handdator

Visa fullständig version : "Den störste vi haft" - Ulf Lundell


tp_88
2005-07-09, 14:24
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,670430,00.html :bow:

Ja, läs själva... Helt grym är han! :bow:

Myten
2005-07-09, 14:25
nej

Jense
2005-07-09, 14:28
är du seriös?


virtanen, är du seriös?

tp_88
2005-07-09, 14:31
är du seriös?
virtanen, är du seriös?
Jag är väldigt seriös, tror Virtanen är det också. Tillsammans med alla andra tusentals fans...

Kwon
2005-07-09, 14:34
Samuelsson är väl ändå större än Lundell?

Jense
2005-07-09, 14:36
Jag är väldigt seriös, tror Virtanen är det också. Tillsammans med alla andra tusentals fans...


bara för att många lyssnar på han gör väl inte att han är bra.. jag menar, många lyssnar på abba och britney spears också

Lasse Kongo
2005-07-09, 14:37
Samuelsson är väl ändå större än Lundell?

gaaaaaah

Kwon och hans extremt låga skämt :laugh:

Kwon
2005-07-09, 14:41
gaaaaaah

Kwon och hans extremt låga skämt :laugh:

hehe alltid

Can't escape them! :laugh:

Lasse Kongo
2005-07-09, 14:43
hehe alltid

Can't escape them! :laugh:


ooo blev lite förvånad nu, trodde du skulle dra ngt i stil med att glocalnet är lågt lr ngt haha :laugh:

Myten
2005-07-09, 14:44
Ulf Lundell med sin one hit wonder!

Kwon
2005-07-09, 14:44
ooo blev lite förvånad nu, trodde du skulle dra ngt i stil med att glocalnet är lågt lr ngt haha :laugh:

Den reklamen e helt klart i stil med min "låga" humor! :laugh:

Lasse Kongo
2005-07-09, 14:48
Den reklamen e helt klart i stil med min "låga" humor! :laugh:

ja, och bara därför kommer ja tänka på dig varje gång ja ser den jävla reklamen *neeej*

:furious:

Kwon
2005-07-09, 14:53
Well, nu väntar vi på Pride : Bushido volume 8.

tp_88
2005-07-09, 15:16
bara för att många lyssnar på han gör väl inte att han är bra.. jag menar, många lyssnar på abba och britney spears också
HAHAHAHAHAHAHAHA! Är DU verkligen seriös? :D:D:D

ABBA är väl ändå ett av de största banden genomtiderna världen över!?

tp_88
2005-07-09, 15:17
Samuelsson är väl ändå större än Lundell?
Roligt... *rolleyes*

scythe
2005-07-09, 15:20
Är han störst för att hans fans säger att han är det? :confused:

Jense
2005-07-09, 15:22
HAHAHAHAHAHAHAHA! Är DU verkligen seriös? :D:D:D

ABBA är väl ändå ett av de största banden genomtiderna världen över!?


sämsta banden ja, sämsta. bara för att skiten säljer blir det varken bra eller stort förutom ekonomiskt.

tp_88
2005-07-09, 15:29
Är han störst för att hans fans säger att han är det? :confused:
Det var en skribent som skrev det. Jag inser väl själv att han är långt ifrån den bästa musikern Sverige har producerat. Men det är ju inte det som är grejen. Hans musik är grym. Sen är det ju högst subjektivt vad man gillar, är dock ganska lustigt att INTE EN ENDA tycker om Lundell här inne ( eller åtminstone inte skrivit än ) då det är ganska vanligt. Kanske är ett speciellt klientel som hänger här inne...?

tp_88
2005-07-09, 15:30
sämsta banden ja, sämsta. bara för att skiten säljer blir det varken bra eller stort förutom ekonomiskt.
Och det avgör du? Enligt kritiker, recensenter och folket är det ett mycket bra band. Världen över. Men du kanske gillar nåt band med som har nåt mycket större framgångar...?

HenrY
2005-07-09, 15:45
sämsta banden ja, sämsta. bara för att skiten säljer blir det varken bra eller stort förutom ekonomiskt.

