handdator

Visa fullständig version : Försämrad insulinkänslighet av morgonpromenader?


hammer95
2005-07-08, 18:15
Får man en försämrad insulinkänslighet av ständiga morgonpromenader dvs morgonpromenader varje dag i veckan?
Tror att jag har läst något om detta innan och att det visade sig att det inte gav en försämrad insulinkänslighet. Om det nu skulle ge en försämrad insulinkänslighet vad beror det då på?

King Grub
2005-07-08, 18:24
Jag vill se referensen på studier eller forskning som säger att den blir försämrad.

Cartwright
2005-07-08, 18:41
Var det Paulun som sa det, tro? Jag har för mig att han rekommenderade max 5-6 morgonpromenader per vecka av just det anledningen. Fast det här var ju så klart rätt länge sen...

hammer95
2005-07-08, 19:17
Jag vill se referensen på studier eller forskning som säger att den blir försämrad.

Det är Paulún som skriver detta i sin bok "Allt om fettförbränning", men det existerar inte någon referens om detta i hans bok. Undrar bara varför han skriver detta? Han verkar sannerligen besitta ett stort kunnande inom det näringsfysiologiska.

Remote
2005-07-08, 20:50
I vilka mängder förbättrar kanel insulinkänsligheten?

HenrY
2005-07-09, 11:21
Var det Paulun som sa det, tro? Jag har för mig att han rekommenderade max 5-6 morgonpromenader per vecka av just det anledningen. Fast det här var ju så klart rätt länge sen...

Hähä "Morgonpromenader har visat sig vara negativt för insulinkänsligheten, därför rekommenderar jag att man högst går 7 morgonpromenader per vecka. Överstiger man detta kan man räkna med mycket försämrad insulinkänslighet."

pellepedal
2005-07-09, 14:24
Hähä "Morgonpromenader har visat sig vara negativt för insulinkänsligheten, därför rekommenderar jag att man högst går 7 morgonpromenader per vecka. Överstiger man detta kan man räkna med mycket försämrad insulinkänslighet."Haha
Borde vara rätt svårt att överstiga 7 morgonpromenader per vecka..

HenrY
2005-07-09, 15:39
Haha
Borde vara rätt svårt att överstiga 7 morgonpromenader per vecka..

mjo, det var ju det som var ironin! Kroppsbyggarfjant.... *rolleyes* :D

Det roliga med det andra inlägget var att han sa att paulun rekommenderade högst 5-6 morgonpromenader/vecka. Vaddå, så går man en till så får man insulinkänsligheten förstörd?:)

pellepedal
2005-07-09, 16:12
mjo, det var ju det som var ironin! Kroppsbyggarfjant.... *rolleyes* :D

Det roliga med det andra inlägget var att han sa att paulun rekommenderade högst 5-6 morgonpromenader/vecka. Vaddå, så går man en till så får man insulinkänsligheten förstörd?:)Paulun = *screwy*

Fettecke
2005-07-10, 16:01
Paulun = *screwy*

mainstream-nisse som är duktig på att förvränga sanningen för överviktiga "Agda 45"... ??

men, delvis har han säker rätt, vad vet jag, det enda jag vet är att han inte är allsmäktig, och därför inte bör litas på.

Tricklev
2005-07-10, 16:39
mainstream-nisse som är duktig på att förvränga sanningen för överviktiga "Agda 45"... ??

men, delvis har han säker rätt, vad vet jag, det enda jag vet är att han inte är allsmäktig, och därför inte bör litas på.

Är väll få som är allsmäktiga? ;)

HenrY
2005-07-10, 17:31
Är väll få som är allsmäktiga? ;)

GRUB!:D

pellepedal
2005-07-10, 18:40
GRUB!:D

Inte mer än nån annan.