handdator

Visa fullständig version : Skit med datornfan....igen


blekfet2
2005-07-09, 02:42
fyfan så jävla less jag är...för några veckor sedan så dog elagget...nu igår så dog mitt moderkort (abit ic7 max3) plus ett 512mb 400mhz minne....fyfan....var tvungen att få igång datorn så snabbt som möjligt så jag blev tvungen att inhandla nytt minne samt ett nytt moderkort, tyvärr så hade skitbutiken bara inne ett "Abit is7 v2"....jävla nerköp....

Battlefield 2 har funkar perfekt för mig tidigare med de gamla prylarna med med de nya så hänger sig spelet eller hoppar ut till skrivbordet...jag trodde direkt på överhettning med min processor är bara 51grader samt moderkortet ligger på 39-41grader....jag har testat å köra med öppen låda med samma problem kvarstår....är det mitt Ati radeon 9800pro 128mb som kanske blir för varmt?
jag tycker kylflänsarna på det är varma,heta efter att datorn stått igång en liten stund......


(jag har testat installera om drivisarna till ljudkortet samt grafikkortet med ett ex antal olika versioner)




:cryout: :cryout:

Kwon
2005-07-09, 03:20
Snacka med Piranha här på brädan angående bra moderkort.

Tror Prankie och King Grub har top-of-the-line grejjer också till burken.

Själv kör jag med en 3-4 år gammal burk o den funkar finfint!

Kör dock inge Battlefield eller liknande på den!

blekfet2
2005-07-09, 10:07
lugnt vet vilka moderkort som är de bästa, men jag vill liksom inte köpa ett till just nu =/

Kwon
2005-07-09, 10:25
Jag hade ett liknande problem med låsningar, så jag bytte plats på mina ram minnen, avinstallerade drivrutiner och installerade om grunddrivers.

Pressarn
2005-07-09, 10:31
Kylflänsarna ska vara heta. Är dom kalla så betyder det oftast att dom inte leder värmen bort från CPU/GPU.