Din åsikt ja, människor har olika åsikter om detta ämne. En slutsats man kan dra dock är att väldigt många gillade/gillar ABBA, då dom har sålt väldigt många skivor världen över.

JoelR
2005-07-09, 15:57
Uffe är grym, gillar hans 70 tals plattor som fan men det han har släppt på senare år är inget som jag lyssnar på.

JustinCredible
2005-07-09, 15:57
Jag ska se på honom imorgon :)

Kan ge en recension då efteråt.

tp_88
2005-07-09, 16:03
Jag ska se på honom imorgon :)

Kan ge en recension då efteråt.
Härligt! :hbang: Missar fan konserterna iår! *grr27* Har dock varit på 3st tidigare. Vore skoj med recension + kanske lite bilder t.o.m.? Dock svårt att ta...

Weird
2005-07-09, 16:10
aa uffe e guld. men gillar mer dom äldre plattorna dom nya e llite sådär. fan han var i stan i torsdags men jga missade det totalt :cryout: :cryout:

Herkulez
2005-07-09, 16:17
Jag ska se på honom imorgon :)

Kan ge en recension då efteråt.
gaah justfan han spelar ju i luleå fan att jag hade glömt bort det =/

ser fram emot recensionen.

framelake
2005-07-09, 16:56
Bruce är bättre.

heltzonicka
2005-07-09, 17:03
Lundell ÄR förjävla bra helt enkelt.
Nya plattan är jävligt bra den också, den blir bättre och bättre för varje gång den spelas i stereon.
Ska bli en fröjd att se Lundell riva på skansen den 21/7 hoppas att det blir samma röj som på förra turnen.
dock har jag lite svårt för böckerna, Efter att ha läst "Jack" och "frukost på en främmande planet" känns det som om det räcker, varför det är så vet jag inte - det bara är så.

mvh / heltzonicka

tp_88
2005-07-09, 17:08
Lundell ÄR förjävla bra helt enkelt.
Ska bli en fröjd att se Lundell riva på skansen den 21/7 hoppas att det blir
mvh / heltzonicka
Sant! :)

Var på Skansen 2003 och kollade, GRYM konsert! En bild på kalaset:

balder
2005-07-09, 18:14
sämsta banden ja, sämsta. bara för att skiten säljer blir det varken bra eller stort förutom ekonomiskt.

Kankse är så att bra musik säljer bra?
Vad är annars bra musik?

Pingu
2005-07-09, 18:51
Lundell = Springsteen wannabe

Kwon
2005-07-09, 18:54
E inte 50 % av Kolozzeum-användarna Shawn Ray o Flex Wheeler-wannabees då? :D

Jense
2005-07-09, 19:54
Och det avgör du? Enligt kritiker, recensenter och folket är det ett mycket bra band. Världen över. Men du kanske gillar nåt band med som har nåt mycket större framgångar...?


ja vem fan avgör annars om jag tycker dom suger? kritikerna som diggar britney? folket som lyssnar på NRJ och blir miljöskadade?

Tricklev
2005-07-09, 20:10
ja vem fan avgör annars om jag tycker dom suger? kritikerna som diggar britney? folket som lyssnar på NRJ och blir miljöskadade?

Eller dom som bor i skåne, lyssnar bara på metal och dricker öl hela dagarna, dom är inte miljöskadade?

Jense
2005-07-09, 20:19
Eller dom som bor i skåne, lyssnar bara på metal och dricker öl hela dagarna, dom är inte miljöskadade?


men nu hittar du på. så det går inte att jämnföras

mentzer
2005-07-09, 20:23
Hans musik är grym. Sen är det ju högst subjektivt vad man gillar, är dock ganska lustigt att INTE EN ENDA tycker om Lundell här inne ( eller åtminstone inte skrivit än ) då det är ganska vanligt. Kanske är ett speciellt klientel som hänger här inne...?

UFFE ÄR KUNG!!! :hbang:
Snittåldern på är väl ungefär 19år, Uffes fans har en något högre snittålder...
Jag ska rocka på skansen 21/7 så du kan få en recension.

