handdator

Visa fullständig version : Nytt Schema (åsikter gärna)


TCOG
2005-07-07, 20:10
började med nytt schema denna vecka, mitt gamla hållde jag på med i ca 1 år och tränade 5ggr i veckan. Nu har jag splittat upp ännu mer för att passen ska bli mer fokuserade och lite mindre tid ca 2h....

ett s.k. 3-1-3 schema...

Dag 1: Framsida Ben, Vader (lätt)
Dag 2: Baksida Ben, Biceps
Dag 3: Bröst, Vader (tungt)
Dag 4: VILA
Dag 5: Rygg
Dag 6: Axlar, Vader (tungt)
Dag 7: Triceps, Underarmar, Mage
Dag 8: VILA
Dag 9: påbörjas om....

alltså 8 dagars vila på muskelgrupperna innan var det 7....

Oskis
2005-07-07, 20:39
Personligen skulle jag ha svårt att köra baksida dagen efter knäböj/benpress. Men annars tycker jag det ser riktigt bra ut :thumbup:

StoneHill
2005-07-07, 20:54
Håller med ang. ben, jag skulle aldrig orka köra ben 2 dagar efter varandra,
men.. if it aint broken ... annars tycker jag uppläget ser mycket bra ut.
Lycka till!

lauria
2005-07-07, 21:16
började med nytt schema denna vecka, mitt gamla hållde jag på med i ca 1 år och tränade 5ggr i veckan. Nu har jag splittat upp ännu mer för att passen ska bli mer fokuserade och lite mindre tid ca 2h....

ett s.k. 3-1-3 schema...

Dag 1: Framsida Ben, Vader (lätt)
Dag 2: Baksida Ben, Biceps
Dag 3: Bröst, Vader (tungt)
Dag 4: VILA
Dag 5: Rygg
Dag 6: Axlar, Vader (tungt)
Dag 7: Triceps, Underarmar, Mage
Dag 8: VILA
Dag 9: påbörjas om....

alltså 8 dagars vila på muskelgrupperna innan var det 7....

Jag tycker att det ser bra ut! jag har iaf inga problem med att köra hamstring dagen efter framsidalår. Det är rätt mkt vader du kör, men behöver du det för att få den att växa så är det i övrigt nog ett bra upplägg!!

Beast
2005-07-07, 23:50
Tycker det ser bra ut. Själv väljer jag att köra hela benen för sig. Om det blir jobbigt kan du testa lägga bröst dan efter framsidan sen baksidan. Om det sen blir tungt för ryggen får du ändra om igen. Vilka repsomfång ligger du på för vaderna samt vilka övningar hade du tänkt köra?

Matte_Maiden
2005-07-08, 09:43
Varför så lång vila mellan varje pass för samma muskler?

EDIT: Kom på att du leker med en jävla massa set, kan ju vara därför. =)

Ser i alla fall bra ut förrutom det där med benen, men klarar du det bra är det allt lugnt.

TCOG
2005-07-09, 17:48
Tycker det ser bra ut. Själv väljer jag att köra hela benen för sig. Om det blir jobbigt kan du testa lägga bröst dan efter framsidan sen baksidan. Om det sen blir tungt för ryggen får du ändra om igen. Vilka repsomfång ligger du på för vaderna samt vilka övningar hade du tänkt köra?

inte så att jag tycker jag har skitdåliga vader, därför jag kör mycket. Vill bara att de ska bli större :D

När jag kör vader tungt kanske 5-12 reps, lätt ca 20-30 reps

Sen kör jag stående, Sittande, i benpressen & ibland donkeys med dipsbälte.

10-15 set varje gång.

TCOG
2005-07-09, 17:49
Varför så lång vila mellan varje pass för samma muskler?

EDIT: Kom på att du leker med en jävla massa set, kan ju vara därför. =)

Ser i alla fall bra ut förrutom det där med benen, men klarar du det bra är det allt lugnt.

Det är 8dagar vila, innan hade jag 7. är det verkligen SÅ LÅNG VILA?

Ulf A Big
2005-07-09, 20:34
började med nytt schema denna vecka, mitt gamla hållde jag på med i ca 1 år och tränade 5ggr i veckan. Nu har jag splittat upp ännu mer för att passen ska bli mer fokuserade och lite mindre tid ca 2h....

ett s.k. 3-1-3 schema...

Dag 1: Biceps, Framsida Ben,Baksida Ben, Vader
Dag 2: Vila
Dag 3: Axlar,Bröst,triceps, rygg
Dag 4: VILA
Dag 5: Biceps, Framsida Ben,Baksida Ben, Vader
Dag 6: kardio
Dag 7: Axlar,Bröst,triceps, rygg
Dag 8: kardio
Dag 9: påbörjas om....



Är ett effektivare program...

TCOG
2005-07-10, 14:32
Är ett effektivare program...

ehhh, tror inte det, för nu iaf...

Ulf A Big
2005-07-10, 16:42
ehhh, tror inte det, för nu iaf...
Är det här produktivt ?
Mark
Sittande Rodd
T-bar (ronnie style)
Latsdrag
Hantelrodd
Stångrodd
Latsdrag bakom
Shrugs (stång,hantlar,bak&fram)

5-6 set på varje......lycka till

Det är progressiv träning som bygger muskler. Ditt förslag är något av ett konstigt maratonupplägg för maximal uthållighet inför vad ?

Matte_Maiden
2005-07-10, 16:44
Det är 8dagar vila, innan hade jag 7. är det verkligen SÅ LÅNG VILA?
Finns säkert folk som kör längre vila, dock har jag svårt att se att en muskel ska behöva 8 dagar (vilket väl är fyra gånger längre än hur länge proteinsyntesen är förhöjd) för att bygga maximalt muskler, vilket jag antar att du vill. Enda anledningarna skulle väl vara att man är sadist och gillar massor av set och därför slaktar CNS varje pass, men det är ju knappast effektivt om det går ut över vilan så pass mycket. Detta är givetvis vad jag tror, men jag tror också att det ligger något i det.