela roll du ska sätta in 250 kr och spela för och du kommer till 99% förlora hela ditt belopp, sätt in skiten på närmsta sida

Mr Zero
2005-07-11, 11:07
Med alla svängningar det innebär, folk synar ju med vilken skit som helst vilket leder till utdragningar. Man behöver en rulle som kan klara fluktraktionerna, $30 är bara några bad-beats i sammanhanget.
Naturligtvis kommer du att bli utdragen ofta, grejen är att dom potter du vinner kommer att vara gigantiska (i antalet bets räknat).
$30 är 300 BB på 0.05/0.10 och slår man inte den låga nivån så kommer man att bli krossad på de högre borden.

Kossa Mu
2005-07-11, 16:59
Någon som lirar på multipoker? Har lite på expekt förut men tänkte försöka fixa någon bonus nu. Då jag bara ska sätta in 60$ så är tell a friend bonusen större än den med 20%.

Den som bjuder in mig får 50$ och jag får 25$, efter att jag har spelat 125 rakeade händer då. PM:a mig om du lirar där.

Calleman
2005-07-12, 07:35
Fortsätter på ditt spår...är det ngn som vill börja lira på everest och få 100 dollar i bonus (jag får då 50 dollar) så pm:a mig ;)

Schture
2005-07-23, 01:39
vilken är bäst av svenska sidorna? betsson, unibet, expekt osv

martin_vbg
2005-07-23, 09:16
Läs lite på www.freeroll.se och läsa på deras nybörjar tips mm. där står lite om de olika klienterna/företagen.

zanzi
2005-07-23, 11:27
Spelade själv på partypoker.com (http://www.partpoker.com). Va ett tag sen nu men då fanns det i alla fall rätt många fiskar där.
Men innan du börjar spela om pengar tycker jag att du ska köpa nån pokerbok och lära dig grunderna först.

Kossa Mu
2005-07-23, 14:15
* Börja med att lira lite playmoney
* Testa några freerolls
* Kör playmoney Sit & Go:s, spelet är faktiskt "ganska" bra för att vara playmoney
* Sätt in en mindre summa t.ex 20 dollar o lira på de lägsta nivåerna, sitt inte med fullt inköp i början, så försvinner inte pengarna lika fort.

Under tiden så kan du läsa pokerteori på t.ex. www.pokerforum.nu

Efter du har satt in lite pengar några gånger o har blivit en vinnande spelare på nivån 0.1/0.2 NL, så kan du försöka fixa några bonusar. Många sidor på prima nätverket har insättningsbonus på 25 % upp till 50 $, enda kravet är då att du ska ha lirat 100 rakeade händer, dvs potten måste ha nått en viss nivå, tror det är 5 dollar o "huset" tar en liten avgift.

Schture
2005-08-02, 20:40
nån som lirar på expekt som kanske kan göra så man får en bonus som ny user där?