Dumleman
2005-07-09, 20:25
Vadå Lundell har väl bara gjort en enda låt som är något att ha och som han spelar överallt och alltid? Jag trivs bäst i öppna landskap...

tp_88
2005-07-09, 20:32
ja vem fan avgör annars om jag tycker dom suger? kritikerna som diggar britney? folket som lyssnar på NRJ och blir miljöskadade?
Du avgör väl KNAPPAST om det ÄR dålig musik, eller? Om jag säger att Coleman har liten rygg, HAR han det då? :confused:

tp_88
2005-07-09, 20:32
UFFE ÄR KUNG!!! :hbang:
Snittåldern på är väl ungefär 19år, Uffes fans har en något högre snittålder...
Jag ska rocka på skansen 21/7 så du kan få en recension.
Härligt! :thumbup:

tp_88
2005-07-09, 20:33
Vadå Lundell har väl bara gjort en enda låt som är något att ha och som han spelar överallt och alltid? Jag trivs bäst i öppna landskap...
Det visar bara hur lite du vet...Jag tror inte många fans har Öppna landskap som favoritlåt faktiskt...

Weird
2005-07-09, 21:06
Vadå Lundell har väl bara gjort en enda låt som är något att ha och som han spelar överallt och alltid? Jag trivs bäst i öppna landskap...
hehehe och iron maden har bara gjort fear of the dark *slap*

Jense
2005-07-09, 21:17
ingenting är, jag säger bara vad jag tycker


lyser det nu?

tp_88
2005-07-09, 21:28
ingenting är, jag säger bara vad jag tycker lyser det nu?
Nä.
Du skrev inlägg som:

"bara för att många lyssnar på han gör väl inte att han är bra.. jag menar, många lyssnar på abba och britney spears också"

och svarade på frågan: "ABBA är väl ändå ett av de största banden genomtiderna världen över!?" På följande sätt:

"sämsta banden ja, sämsta. bara för att skiten säljer blir det varken bra eller stort förutom ekonomiskt."

Jag uppfattade inte det som egna reflektioner, men det kanske var jag som fattade fel.

Jense
2005-07-09, 21:31
Nä.
Du skrev inlägg som:

"bara för att många lyssnar på han gör väl inte att han är bra.. jag menar, många lyssnar på abba och britney spears också"

och svarade på frågan: "ABBA är väl ändå ett av de största banden genomtiderna världen över!?" På följande sätt:

"sämsta banden ja, sämsta. bara för att skiten säljer blir det varken bra eller stort förutom ekonomiskt."

Jag uppfattade inte det som egna reflektioner, men det kanske var jag som fattade fel.


ja, precis, jag tycker att det är koskitmusik så att säga. jag kan helt omöjligt bestämma vad andra ska tycka. är inte det underförstått

tp_88
2005-07-09, 21:51
är inte det underförstått
Nej, jag fattade det inte så. Men nu när du förklarar så fattar jag.

Brisk Snu Garvo
2005-07-09, 23:02
Viratnen den jäveln verkar ha fått storhetsvansinne, han är ju överallt den jäveln. Ulf är en hes fjant tycker jag, helt omusikalisk med. *spy*

heltzonicka
2005-07-10, 00:25
Det visar bara hur lite du vet...Jag tror inte många fans har Öppna landskap som favoritlåt faktiskt...

word, men bara för att folk kan textraden kryddar med johannesört så tror folk automatiskt att han lirar den låten jämt och ständigt.
Det var väl så illa att Ulf inte ens själv gillade låten utan lärde sig att tycka om den på något sätt, dock är det en skitbra låt om inte annat.

alle
2005-07-10, 00:40
Jag är övertygad om att de flesta inte kan säga 3 låtar Ulf Lundell gjort, vilket bevisar att han är långt ifrån den största.

Weird
2005-07-10, 09:47
Jag är övertygad om att de flesta inte kan säga 3 låtar Ulf Lundell gjort, vilket bevisar att han är långt ifrån den största.
hehehhe aja om du säger det så :thumbup:

Jense
2005-07-10, 10:35
hehehhe aja om du säger det så :thumbup:


härlig attityd du har. lite överklass sådär, lite lite bättre än de flesta andra. med ett sånt uttalande får du den stämplen.

han är väl inte störst när 80& av sveriges befolkning bara kan 1 eller 2 låtar han gjort? vad är han störst på? musikalisk? nä det är han inte, och det är han inte rent teknikskt så kom inte med motargument. han har vl knappast sålt flest skivor heller, tror tom darin har sålt fler.

Myten
2005-07-10, 10:39
Jag är övertygad om att de flesta inte kan säga 3 låtar Ulf Lundell gjort, vilket bevisar att han är långt ifrån den största.


Tror jag kan mer låtar av Stefan Sundström!

Matte_Maiden
2005-07-10, 10:56
Jag är övertygad om att de flesta inte kan säga 3 låtar Ulf Lundell gjort, vilket bevisar att han är långt ifrån den största.
Bra argument.

Hela "störste vi haft"-debatten bygger ju på att man definierar titeln, vilket blir svårt när det antagligen finns en himla massa olika syner på detta. Mest sålda skivor, mest inspelade pengar, mest publik, mest sönderslagna hotelrum och så vidare.

Lyssnar inte själv på Uffe men måste säga att jag upplever det som att han är en av våra större artister, men hade inte en aning om att han skulle vara så stor. Tommy, du får tipsa om lite låtar. =)

Weird
2005-07-10, 12:38
härlig attityd du har. lite överklass sådär, lite lite bättre än de flesta andra. med ett sånt uttalande får du den stämplen.

han är väl inte störst när 80& av sveriges befolkning bara kan 1 eller 2 låtar han gjort? vad är han störst på? musikalisk? nä det är han inte, och det är han inte rent teknikskt så kom inte med motargument. han har vl knappast sålt flest skivor heller, tror tom darin har sålt fler.
hehehe andade du inte någon ironi i det eller har du bara vaknat på fel sida. tror nog inte darin har sålt fler skivor än uffe. blir en dum gämförelse då darin har gjort 1(?) skiva uffe har någ gjort n¨ågra fler. sen e du så med att uffe ska ses live darin är inte som bäst live direkt ....

(sen skulle jag nog villa säga att jag e lite bättre än alla här, ne nu ska jag ut och åka en sväng i någon av alla mina bilar.... undra vilken jag ska ta)

Jense
2005-07-10, 12:39
hehehe andade du inte någon ironi i det eller har du bara vaknat på fel sida. tror nog inte darin har sålt fler skivor än uffe. blir en dum gämförelse då darin har gjort 1(?) skiva uffe har någ gjort n¨ågra fler. sen e du så med att uffe ska ses live darin är inte som bäst live direkt ....

(sen skulle jag nog villa säga att jag e lite bättre än alla här, ne nu ska jag ut och åka en sväng i någon av alla mina bilar.... undra vilken jag ska ta)


ta den som krockar :D

Weird
2005-07-10, 12:42
ta den som krockar :D
krockar nee då måste jag låna ut, för som du /jag sa så e ajg lite bättre än alla andara och eftersom jag e såå rik så kan jag köra fort och ta lite böter

Trance
2005-07-10, 12:49
hehehe andade du inte någon ironi i det eller har du bara vaknat på fel sida. tror nog inte darin har sålt fler skivor än uffe. blir en dum gämförelse då darin har gjort 1(?) skiva uffe har någ gjort n¨ågra fler. sen e du så med att uffe ska ses live darin är inte som bäst live direkt ....

(sen skulle jag nog villa säga att jag e lite bättre än alla här, ne nu ska jag ut och åka en sväng i någon av alla mina bilar.... undra vilken jag ska ta)

Du skriver ju som en fjortis som tror han har upptäckt något unikt. Han är säkert stor och så, men knappast en av de största artister vi har haft eller har.

Tricklev
2005-07-10, 13:03
Abba är dom största :bow:

scythe
2005-07-10, 14:43
Det var en skribent som skrev det. Jag inser väl själv att han är långt ifrån den bästa musikern Sverige har producerat. Men det är ju inte det som är grejen. Hans musik är grym. Sen är det ju högst subjektivt vad man gillar, är dock ganska lustigt att INTE EN ENDA tycker om Lundell här inne ( eller åtminstone inte skrivit än ) då det är ganska vanligt. Kanske är ett speciellt klientel som hänger här inne...?
Jag har bara lite svårt för när folk säger att ett band eller en musiker är dålig (eller bäst) beroende på om de gillar denne eller inte. Du ser ju själv, du har fått en hel drös med "Nähä! Det är han inte alls!"-svar. Enbart för att de tycker om en annan typ av musik. Jag kan förstå Lundells storhet och det faktum att folk gillar honom, trots att jag själv inte är något fan.

Whatever floats your boat, som det heter.

Herkulez
2005-07-10, 15:17
en och annan låt har ju lundell gjort
http://www.pafrifot.net/diskografi_sangerna.html

och några skivor med
http://www.pafrifot.net/diskografi_albumen.html

för att inte tala om alla böcker han skrivit :hbang:



Jense håll käft din fjant.

tp_88
2005-07-10, 15:58
Till alla som säger att nähä, han är inte störst ( Du inkluderas där Fetto-Matte :) );

Jag skrev tidigare i tråden: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=944864&postcount=18

Där jag bl.a. skrev: "Jag inser väl själv att han är långt ifrån den bästa musikern Sverige har producerat. Men det är ju inte det som är grejen. Hans musik är grym. Sen är det ju högst subjektivt vad man gillar"

Alltså har jag redan klargjort att han inte är den största musikern. Det går i kras främst p.g.a. att han inte sjunger på Engelska. Men även om han hade gjort det så tror jag inte han hade blivit lika stor som t.ex. Abba. Han är inte så mainstream. Men när alla som säger att han är dålig har sett honom live och håller fast vid den åsikten så kommer jag respektera den.

Roligt att några på slutet är på "min sida" iaf! :thumbup:

tp_88
2005-07-10, 16:00
Tror jag kan mer låtar av Stefan Sundström!
Då kan jag svara; Jag har INTE EN ANING om vem fan det ens är. SERIÖST nu. :)

Jense
2005-07-10, 16:08
en och annan låt har ju lundell gjort
http://www.pafrifot.net/diskografi_sangerna.html

och några skivor med
http://www.pafrifot.net/diskografi_albumen.html

för att inte tala om alla böcker han skrivit :hbang:



Jense håll käft din fjant.
öppna öronen istället och hör, ja hör. se & hör, både se och lyssna

tp_88
2005-07-10, 16:32
han har vl knappast sålt flest skivor heller, tror tom darin har sålt fler.
Hahahahaha! :D Jag tror det var en av de värsta hypoteserna du gjort på länge! :) Bra verklighets uppfattning! :thumbup: Killen har släppt ett album!

"Enligt skivbolaget EMI har rockstjärnan sålt omkring 2,5 miljoner skivor under sina nära 30 år som artist."

"Men det var som författare han först presenterade sig. 28 år har gått sedan Lundell släppte den banbrytande debutromanen "Jack". 26 böcker senare har han, enligt förlaget, sålt mer än 1,6 miljoner bokexemplar"

Taget från: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,401147,00.html

Som referens kan vi ta Kent: "Antal sålda skivor: 1 330 000"

Taget från: http://www.expressen.se/index.jsp?a=241929

Hittade ingen uppgift på Darin, mer än att hans enda skiva sålt platina ( d.v.s 60.000ex+ ), han är väl helt enkelt för liten och okänd! ;)

Jense
2005-07-10, 16:34
Hahahahaha! :D Jag tror det var en av de värsta hypoteserna du gjort på länge! :) Bra verklighets uppfattning! :thumbup: Killen har släppt ett album!

"Enligt skivbolaget EMI har rockstjärnan sålt omkring 2,5 miljoner skivor under sina nära 30 år som artist."

"Men det var som författare han först presenterade sig. 28 år har gått sedan Lundell släppte den banbrytande debutromanen "Jack". 26 böcker senare har han, enligt förlaget, sålt mer än 1,6 miljoner bokexemplar"

Taget från: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,401147,00.html

Som referens kan vi ta Kent: "Antal sålda skivor: 1 330 000"

Taget från: http://www.expressen.se/index.jsp?a=241929

Hittade ingen uppgift på Darin, mer än att hans enda skiva sålt platina ( d.v.s 60.000ex+ ), han är väl helt enkelt för liten och okänd! ;)


vad sa du nu om att uppfatta ironi

tp_88
2005-07-10, 16:37
vad sa du nu om att uppfatta ironi
Jag har inte sagt nånting om att uppfatta ironi. Förövrigt, är man ironisk på detta forum är det vanligt med smileys. Annars är det väldigt lätt att, så fort man har fel, skylla på att det va ironi. Jag tror inte du var ironisk.

Förövrigt, när jag nyss presenterade siffror på att Uffe sålt nästan DUBBELT SÅ MÅNGA plattor som Kent så måste ju alla hålla med om att han är en av våra största!?

Nu ska jag träna, återkommer ikväll..

XarsioN
2005-07-10, 16:39
Uffe är en MAN

Jag gillar Ulf Lundell.

Jense
2005-07-10, 16:39
Jag har inte sagt nånting om att uppfatta ironi. Förövrigt, är man ironisk på detta forum är det vanligt med smileys. Annars är det väldigt lätt att, så fort man har fel, skylla på att det va ironi. Jag tror inte du var ironisk.

Förövrigt, när jag nyss presenterade siffror på att Uffe sålt nästan DUBBELT SÅ MÅNGA plattor som Kent så måste ju alla hålla med om att han är en av våra största!?

Nu ska jag träna, återkommer ikväll..


ja men det är klart om man håller på i 30 år, hur många skivor har han släppt?

Yankeee
2005-07-10, 16:40
Jag har inte sagt nånting om att uppfatta ironi. Förövrigt, är man ironisk på detta forum är det vanligt med smileys. Annars är det väldigt lätt att, så fort man har fel, skylla på att det va ironi. Jag tror inte du var ironisk.


Vissa saker är såpass uppenbara (t.ex att darin har sålt fler skivor än lundell) att ingen smiley behövs. Men pratar man med fanatiker så är det väl rätt bra att vara övertydlig.

Tricklev
2005-07-10, 16:41
Abba har sålt ännu mer skivor *popcorn*

Yankeee
2005-07-10, 16:42
Tror att cdon.com har sålt fler skivor också.

Tricklev
2005-07-10, 16:44
Inte nog med att dom gör bra musik, dom har grymm klädsmak också

http://heinz333.piranho.at/AbbA/AbbA-01-18.jpg

Jense
2005-07-10, 16:45
Inte nog med att dom gör bra musik, dom har grymm klädsmak också

http://heinz333.piranho.at/AbbA/AbbA-01-18.jpg


abba ja.. bästa bandet, för dom har sålt skitmycket skivor

Matte_Maiden
2005-07-10, 16:46
Ruhl är stor.

Tricklev
2005-07-10, 16:49
http://biphome.spray.se/michael.bjornberg/uffe/ULF.JPG

http://www.bodybuilders.com/ruhl7.jpg

Nog ligger Ruhl lite i lä.

Herkulez
2005-07-10, 17:55
jense bad jag inte dig hålla käften, passa dig jävligt noga din *****

Jense
2005-07-10, 17:58
jense bad jag inte dig hålla käften, passa dig jävligt noga din *****



jo det gjorde du men eftersom du är en jävla finne så sket jag i det din jävla hora

edit: varför är inte hora forbidden

Herkulez
2005-07-10, 18:03
jo det gjorde du men eftersom du är en jävla finne så sket jag i det din jävla hora

edit: varför är inte hora forbidden
hmm intressant vinkling av frågan, kan köpa det den här gången.

Jense
2005-07-10, 18:05
hmm intressant vinkling av frågan, kan köpa det den här gången.


var fan blir mina pengar av då

tp_88
2005-07-10, 18:29
* Givetvis har Abba sålt fler plattor. Har aldrig sagt nåt annat.

* Att JAG tycker "Ruhl är stor" kan nog bekräftas av bl.a. Matte_Maiden, Oskis och Scratch89... ;) :thumbup:

* Att jag tycker Lundell är BRA kan nog inte missuppfattas heller.